Skompletowałem już wszystkie części niezbędne do remontu. Nie wiem, czy drugi raz pakowałbym się w ten silnik, ze względu na to, że części są drogie, ich dostępność jest niewielka. Ponadto mało kto chce się podjąć czegokolwiek przy tym silniku (na przykład, żaden warsztat nie chciał poskładać mi dołu). Jeśli chodzi o koszta remontu to:
- 4 zestawy tuleja, tłok z pierścieniami, sworzeń - 1096zł
- magistrala olejowa (nowy typ) - 216zł
- zewnętrzny termostat OEM - 93,20zł
- Uszczelka pompy oleju - 22,20zł
- uszczelka głowicy FAI (wielowarstwowa) - 137,19zł
- uszczelka pokrywy wałków FAI - 55,63zł
- śruby głowicy FAI - 201,63zł
- uszczelniacze wałków rozrządu (4 szt.) - 79,20zł
- uszczelka kolektora wydechowego FAI - 10,59
- uszczelka kolektora ssącego FAI - 10,59 (lepsza jest uszczelka Victor Reinz bo ma większe otwory i sama jej jakość jest lepsza)
- komplet popychaczy i prowadnic zaworów - 638,24zł
- komplet panewek głównych Federal Modul - 180zł
- pasek rozrządu Contitech - 70zł
- Rolka napinająca SKF - 130zł
- uszczelniacze wału korbowego - 18zł i 35zł
- uszczelka kol. ssącego górna - 11,45zł
- wał korbowy freelander 1.8 - 350zł
- poskładanie głowicy, docieranie zaworów, planowanie, poskładanie nowych tłoków z korbowodami - 500zł
Przy okazji zrobiłem porting głowicy + polerka, polerka kolektora ssącego, dorobiłem aluminiowe koło pasowe, wydech 4-2-1. Narazie poskładam to na starym kole pasowym i zamachu pod sprzęgło 200mm. Jak silnik się podociera, to wsadzę aluminiowe koło bo chcę wybadać różnicę. Mam tylko nadzieję, że silnik odpali i będzie śmigał, a na hamownii wypluje przynajmniej serię.
Jeśli ktoś będzie się tego podejmował, to najpierw radzę poszukać wału korbowego (jeśli istnieje potrzeba wymiany). Nie polecam też firmy toma-team, która zwyczajnie olewa klienta. O częsci prosiłem się ponad miesiąc codziennie do nich wydzwaniając. W powyższych kosztach nie wliczałem środków do mycia silnika, szczotek, frezów i papierów, jak również godziń poświęconych przy tym silniku. Zdjęć nie wklejam, bo wszytko jest praktycznie na blogu, więc chętnych zapraszam do oglądania jeszcze na
www.obrgarages.blox.pl