Autor Wątek: Remont rovera 1,8  (Przeczytany 37567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #140 dnia: Sierpień 23, 2011, 23:01:39 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
prawde mowiac to chodzi o to zeby zamki pierscienie nie pokrywaly sie na wzajem. takze czy ustawic je po 180 stopni czy po 120 stopni to zadna roznica.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #141 dnia: Wrzesień 11, 2011, 16:19:17 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Dzisiaj zauważyłem, że kapie mi olej z pod podstawy filtra oleju (nie ma tam już papierowej uszczelki, jest uszczelka w płynie) i z pod króćca wody za kol. wydechowym (to samo z tą uszczelką). Poza tym, zauważyłem, że na drugim cylindrze świeca jest czarna. Pozostałe są w ładnym ceglastym kolorze. Podmieniłem więc świece i znowu inna na drugim cylindrze jest okopcona. Poniżej filmik jak chodzi silnik:
http://www.youtube.com/watch?v=iuIBvrcmSGA
Tutaj obroty:
http://www.youtube.com/watch?v=Mk4A328mddY
Jak zwiększe obroty na przepustnicy, wtedy skacze od 1000 do 1500obr/min

Myślę jeszcze, czy krokowy jest ok, bo z falowaniem obrotów miałem problem już przy silniku 1.4
Głośno pracuje pompa oleju. Kolega mówił, że to ta śruba od regulacji ciśnienia robi ten hałas i mam się tym nie przejmować. Ciśnienie, to ok. 1bar na rozgrzanym silniku przy obr. 800-900 rpm/min.

Co jeszcze, hmm... czuć paliwo na wolnych obrotach, słychać strzały z wydechu (wtryski z calibry 2.0 8v, ciśnienie ustawione na 2,5Bara). Poważnie zacząłem myśleć nad wsadzeniem świnki

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #142 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:40:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
strzaly z wydechu znacza o nieszczelnosci zaworow wydechowych badz za poznym zaplonie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #143 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:41:42 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
falowanie obrotow to standart w tych silnikach. ja sie tym nie przejmowalem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:43:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
skoro swieca jest czarna to byc moze wtrysk leje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #145 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:43:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a i radze zalozyc oslone na pasek rozrzadu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #146 dnia: Wrzesień 11, 2011, 19:06:54 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
osłona na pasku będzie, tylko się robi jeszcze. silnik narazie poskładany i wsadzony tak dla sprawdzenia i dotarcia. potem będzie wyciągany by ogarnąć jego stan wizualny

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #147 dnia: Wrzesień 11, 2011, 19:20:25 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
jak masz czarną świecę to raczej obstawiałbym że na 3 garze jest za bogata mieszanka, czyli wtryskiwacz nr 3 dostaje jakiejś czkawki.

Falowanie falowaniem, ale tutaj jest trochę za duże moim zdaniem.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #148 dnia: Wrzesień 12, 2011, 08:08:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1. podnieś ciśnienie do 3 barów
2. zamień wtryski miejscami
3. sprawdź dobrze ustawienie śrubki na klapce przepustnicy względem krokowca
4. przemyj dobrze kanalik obejściowy w przepustnicy
5. sprawdź prawidłowość łącza czujnika temperatury.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #149 dnia: Wrzesień 12, 2011, 15:17:09 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
podnieś ciśnienie do 3 barów
Wtedy będzie dostawał więcej paliwa i dopiero będzie go zalewało, czyż nie?
2. zamień wtryski miejscami
Tak też zamierzam zrobić, jak będzie okopcona świeca, wtedy będę wiedział, że ten wtryskiwacz jest zepsuty
3. sprawdź dobrze ustawienie śrubki na klapce przepustnicy względem krokowca
Mówisz o tej malutkieś śrubeczce (chyba na imbus) koło krokowego? Nigdy nią nic nie robiłem
4. przemyj dobrze kanalik obejściowy w przepustnicy
jeśli to ten połączony z pokrywą wałków, to u mnie jest założony na nim filterek. Podgrzewanie przepustnicy mam zaślepione
5. sprawdź prawidłowość łącza czujnika temperatury.
Mów do mnie jeszcze :D Jak sprawdzić? Chodzi o ten czujnik koło kolektora wydechowego?
jeśli to ten połączony z pokrywą wałków, to u mnie jest założony na nim filterek. Podgrzewanie przepustnicy mam zaślepione

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #150 dnia: Wrzesień 12, 2011, 15:25:09 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ad.4 Jak zdejmiesz gumę z przepustnicy to przed i za przepustnicą są otworki, to jest właśnie kanalik obejściowy. "Światło" w nim regulujesz tą małą śrubką z lewej strony krokowca (patrząc od przodu).

Ad.5 Czujnik temperatury wody jest z tyłu silnika, wkręcony w trójnik wody. Jako taki dostęp jest z kanału patrząc od strony kolektora wydechowego. Sprawdź czy wtyczka siedzi, ewentualnie wyjmij i popsiukaj WD np.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #151 dnia: Wrzesień 12, 2011, 17:20:09 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
No to jednak się nie pomyliłem. Śubki tej nie ruszałem, więc przy następnej okazji pokręcę nią trochę. Co do czujnika temp. wody, wtyczka na pewno siedzi. w razie czego mam jeszcze ze 2 takie czujniki to podmienię

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #152 dnia: Wrzesień 12, 2011, 17:22:37 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Moim zdaniem zacznij od zamiany wtryskiwaczy miejscami, bo jeśli jeden z nich leje to raczej normalne, że nierówno pracuje.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #153 dnia: Wrzesień 12, 2011, 19:40:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ad1. ty masz wtryski z 2,0 8v opla więc mają one coś koło 200ccm@3bary. Przy 2,5 bara to daje jakieś 175ccm. Mój 1,8 lata na wtryskach 218ccm przy ciśnieniu 3 barów. na takich wtryskach jak twoje śmiga Vanowy 1,6 i to właśnie przy 3 barach. Jeśli masz regulowany regulator to podkręć mu na próbę na te 3 bary i napisz co się stało. NO chyba że masz jednak inne wtryski ale to wtedy raczej nie z 8v. Najlepiej podaj numer z nich i/lub wydajność jeśli ta co ja podałem nie jest prawidłowa.

Najlepiej podepnij się pod czarny kabelek sondy lambda i obserwuj czy napięcie na nim będzie się zmieniać w zakresie 0-0,9V.

Ad3. Tu masz filmik jak działa silniczek krokowy w poldoroverze: http://www.youtube.com/watch?v=IF27vWwcPjY
Przyjrzyj się dokładnie punktowi między trzpieniem przemieszczającym klapkę przepustnicy a sama klapką. Tam właśnie jest ta śrubka o której mówię. jej nieprawidłowe ustawienie powoduje że ECU nie zgadza się ilość zadanych kroków na krokowcu i położenie przepustnicy czytane z TPS.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #154 dnia: Wrzesień 12, 2011, 20:19:51 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
czyli chodzi o tą śrubkę co na rysunku?

jeśli tak, to kręciłem nią w jedną i druga stronę. Chyba że trzeba ją dobrze ustawić, a dopiero potem zresetować przepustnicę. Widze, że jest ona wykręcona praktycznie na maksimum. U mnie jest wkręcona i to dość sporo

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #155 dnia: Wrzesień 13, 2011, 21:58:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak to ta śruba. Jej ustawienie jest bardzo istotne. Ja to ustawiałem tak że przy pierwszym ruchu max przepustnicy silniczek nieznacznie się cofa. Wtedy ustawiałem śrubę tak aby przepustnica się zamknęła. Jak po wszystkim obroty były za niskie to powoli wykręcałem ją każdorazowo resetując przepustnicę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #156 dnia: Wrzesień 13, 2011, 22:52:01 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
lol, to to nie takie hop. ogarnę temat na dniach. jutro poprawki z wyciekami

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #157 dnia: Wrzesień 14, 2011, 07:39:58 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja tez pamiętam z tym się bawiłem by ustawić te wolne obroty

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #158 dnia: Wrzesień 14, 2011, 21:59:28 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Jeszce mam jedno pytanie. Jakie świece byłyby najlepsze do 1.8? Czy kopółka, palec i przewody też można wsadzić jakieś lepsze? Ja mam założony cały zapłon z 1.4 i zastanawiam się, czy mogą być te same świece
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2011, 22:25:24 pm wysłana przez Seba OBR »

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #159 dnia: Wrzesień 24, 2011, 22:31:53 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
W końcu udało mi się dojść do tego, czemu silnik tak wariował. Próbowałem praktycznie wszystkiego. Pomogło dopiero, gdy podniosłem ciśnienie na listwie do 4Bar (na wtryskach z 1.4) teraz obroty nie falują i po zagrzaniu również jest idealnie