Autor Wątek: Zaciski Lucas na tylnej osi  (Przeczytany 55056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:56:43 pm »

HEMI

  • Gość
Ja jeszcze w tym mies wrzucę takie hample w borewiczu,przynajmniej się postaram ale nie wiem czy czasowo ogarnę;)

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:59:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytuj (zaznaczone)
Ja jeszcze w tym mies wrzucę takie hample w borewiczu,przynajmniej się postaram ale nie wiem czy czasowo ogarnę;)

No i wstępnie gratuluję pierwszemu odważnemu.Mam nadzieję,że wszystko będzie cacy.Powodzenia.   :wink:

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:29:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:55:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Widzę że stary układ.Najprościej i najszybciej po linii najmniejszego oporu,co?  :P Ja miałem komplet zacisków do tych tarcz i nawet chciałem to montować według pomysłu kolegi ujban88, ale jednak postanowiłem zrobić na lucasie,bo mi się te stare nie widziały.Na lucasy rzadko kto narzeka,a na tamte to cho,cho... Oczywiście te też działają ,jak ktoś dba to ma   :roll:

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:18:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Linii najmniejszego oporu. To kolegi autko :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:56:49 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytuj (zaznaczone)

Linii najmniejszego oporu. To kolegi autko :)

Nie twierdziłem że Twoje,tylko chodziło mi o to,że akurat taki sposób nie wymaga zbędnego myślenia i jest mało inwazyjny.Mamy gotowe otwory,to tylko przeciąć, pospawać i skręcić.Dosłownie bliźniacze odbicie orginalnych hamulców.  :roll:

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:58:56 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
najwiekszy problem byl z przewodami, odpowietrzeniem pompy i samymi flanszami pod zaciski :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:00:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A co było z flanszami,pękały czy jak?

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:25:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
to ma sie trzymac więc spawy musiałybyć solidne, oraz wymiary. żeby wszystko pasowało.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:34:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "Stingerek"
to ma sie trzymac więc spawy musiałybyć solidne, oraz wymiary. żeby wszystko pasowało.

Ja obie połówki spawałem na starym moście,więc musiało pasować,no i o naprężenia chodziło.Oczywiście w tym przypadku trzyma sam spaw i śruby,nie tak jak u mnie blacha,spaw i śruby  :roll:

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 10, 2011, 10:24:43 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zakupiłem wreszcie nową pompkę i założyłem do ręcznego,bo tamta była stara i nie bardzo hamowała,a do tego z czasem spierdzielił mi cały płyn.Pompa jest jak wcześniej wspomniałem od Ursusa C-360.Koszt pompy 39 pln.  8) Zastosowałem regulowane ramię popychające tłoczek,żeby kasować ewentualny luz.Po zamontowaniu wygląda tak:


Nie ma żadnych problemów z zahamowaniem samochodu.Nie testowałem tego na dużych prędkościach,bo nie do tego to było robione,ale myślę ze daje radę.Oba koła blokują się tak samo i zostawiają piękne równe ślady na asfalcie   :one:

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 24, 2011, 19:32:21 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Witam.Obecnie mam już komplet lucas tył/przód.Z przodu Mikody nawiercane,a na tyle te przednie lucasy.Hample brzytwa  ;) Trochę popsikalem na czerwono-zawsze to ładniej  8)


A tu Mikoda


Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 24, 2011, 22:17:09 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ładnie się prezentują te mikody ode mnie ;D ;D
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 24, 2011, 22:30:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ładnie się prezentują te mikody ode mnie ;D ;D
Ha ha mam nadzieję,że moje orciari będzie wyglądać równie świetnie u Ciebie  ;) ;) :)
Tak w ogóle,to wczoraj testowałem to wszystko na suchym (jeszcze) asfalcie i jest gites.wszystkie 4 koła zostawiają piękne czarne ślady,a pisk był taki,że mnie chyba w całej wsi  było słychać  ;D ;D Te mikody z przodu się raczej jeszcze nie zdążyły dotrzeć,więc efekt powinien być jeszcze lepszy.Ręczny też ładny.Na chwilę obecną uważam,że taki zestaw w pełni wystarcza do poldka,ale jak chcesz jeździć po 200km/h to może i za mało.  ::) 8)

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 10, 2011, 23:10:07 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Witam,takie małe "sprostowanie" dla wszystkich zainteresowanych:Pompa lucasa będzie bez problemu działać z hydrołapą,tylko trzeba się pobawić w uszczelnienie króćców dopływu płynu hamulcowego,żeby nie łapała powietrza,bo wtedy ciężko odpowietrzyć.Za pierwszym razem próbowałem ją zakładać,ale właśnie ciągnęła bokiem powietrze i dlatego założyłem to co miałem do tej pory.Okazało się,że popmpa którą założyłem nie nadaje się do samochodu.  <smutny> Skombinowałem się po czasie,ponieważ cały czas po spuszczeniu ręcznego blokowało mi lekko koła.  <co> Okazało się,że ona ma dodatkowy tłoczek gumowy,który ma za zadanie utrzymywać "wstępne" ciśnienie w przewodach hamulcowych.W ciągniku to nie przeszkadzało,bo są tam dwie potężne sprężyny,które ściągają szczęki,a w przy tarczach tego nie ma i pompa musi całkowicie zwalniać nacisk  <blee> Ogólnie wszystko było dobrze,hamulec igła,tylko lekko go blokowało.Teraz się pobawiłem z pompą lucasa tak jak na początku,tylko dobrze wszystko uszczelniłem i jest git.Dałem króćce od pompy starego typu na wężyki i dodatkowo owinąłem je izolacją,żeby ciaśniej weszły  <spoko> Efekt? Hamulec brzytwa,nic nie gorszy niż na tamtej pompie,a nie blokuje kół  :d
Zapomniałem dodać,że z tamtej pompy wywaliłem ten tłoczek i złożyłem bez niego.Przestało blokować koła,ale hamulec się osłabił i to dużo.Na wzniesieniach trzymało bez problemu,ale w jeździe gumy nie spalił  ;>
Teraz na 3 ząbku nie można ruszyć autem na jedynce,a w biegu zostawia momentalnie krechy na asfalcie,więc chyba dobrze  ]:->
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 23:13:10 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 28, 2012, 11:33:39 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ze tak odkopie..

 kolego a nie zastanawiales sie nad podwojnymi lukasami na predku? ja bed na wiosne zmienial stary typ z przodu na lukasy i zastanawiam sie czy aby nie zalozyc dwuch zaciskow ... oba oczywiscie na nozny ronoczesnie pracujące.. cosna ten temat ktos?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 28, 2012, 11:37:17 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie lepiej poprostu większą tarczę 257mm wentylowaną i zaciski z fiata ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 28, 2012, 11:43:33 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nie wiem czy lepiej...  pewnie w zupelnosci by mi wystarczyly pojedyncze lukasy - ( skoro 12 lat mi stary system wystarczal) ale jak juz zmieniac to moze sie pobawic odrazu w dwa...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 28, 2012, 11:51:23 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja dałem na tył 2 bo jeden jest do ręcznego i tylko po to.Chciałem się pozbyć bębnów i mieć porządny ręczny.Na przodzie 2 zaciski robi się analogicznie jak z tyłu,trzeba tylko wykonać nowe płyty kotwiczne z mocowaniem po obu stronach i już.Ale myślę,że wystarczy Ci przerobić sam tył.Kolega Marki89 jeździł moim autem i stwierdził,że hamulec jest lepszy,niż u niego,więc chyba coś to daje.No chyba,że taki efekt dały te nieszczęsne mikody założone z przodu.Jeśli tak,to można iść krok dalej i założyć takie na tył.Albo iść na całość i założyć tarcze z traka na tył i na przód na zaciskach lucasa i najlepiej też mikody  :-) :-)  Wtedy nawet łatwiej dorobić płyty kotwiczne,bo mamy więcej miejsca na śruby i można wtedy dać normalne zamiast sześciokątnych jak u mnie.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2012, 11:53:15 am wysłana przez Buźka »

Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 28, 2012, 12:03:31 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nie nie, tyl zostawiam na starym systemie na tarczach,  a przod chce przerobic na lukasa( calą zwrotnice) z tylem jakos niemam problemu ani m sie nie zapieka a recznego to ja wlasciwie nie uzywam...wiec wystarcza mi to co jest . natomiast wlasne rozmyslam aby zrobic podwojne zaciski z prozdu...w celu bardziej - bo tak mi sie umyslalo - niz mi to potrzene - no moze do szczescia tak;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk