Autor Wątek: Problem z synchronizacją 2 biegu  (Przeczytany 7279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 22, 2010, 00:26:50 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wiedziałem że chodzi o Rovera......



Padnięty synchronizator drugiego biegu - koszt uszkodzonej części 15zł...
Jak znajdziesz typa który wymieni ci to w cenie niższej niż zakup skrzyni używki ze szrotu daj znać - przyjadę i chętnie go poznam.


U mnie było to samo...

Z 1>2 tylko przy odpowiednim przygazowaniu i odpowiednich obrotach silnika i odpowiedniej prędkości.

Z 3>2 praktycznie niemożliwe bez zgrzytu.




Tak ... wymień skrzynię. Wyjdzie taniej, łatwiej i przyjemniej.

Aha....

I ten charakterystyczny szum rozpędzającej się turbiny przy zmianie z 3 na 2..... w zdrowej skrzyni oznacza że synchronizator właśnie dyszy jak parowóz .... nie rób tak... przy dużej prędkości.
Skrzynia ma daremne przełożenia...
jeeeeedeeeen....
dwwwwaaaaaa
trz. trz trz trz trz.....
Bardzo długa trójka i krótkie poprzednie biegie powoduja że przy redukcji z 3 na 2 synchronizatory dostają wściku macicy i szybko się zużywają bo są chyba z mosiadzu lub innej gumy do żucia.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 22, 2010, 10:19:14 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytat: "śledzik#1934"
sprobuj tez wrzucac biegi w roznych polozeniach pedalu sprzegla
Nic nie pomaga.
W sumie dalej nie wiem jak mam zmieniać te biegi żeby tej skrzyni nie dobić. głównie chodzi mi właśnie o zmianę z 3>2.
Jak na chama wbije to wchodzi bez problemu ale zgrzyt jest straszny
jak zrobię to lekko to najpierw lewarek opiera się chyba o ta turbinę o której mówi Stingerek i tak czekam aż mi wejdzie, ale tu czasami jest tak że Poldek się już zatrzyma a bieg dalej nie wchodzi.

Na razie robię tak że jak muszę to wbijam na siłę a gdy mogę na spokojnie to dociskam lewarkiem turbinkę ona wyhamowuje się przez mój nacisk i w końcu wskakuje.


I pytanie na które nie dostałem dalej odp:
Cytuj (zaznaczone)

jak bym kupował jakąś za niedługo to da się jakoś sprawdzić czy nie ma tej samej przypadłości co moja ?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2010, 12:25:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Fist#1947"
I pytanie na które nie dostałem dalej odp:
Cytat:   

jak bym kupował jakąś za niedługo to da się jakoś sprawdzić czy nie ma tej samej przypadłości co moja ?
Raczej na wyjętej skrzyni będzie ciężko. Mam jakąś skrzynię zdekompletowaną. Ponoć problemem był głównie wsteczny więc jak coś to może się dogadamy. przełożysz sobie co brakuje (dzwon, wyjście ze skrzyni na wał i napęd prędkościomierza) i pojedziesz..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z synchronizacją 2 biegu
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 22, 2010, 18:02:30 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
skrzynie to i ja mam ale z abimexa i żebym miał trochę wiedzy, czas, garaż to bym z tych 2 złożył jedną bo ta od abimexa w idealnym stanie...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "