Autor Wątek: -= FOTKI =-  (Przeczytany 1683809 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6460 dnia: Wrzesień 18, 2016, 00:08:10 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Mnie się jednak auto podoba.

Gdyby to był Atu sprzed modernizacji do Plusa, to sam bym był przeciwko, ale Atu plusów jest sporo.

Multec, no z tego że "nudne". Silnik wymiarowo i wagowo doskonały do Poloneza, mocny i wkładalny bez dorabiania kwadryliona części czy cięcia budy, chyba najlepsze co może być do zmocnienia Poloneza rozsądnym kosztem i przy zachowaniu wysokiej trwałości.

Nudny, to jest rover 1,4

Ale za to ile hałasu robi  <lol2> Po zdjęciu tłumika szmerów ssania, bardzo fajnie się jedzie za 2,5 rpm i przydeptując lekko gaz, ryk w promieniu 500 metrów jakby jechało coś 5 razy mocniejszego  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2016, 00:10:28 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6461 dnia: Wrzesień 18, 2016, 00:15:50 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3441
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Mnie się jednak auto podoba.

Gdyby to był Atu sprzed modernizacji do Plusa, to sam bym był przeciwko, ale Atu plusów jest sporo.

Multec, no z tego że "nudne". Silnik wymiarowo i wagowo doskonały do Poloneza, mocny i wkładalny bez dorabiania kwadryliona części czy cięcia budy, chyba najlepsze co może być do zmocnienia Poloneza rozsądnym kosztem i przy zachowaniu wysokiej trwałości.

Nudny, to jest rover 1,4

Ale za to ile hałasu robi  <lol2> Po zdjęciu tłumika szmerów ssania, bardzo fajnie się jedzie za 2,5 rpm i przydeptując lekko gaz, ryk w promieniu 500 metrów jakby jechało coś 5 razy mocniejszego  <lol2>

Jestem jak najbardziej za:)

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6462 dnia: Wrzesień 18, 2016, 00:24:34 am »

Offline FSOk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Orciari i parę innych.

Mimo wszystko szacunek za chęci i wsadzoną pracę. :)

Żeby nie było że tylko na kogoś najeżdżam... Efekty moich ostatnich prac. Auto na ukończeniu, robione po godzinach od marca do czerwca. Tak wiem, kolejne nudne VVC. Ale radość właściciela po testach była nie do opisania. :) Wygląda i jeździ fajnie, teraz czas na dopieszczenie nadwozia i pewnie niedługo pojawi się w sieci parę "szerszych" zdjęć.




Nie jest to przypadkiem wersja dla premiera pawlaka?

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6463 dnia: Wrzesień 18, 2016, 01:41:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Nie jest to przypadkiem wersja dla premiera pawlaka?

Dla Pawlaka był 2.0 SOHC z Forda.
40-60 koni mniej i 100kg więcej niż tu :)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6464 dnia: Wrzesień 18, 2016, 02:03:32 am »

Offline FSOk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Orciari i parę innych.
Nie mówię o VVC, tylko seryjnym 1.4 z tym osprzętem :)

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6465 dnia: Wrzesień 18, 2016, 10:01:41 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Nie jest to przypadkiem wersja dla premiera pawlaka?

Dla Pawlaka był 2.0 SOHC z Forda.
40-60 koni mniej i 100kg więcej niż tu :)

Jako szef Rządu na pokaz miał Polonezy z silnikami Rovera.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6466 dnia: Wrzesień 18, 2016, 10:56:58 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
To mi się coś pomyliło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6467 dnia: Wrzesień 18, 2016, 12:32:20 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Nudny, to jest rover 1,4 a nie vvc, czy turbo.

Ja nie wiem czemu,ale nie uważam 1.4 za nudny silnik wbrew opinii większości. Mało który producent w latach 90 wyciągał z pojemności 1.4 ponad 100 koni z silnika wolnossącego. Poza tym, lubię w 1.4 wkręcanie się od górnej partii obrotów(powyżej 4k obrotów przyjemnie i lekko wciska w fotel). I może nie jechałem(jeszcze) większą K-Serią,ale dla mnie w takiej lekkiej budzie,nawet takie 1.4 zapierdala(jeśli jest zdrowe). A jeśli mi zabraknie mocy,z rodziny K16 wstawiłbym tylko 18k4g bądź VVC. I na pohybel wszystkim,planuję lekkie mody 1.4,mimo że wg. większości to "rzeźba w gównie". Po prostu,jestem jedną z tych osób,które nie lubią w pewnych kwestiach iść na łatwiznę,i chcą spróbować "czegoś innego" ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2016, 12:36:58 pm wysłana przez Rocky »
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6468 dnia: Wrzesień 18, 2016, 13:09:28 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Pisząc "nudny" mam tu na myśli to, że jest to silnik już "oklepany i opatrzony" że tak powiem, bo w prawie każdym polonezie siedzi 1,4 rovera.A sam silnik, też uważam za fajny, chociaż przesadnie obrósł legendą wielkiej dynamiki i mocy, co średnio pokrywa się z prawdą.Może jak kiedyś, ktoś kupił nówkę sztukę i mając w pamięci jazdę 1,5 czy 1,6 na gaźniku, wsiadł w takiego potwora, to mu się wydawało, że to asfalt zwija.A nowe, prosto spod igły silniki rovera, chodziły raczej lepiej, niż te po parunastu latach, grzebane przez różnych "fachowców" czy to u nas, czy w UK.Silniki bardzo fajne,jak pisze banned, lekkie i o małych gabarytach, idealne do poloneza, ale nie dla idiotów, co nie raz pokazało to forum, co ludzie z nimi potrafili zrobić.Wbrew pozorom, taki rover, najlepiej brzmi na orginalnym wydechu i dolocie, bez żadnego obracania puszek i wybebeszania tłumików, czy co tam ludzie robią.Na wyższych obrotach i tak go ładnie słychać, a nie tłucze się tak.Jak komuś brak emocji, to niech pociągnie pustą rurę do samego końca i będzie buczał na całą okolicę.Zrozumiałe jest jedynie wywalanie żeliwniaka i montaż rurowca, bo fabrycznie taki kolektor jest przeznaczony do tego silnika.Jak ktoś kiedyś gdzieś pisał "pozbierali co się dało ze śmietnika pod fabryką i wsadzili do poloneza, stąd kolektor z wersji ośmiozaworowej i filtr z 2,0"  :P

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6469 dnia: Wrzesień 18, 2016, 13:27:42 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Swapy na 1.4 są dość oklepane,to fakt. Mój pluszak dobrze zapieprza(a to nadal 1.4),dynamiką niewiele ustępuje Audi A6 C4 2.5 TDI mojego kolegi ;) I dużo osób(które miało styczność z mocniejszymi autami) po przejażdżce moim plusem stwierdzało,że fajnie to jedzie. Mój ojciec tylko twierdzi "że to w ogóle nie jedzie"(ale on ma styl jazdy emeryta,i maksymalna rozwijana przez niego prędkość to 80,czasem 100 km/h jak się spieszy do pracy,a wskazówka obrotomierza nie przekracza u niego 2,5 tysiąca obrotów). 1.4 trzeba piłować żeby dobrze szedł,gdyż jest to silnik "wysokoobrotowy". I rzeczywiście,dla mnie ta legenda z dynamiką jest deczko przesadzona,chociaż "ziarenko prawdy" w tym jest. Dla mnie,K seria świetnie brzmi(takie brytyjskie 4AGE).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2016, 13:29:22 pm wysłana przez Rocky »
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6470 dnia: Wrzesień 18, 2016, 13:49:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Rocky, wpadnij na spota do Rdm w przyszłą niedzielę to Cie przewiozę VVC.
Rzeźba w 1.4 jest nieopłacalna, bo czego byś nie zrobił to moment się nie poprawi, albo nawet jeśli to przeniesie w wyższe obroty, co jest niekorzystnym zjawiskiem do jazdy na codzień. Szanuję, że chcesz mieć "coś innego", ale narobisz się, wsadzisz kasę i gówno z tego będzie. 1.4 nie nadaje się do modzenia.
Z Turbo szkoda zabawy, bo skrzynia nie ogarnie momentu, a po za tym gorąca turbosprężarka zaraz obok pompy hamulcowej to średni pomysł. Zresztą według mnie jest to już psucie auta, bo jednak wymaga to sporej rzeźby.
VVC z kolei jest o tyle fajne, że w całym zakresie przyspiesza i ciąg z obrotami narasta liniowo, moment nie opada aż po samo odcięcie. Tyle, że w razie np. uszkodzenia głowicy koszty są dosyć spore. O dostępności części typu czujnik położenia wałka czy przewody zapłonowe nie wspominam, bo jest z tym kiepsko.
Najfajniejszym silnikiem z tej rodziny jest według mnie 1.6. Ma całkiem niezły dół, góra też niczego sobie, na ori osprzęcie pali naprawdę malutko, nie męczy rozrusznika tak jak 1.8... zostaje cały urok Poldorovera, który w pewnym sensie znika z 1.8 czy VVC. I w taki silnik Rocky polecałbym Ci pójść, bo różnica względem 1.4 jest kosmiczna, a kosztuje grosze. :)

Z tym śmietnikiem to nie tak do końca, bo umowa Rover-FSO polegała na tym, że dostarczano gotowe silniki z osprzętem do montażu dopasowane do komory silnika Poloneza bez produkowania nowych elementów (prócz odlewu górnej części kolektora i główki rozrusznika). Stąd też nie ma u Nas rurowego 4-2-1 jaki znajdował się w Roverach 1.4 16V, który bez rzeźby by nie podszedł, bo raz że flansza koliduje z poduszką/belką, a sonda celuje w łapę silnika (dlatego przy montażu 4-2-1, trzeba wyciąć w niej okienko). Filtr z 2.0 to po prostu element dobrany tak, by zmieścił się w komorze. Ciężko by tam było jeszcze upchać jakąś prostokątną puszkę z filtrem panelowym.

A co do mocowań sprężarki oraz pompy wspomagania na fotce VVC to jest to wyrób przyfabryczny, tzn. z Falenicy. :) Są też dwie rolki na pasku napędzającym alternator i sprężarkę. Ogólnie bardzo ciekawy egzemplarz, ale więcej info w swoim czasie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6471 dnia: Wrzesień 18, 2016, 14:43:01 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Z tym śmietnikiem, to było tak półserio, ale poważnie, takie coś gdzieś kiedyś ktoś napisał, ale to było dawno i już nie pamiętam, czy to tu, czy na innym forum.To było takie stwierdzenie, że dla fso,to pozlepiali silnik z odpadków pofabrycznych itp. itd.Wyjaśniłeś to bardzo rzeczowo i sensownie,bo z tą sondą, to naprawdę tak jest, że wchodzi w łapę.Ale jednak mogli to zrobić, jak piszesz, żeby poldki miały fabrycznie rurowy kolektor.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6472 dnia: Wrzesień 18, 2016, 16:43:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Z tymi odpadkami to był taki żart raczej. Poskładali po prostu to co pasowało bez przeróbek, nie upośledzając silnika. Jak widać działa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6473 dnia: Wrzesień 18, 2016, 19:40:20 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Multec , Ostatnio byłem na spocie w Radomiu,ale z kolei Ciebie nie było ;) Postaram się wpaść. Jak wcześniej wspomniałem,planuję raczej delikatne mody(jak np. Kolektor 4-2-1). Kiedyś myślałem nad kupnem jakiegoś GSI i wsadzeniu 1.6 i modzeniu go,ale tak jakoś wyszło,że wróciła chęć posiadania ori GTI,i marzenie się spełniło ;) Kiedyś może pomyślę nad 1.6, ale na razie zostaje 1.4, bo(jak wcześniej wspomniałem) nieźle zapieprza i na razie mi wystarcza,a i tak nie mam póki co kasy na inny silnik ;)
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6474 dnia: Wrzesień 18, 2016, 20:05:52 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najlepszy mod to zmiana slupka 1.4 na slupek 1.6
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6475 dnia: Wrzesień 23, 2016, 07:55:11 am »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 919
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Ot takie z drogi  8)




Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6476 dnia: Wrzesień 26, 2016, 21:01:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Podobno Święty grzebał przy gaźniku tego...

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6477 dnia: Wrzesień 26, 2016, 23:51:37 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
Jaki motor siedzi w tej replice GTJ?

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6478 dnia: Wrzesień 27, 2016, 00:12:54 am »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #6479 dnia: Wrzesień 27, 2016, 15:22:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Trochę nie pasuje, jako że w oryginale były 2.0, 3.0 i 1.8 16v z czego ten ostatni najmocniejszy... A kto jak kto, ale Święty by potrafił taki silnik zrobić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E