Autor Wątek: -= FOTKI =-  (Przeczytany 1646331 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7620 dnia: Kwiecień 10, 2020, 07:20:16 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
U mnie na osiedlu jest podobnie, Od jakiś 2 tyg co sobotę jeździ lublin i facet woła przez okno a widzę że zawsze paru się znajdzie co coś kupi od niego

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7621 dnia: Kwiecień 10, 2020, 11:59:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na wioskach sklepy objazdowe są normą. Nawet przed koronawirusem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7622 dnia: Kwiecień 10, 2020, 13:43:19 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
w żuku i lublinie to Korozja wirus ;)

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7623 dnia: Kwiecień 13, 2020, 22:09:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Ktoś mi może powiedzieć, od czego na zdjęciu w lewym dolnym rogu było to czarne koło z trzema śrubami napędzane z paska klinowego, między kołem pasowym i alternatorem, a poniżej kół wałków? Pompa wody była napędzana z klinowego w Fiat DOHCach?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2020, 22:11:30 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7624 dnia: Kwiecień 13, 2020, 22:18:00 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez wyglaa identycznie jak kolo pompy w OHV, to od czego ma byc jak nie od pompy ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7625 dnia: Kwiecień 21, 2020, 10:04:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że zalega mi kilka manualnych podnośników szyb postanowiłem coś urzeźbić...





Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7626 dnia: Kwiecień 21, 2020, 12:32:14 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Bardzo dobry pomysł. Gratuluję!  <ok>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7627 dnia: Kwiecień 21, 2020, 22:40:09 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Wykonałem z blachy nierdzewnej mocowania tylnych chlapaczy .

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7628 dnia: Kwiecień 21, 2020, 23:37:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
konstruktor z FSO ma właśnie zawał, bo zobaczył szlachetny metal do Poloneza ;)

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7629 dnia: Kwiecień 21, 2020, 23:41:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Trzeba było zrobić z kwasówki, bo nierdzewna i tak zardzewieje.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7630 dnia: Kwiecień 22, 2020, 00:37:54 am »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Trzeba było zrobić z kwasówki, bo nierdzewna i tak zardzewieje.

to jest kwasiak.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7631 dnia: Kwiecień 22, 2020, 01:01:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Trzeba było zrobić z kwasówki, bo nierdzewna i tak zardzewieje.

Tak, tylko że zanim się rozpadnie, minie ze 40 lat, albo 140.

Nie rozumiem po co się robi nawet wydechy z kwasówki czy nierdzewki, skoro taniej jest raz na 5-10 lat wyspawać nowy.

U mnie oryginalny wydech ze zwykłej stali aluminizowanej albo nie, jeździ od 97 roku, wyjąwszy rurę środkową za 30zł, i środkowy tłumik za 50.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2020, 01:03:21 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7632 dnia: Kwiecień 22, 2020, 09:21:59 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To fajnie że oryginalny, tylko w połowie wymieniony. Są auta do których tłumik kosztuje 1000zł lub nie jest dostępny w sprzedaży. Niektórzy modyfikują również układy wydechowe i robi się to z porządnego materiału. A właściwie, to elementy zużycia w aucie powinnio podawać się w "przebiegu" a nie latach. Jedno auto robi przez 23 lata 200kkm inne 900kkm.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7633 dnia: Kwiecień 22, 2020, 10:23:06 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie rozumiem po co się robi nawet wydechy z kwasówki czy nierdzewki, skoro taniej jest raz na 5-10 lat wyspawać nowy.
Problem w tym, że ta stal jest "wieczna" w warunkach normalnych, czyli temperatura pokojowa, wilgotność w normie etc. W przypadku układów wydechowych środowisko jest zasadniczo agresywne. Wysoka temperatura, wysokie stężenia substancji o kwaśnych odczynach w spalinach, do tego działanie soli, wody, piachu i wszystkiego innego co można spotkać na drodze. To wszystko powoduje, że wydechy z kwasówki wbrew pozorom nie są aż tak trwałe jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, ale i tak ich trwałość jest imponująca.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7634 dnia: Kwiecień 22, 2020, 15:04:14 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A właściwie, to elementy zużycia w aucie powinnio podawać się w "przebiegu" a nie latach.
akurat rury wydechowe rdzewieja znacznie szybciej, gdy auto stoi, a nie jezdzi


Są auta do których tłumik kosztuje 1000zł lub nie jest dostępny w sprzedaży. Niektórzy modyfikują również układy wydechowe i robi się to z porządnego materiału.
problem w tym, ze z kwasowkie robia rury, a tlumiki juz nie bardzo, bo kwasowka sie ciezko formuje,
jeszcze jakis prosty tlumik, jakis walec z dolotem i wylotem moze zrobia za ciezki szmal z kwasowki, ale cos bardziej skomplikowanego to idzie z weglowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7635 dnia: Kwiecień 22, 2020, 15:10:53 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No pewnie, oczywiście. Później te tłumiki tylko polerują i kryją bezbarwnym.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7636 dnia: Kwiecień 22, 2020, 15:22:17 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Kumpel na codzień zajmuje się robieniem wydechów z kwasówki i większość jego roboty to albo 4-6 letnie auta z lpg którymi ludzie chcą pojeździć dłuższy czas albo budowane do sportu gdzie już tych koni jest 400-500
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2020, 15:25:49 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7637 dnia: Kwiecień 22, 2020, 15:54:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

problem w tym, ze z kwasowkie robia rury, a tlumiki juz nie bardzo, bo kwasowka sie ciezko formuje,
jeszcze jakis prosty tlumik, jakis walec z dolotem i wylotem moze zrobia za ciezki szmal z kwasowki, ale cos bardziej skomplikowanego to idzie z weglowej


Komorowe tłumiki również wykonuje się ze stali kwasoodpornej, nie ma z tym problemu. Zwykłe przelotowe to w ogóle prosty temat. Kosztują z reguły taniej niż nowy oryginalny tłumik do aut marki premium. Mam w E46 cały układ z kwasówki i dwa tłumiki kosztowały łącznie lekko poniżej 1400pln. Gdzie sam końcowy ori Eberspacher kosztuje 1000+.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2020, 16:02:06 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7638 dnia: Kwiecień 22, 2020, 19:26:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Tylko że tłumiki z kwasówki są zawsze dużo głośniejsze i brzęcące bo są jednowarstwowe. A blaszane nie.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7639 dnia: Kwiecień 22, 2020, 20:22:00 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Tylko że tłumiki z kwasówki są zawsze dużo głośniejsze i brzęcące bo są jednowarstwowe. A blaszane nie.
Nie nadużywajmy słowa "zawsze", gdy nie mamy pewności.
Wyspawałem kilkadziesiąt układów wydechowych z kwasówki i żaden nie brzęczał, poza jednym w którym użyłem tanie chińskie tłumiki turboworks.