Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1307630 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5060 dnia: Czerwiec 21, 2016, 11:55:41 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ale fakt, że w Roverze wygląda to bardzo podobnie. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5061 dnia: Czerwiec 27, 2016, 13:46:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Masowo swapujemy do Caro Rovery, a ten gość zeswapował do Rovera silnik z czołgu:

https://www.youtube.com/watch?v=eiZIU54WYxw

zasilany LPG i nawet podobny do Caro, tylko że 250 km/h przy 2 000 rpm i 27 litrów pojemności <lol2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5062 dnia: Czerwiec 27, 2016, 17:26:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No cóż, jeszcze jeden, który nie wiedział, że się nie da. No to do poldka może V8 z Kamaza?  ]:-> 200KM na starcie i na "gnojówce" pojedzie  :jezyk2:

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5063 dnia: Czerwiec 28, 2016, 20:57:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Gdybym już miał robić rozwałkę w samochodzie, to osobiście wolałbym skopiować tylną półramę Lancii Stratos, zamontować ją wiadomo gdzie, i zainstalować z tyłu Poloneza kompletny układ napędowy z Alfy Romeo 156 lub 147 GTA. Do tego dyferencjał z którejś Q2 który podobno jest plug&play, przy dobrze zestrojonym zawieszeniu byłaby b. fajna replika Stratopoloneza. Gdyby to robił ktoś kto sam ogarnia autocada i ramy przestrzenne, to mogłoby się okazać że koszt byłby w miarę nieduży, powiedzmy 40 tys. zł ?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5064 dnia: Czerwiec 29, 2016, 00:34:23 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
to mogłoby się okazać że koszt byłby w miarę nieduży, powiedzmy 40 tys. zł ?
jak byś zrobił to sam posiadając w/w zdolności to nawet mniej, tyle ze wszędzie wtedy jak prawdziwy strato na lawecie ;)
jednak jak już robić cos takiego to nie ma co się bawić w pół ramy tylko od razu pełną przestrzenną
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2016, 00:35:55 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5065 dnia: Czerwiec 29, 2016, 00:45:25 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
iej, tyle ze wszędzie wtedy jak prawdziwy strato na lawecie

Zarejestrowałbym jako SAM.

jednak jak już robić cos takiego to nie ma co się bawić w pół ramy tylko od razu pełną przestrzenną

Myślałem jednak o tym żeby auto było maksymalnie zbliżone do Stratopoloneza.
Co do kosztów, nie znam się dokładnie, natomiast nie wyobrażam sobie np. żeby przy takim projekcie oszczędzać na amortyzatorach i oponach. Silnik z seryjną skrzynią z Alfy dałby Vmax na poziomie 250km/h. Może by się to też dało zrobić bez autocada- ostatecznie jeżdżący model istnieje, trzeba by tylko dokładnie wszystko obejrzeć i pomierzyć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5066 dnia: Czerwiec 29, 2016, 00:48:51 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Zarejestrowałbym jako SAM.

Ciekawe jak.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5067 dnia: Czerwiec 29, 2016, 00:51:13 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Zarejestrowałbym jako SAM.


Żeby to było takie proste jak kiedyś to może i tak... ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5068 dnia: Czerwiec 29, 2016, 00:59:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kompletny układ napędowy z Alfy Romeo 156 lub 147 GTA. Do tego dyferencjał z którejś Q2
GTA to juz raczej ma szpere,
dziwne,gdyby nie miala ,skoro Kappa V6 (3.0) i 2.0 turbo ma i nikt sie tym nie chwalil specjalnie - trzeba w instrukcji wyczytac,
jednak naped z GTA jest drogi i mysle,ze cena moglaby przewyzszyc wlasnoreczna rzezbe na silniku 3.0 (V6 Busso)
np. dwie turbosprezarki https://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Scighera
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5069 dnia: Czerwiec 29, 2016, 10:56:36 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Myślałem jednak o tym żeby auto było maksymalnie zbliżone do Stratopoloneza.
jesteś pewien ze oryginalny strato nie ma też przodu z lancii ? ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5070 dnia: Czerwiec 29, 2016, 15:34:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
GTA to juz raczej ma szpere,

Nie ma szpery, tym właśnie zajechano cały koncern że cięto koszty i jechano na legendzie, dlatego teraz mają takie ciśnienie na wprowadzanie indywidualnych rozwiązań technicznych do każdej marki i niemal każdego samochodu, a mimo to ceny takiej Giulii są niskie.
Szpery wprowadzono ponownie w wersjach oznaczanych jako Q2, ale GTA ich nie miały.
Silnik kosztuje 3-6 tys więc tragedii nie ma.

jesteś pewien ze oryginalny strato nie ma też przodu z lancii ?

Z tego co wyczytałem to były półramy połączone z nadwoziem. Przednia część podłogi Poloneza została na miejscu, dach i przednia szyba też były normalnym elementem nadwozia, a nie elementami doczepionymi do ramy przestrzennej.

jednak naped z GTA jest drogi i mysle,ze cena moglaby przewyzszyc wlasnoreczna rzezbe na silniku 3.0 (V6 Busso)
np. dwie turbosprezarki https://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Scighera

Osobiście przy takim aucie bardziej zależało by mi na dźwięku wolnossącej szóstki na przelotowym wydechu i osiągach w miarę zbliżonych do fabrycznych. Na jakieś kosmiczne moce by osobiście brakło odwagi, poza tym jestem ciekaw jak by się jeździło czymś możliwie zbliżonym.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5071 dnia: Czerwiec 29, 2016, 15:37:57 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Z tego co wyczytałem to były półramy połączone z nadwoziem. Przednia część podłogi Poloneza została na miejscu, dach i przednia szyba też były normalnym elementem nadwozia, a nie elementami doczepionymi do ramy przestrzennej.
jeżeli faktycznie zostawili przód i zawias z poloneza to brzmi jak poważna wada konstrukcyjna...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5072 dnia: Czerwiec 29, 2016, 16:18:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
GTA jest malo dostepna na rynku w przeciwienstwie do 3.0 ,
za 3kpln to kupisz calego anglika poobijanego 166 i masz silnik V6 ,skrzynie 6 biegow ,wszysko inne do przeniesienia napedu i elektronike sterujaca silnikiem,
lekkie podlubanie w tym silniku i dobija do 230KM ,czyli niewiele mniej niz GTA,
mozna tez szukac jakiejs Kappy na dobiciu ,ale o V6 z reczna nie latwo i od herbatnikow nie sprowadzisz,
skrzynia jest 5 biegow, co bardziej pasuje do repliki ,ale juz pomijajac kwestie liczby biegow, to jest visko w standardzie,
kazdy Busso ma swoj charakterystyczny dzwiek niezaleznie od objetosci 2.0 , 2.5, 3.0 , 3.2  ,ale chyba jest roznica dla 12v i 24v,
zaden raczej nie brzmi jak silnik z Dino,
niemniej jednak do budowy replik Lancii Stratos  wykorzystuja Busso, bo ten silnik to tez legenda
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5073 dnia: Czerwiec 29, 2016, 23:48:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
jeżeli faktycznie zostawili przód i zawias z poloneza to brzmi jak poważna wada konstrukcyjna...

Nie, przednie zawieszenie było z Lancii, ale zostawiono kawałek podłogi na wysokości przedniej części kabiny, a nadwozie Poloneza połączono z ramą Stratosa i duża część tego nadwozia trzymała się sama tj. mam na myśli że nie zrobiono przecież skorupy imitującej kształtem Poloneza którą by nałożono na ramę przestrzenną, tylko wsadzono ramę Lancii do nadwozia Poloneza, usuwając jedynie zbędne części.

Sądząc ze zdjęcia, to albo ramę Stratosa doczepiono pod spodem do Poloneza, albo przerobiono przód i wstawiono zawieszenie Lancii, albo jakoś pożeniono jedno z drugim.





Kabina z przodu, jak widać jedyne zmiany konstrukcyjne to przerobiony tunel środkowy i symboliczna klatka bezpieczeństwa.



Jeżeli oczy mnie nie mylą to ramę przyspawano do tylnych części podłużnic. Zgaduję że od strony przedniej, rama jakoś łączy się podłużnicami uciętymi kawałek za plecami kierowcy. Na zdjęciu brakuje rozpórki którą wykręcono zapewne żeby wyjąć silnik.

Zawieszenia Poloneza bym tak bardzo nie demonizował, a wada konstrukcyjna to była we zwrotnicach Lancii "Człowieku czyś ty zwariował? My to co 1000km wymieniamy!"

lekkie podlubanie w tym silniku i dobija do 230KM ,czyli niewiele mniej niz GTA,

Stratopolonez miał 285, dlatego pomyślałem o lekkim podłubaniu 3.2 :)
Przyspieszenie i tak by było dużo gorsze ze względu na dłuższe przełożenie, natomiast jako replika samochodu który z konieczności był używany niezgodnie z pierwotnymi założeniami, byłoby fajnie gdyby mógł się rozbujać do 250km/h, przy okazji by się sprawdziło czy na tym nadwoziu i przy tej mocy to w ogóle możliwe.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2016, 23:56:52 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5074 dnia: Czerwiec 30, 2016, 00:52:58 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
mnie to wygląda jak by ramę lancii przecieli, wydłużyli i zintegrowali z budą poloneza, jedyna sensowna droga by to replikować to pełna rama sensownie połączona z budą.
busso można grzebać na dużo dużo więcej n/a, jedyny limit to grubość portfela ;)
edit:
, byłoby fajnie gdyby mógł się rozbujać do 250km/h,
naprawdę chciałbyś pojechać 250 czymś co było kiedyś polonezem i to ta mniej areodynamiczną wersją ?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2016, 00:55:08 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5075 dnia: Czerwiec 30, 2016, 11:48:51 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Żeby przerwać Wam na chwilę dyskusję, to coś na rozluźnienie, bo dawno tu nikt tego nie wrzucał, a odcinek w temacie FSO jak żaden.
https://www.youtube.com/watch?v=P96wt_1annw
Niedawno przecież dyskutowaliśmy o braku części do poldka.Swoją drogą, niech se rovera wsadzi.Widać, że autorzy nie zaglądają na to forum, bo pomysłów by mieli na niejeden odcinek.  :P

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5076 dnia: Czerwiec 30, 2016, 15:35:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
naprawdę chciałbyś pojechać 250 czymś co było kiedyś polonezem i to ta mniej areodynamiczną wersją ?

Przednia szyba i tylna klapa dadzą dostateczny docisk żeby nie odleciał, można jeszcze trochę docisnąć przód, montując skośną płytę za chłodnicą, odprowadzającą powietrze do wylotów na masce.

Jeżeliby taką próbę przeprowadzać na torze, to w najgorszym razie uderzyłoby się pod bardzo ostrym kątem w bandę, jeżeli banda byłaby barierką metalową, to większa część energii pójdzie naprzód i wrak lecąc po żwirze powoli sobie wyhamuje. Najbardziej bałbym się uderzenia w opony które mogłoby obrócić samochód i narazić na duże przeciążenie. Jeżeli jednak wszystko było w samochodzie zrobione, to nie widzę powodu żeby miało dojść do wypadku.
Jeżeli to mogło jechać 190km/h to 250km/h przy nadwoziu Poloneza nie powinno być problemem  <lol2>



Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5077 dnia: Lipiec 01, 2016, 08:12:21 am »

Offline fsokarol

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • vw
W temacie motoryzacyjnym, ale nie związane z FSO (w zasadzie to spam):
Gdyby ktoś miał chwilkę to bardzo bym prosił o wypełnienie ankiety do mojej pracy dyplomowej dot. konfiguratorów samochodowych. Z góry bardzo Wam Panowie dziękuję :)
https://docs.google.com/forms/d/1c8PtzDKLv3JmAnaR-1N-LY4RUFgTGAySpz70LNP_m_E/viewform?c=0&w=1

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5078 dnia: Lipiec 02, 2016, 21:02:14 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Odcinek serialu blok ekipa, poświęcony dość marce FSO oddający dość starannie realia rzeczywistości FSO, nawet zahaczają o forum FSO :)


https://www.youtube.com/watch?v=P96wt_1annw

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5079 dnia: Lipiec 03, 2016, 14:40:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
A idźcie do stu diabłów z tym obrzydlistwem!
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E