Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1304406 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6340 dnia: Luty 12, 2019, 22:29:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
samochód może nie wpadać w rezonans

Jaki rezonans? Nie przypominam sobie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6341 dnia: Luty 12, 2019, 22:42:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jakoś do Autosana, Jelcza czy Solarisa nikt nie montuje polskich skrzyń ani silników, bo nikt nie umie ich tu zaprojektować i wyprodukować... taka smutna prawda.

Jelcz to jest pijawka finansowa, która ciągnie tylko dzięki temu, że państwo pompuje tam gigantyczne pieniądze. Jak dobrze kojarzę ostatnio z wielką pompą odtrąbili sukces bo WP kupiło 900 ciężarówek i przewidywało, że tyle samo weźmie przez następne 5 lat... Szczerze mówiąc no nie ma "ch*"a, żeby dla 4500 wojskowych ciężarówek robić specjalne podzespoły. Po pierwsze to się ganc nie opłaca, po drugie nie ma możliwości tego przetestować w sposób gwarantujący mobilność z czego wynika trzecie jakby się to wysypało to ciężarówka jest bezużyteczna (brak zamiennika). Dlatego zakładają zespół napędowy od MB.
A teraz zastanów się ile ciężarówek rocznie produkuje taki np. MAN? Śmiem przypuszczać, że te 4500 pojazdów produkują w kwartał, a nie przez 5 lat, dlatego im się opłaca robić podzespoły specjalnie pod produkowane przez siebie pojazdy.

Z resztą z tego co słyszałem aktualnie większość samochodów ciężarowych i autobusów śmiga na tej samej skrzyni od ZF'a różnica jest taka, że autobusy (zwłaszcza miejskie) nie mają "reduktora" na półbiegi.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2019, 22:47:25 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6342 dnia: Luty 12, 2019, 22:51:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
mp79, jaki rezonans? Taki jak jest po naprawie wału napędowego u henia młotkiem i przecinakiem bez wyważania? Taki, w jaki wpada od jeżdżenia na 20-letnich D124? Takiego, jaki powoduje rozregulowany i zarżnięty silnik przez druciarstwo, jeżdżacy na "regenerowanych" częściach? Bo jakoś żadnego rezonansu przy 100, 120 ani 140 wczoraj u siebie nie zauważyłem, a most i wał był z pewnością nie tykany od nowości  :] Nie patrz na wszystkie egzemplarze przez pryzmat swoich gruzów/gruzów, jakimi jeździłeś :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6343 dnia: Luty 12, 2019, 23:02:13 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Mowa o kilkuletnim (wówczas) aucie (rocznik 1985, w latach 1989-94). I nie twierdzę, że wszystkie polonezy to szajs, bo wiem z internetu, że dopracowane egzemplarze też się trafiają. Nie mogę jednak uzasadniać swojego punktu widzenia przez pryzmat doświadczeń innych niż własne.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6344 dnia: Luty 12, 2019, 23:58:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
To jasne.
Niemniej dziwi mnie ta diagnoza bo nie rozumiem co technicznie mogłoby powodować rezonans, chyba że auto by ktoś zepsuł niefachową naprawą albo zostało jakoś uszkodzone/zużyte i nie zostało naprawione.

Jeździłem kilkoma Polonezami, z czego obecnie mam dwa, jeden z lat 80tych i w żadnym nie zauważyłem rezonansu.
Tzn. w Plusie GTI jest, jak próbujesz się zbierać poniżej 2 tys. obrotów (czego nie powinno się silnikowi benzynowemu robić, a Golf III którym raz jechałem miał tak samo), ale w żadnym nie zauważyłem rezonansu powyżej 100km/h, a jednym z nich jechałem raz nawet 170km/h na dystansie 35km. Choć jestem w stanie uwierzyć że wyszedł jakiś egzemplarz ze źle wyważonym wałem, ale z tego co wiem to wady produkcyjne dotyczyły raczej błędów w montażu, braku podkładu czy oleju w przekładniach. O źle wyważonych wałach nie słyszałem.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2019, 00:16:08 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6345 dnia: Luty 13, 2019, 00:32:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Od pewnego czasu w polskim społeczeństwie zauważyłem ciekawy ruch- w postaci zajadliwego hejtu na Poloneza. Tak jakby ten samochód wyrządził polakom ogromną społeczną krzywdę
no wlasnie jakas moda na hejtowanie Poloneza nastala, "znawcy" przescigaja sie w wymyslaniu bzdur - takie zjawisko popkulturowe, nakreca sie moda, a wiec rosnie ogladalnosc, a z nia wplywy z reklam, wiec kazdy chce chapnac kawale dla siebie,
jezeli nawet kiedys historia zostala opisana rzetelnie, to ksiega jest zamknieta i trzeba wymyslac bzdury, zeby zainteresowac gawiedz,
pierwsze bzdury byly zmyslane na zasadzie przekory, takie pajacowanie jak to czyni Zlomnik, ale nastepne pokolenie zmyslaczy chyba robi to bezwiednie, moze nawet sa przekonani o wlasnej racji,

chyba kazdy z nas zna (a przynajmniej powinien) ta scene, gdy Gebels siedzi w sluzbowym Caro, a gowniarz bawiazy sie na podworku pyta co to za marka,
Gebels  odpowiada, ze Roy Rolls-Royce,
gowniarz widac ineresuje sie samochodami, bo mowi, ze znaczek inny,
Gebels odpowiada, ze to nowy model,

mam taka teorie, ze ci wszyscy bajkopisarze tacy gowniarze, ktorzy dorosli, mszcza sie za krzywdy ktorych doznali w dziecinstwie, a zly dotyk boli przez cale zycie,
niekoniecznie/raczej nie byly to krzywdy wychodzace od Poloneza, tylko jakies z PN w tle
np. taki Gebels potraktowal gowniarza z gory, wcisnal mu kit w sprawie nie bylejakiej, bo kielkujacej w nim pasji,
gowniarz nie siedzial nigdy w PN, ale kojarzy z nim zle wspomnienia - pytal o samochod, Gebelsa wymazal z pamieci, a Caro zostalo

Ja polo nie jeździłem, ale jeśli chodzi o zachodnie z epoki, mam porównanie z escortem z 1986 czy A4 z 1997.
to zeby miec porownanie musisz sie jeszcze przejechac Polonezem ;]
Truck nie za bardzo sie nadaje do porownia z A4,
troche smieszne, troche straszne, ale A4 kosztowalo bagatela 5x (slownie pięć razy) tyle co Caro - powinno byc z 5 razy lepsze, a nie jest i to wlasciwie konczy dyskusje,

akurat, gdy zrobilem prawko, takiego escorta sedan mialem okazje porownac z moim DFem,
zwykla bieda wersja 1.3 bez wspomy - z wierzchu to chyba nawet nie ma o czym mowic, z klockow LEGO (nie technik) mozna zrobic lepszy model karoserii,
cala reszta to kasztan - wnioski po tescie porownawczym byly takie, ze nie zamienilbym za DFa,
porownania do PNa nawet nie ma co komentowac - moze przypomnij sobie jednak, co ci zrobil Gebels, bo masz chlopie problem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6346 dnia: Luty 13, 2019, 05:35:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Diżego spektrum aut nie mam w karierze ale kiedyś miałem 3 sedany z 2giej połowy lat 90tych. Castrat f rover 416 i atu. Tylko w pn zawiasy nie wchdziły do bagażnika... ot taki zacofany wyrób samochodopodobny. W prowadzeniu Rover wygrywał tylko dlatego że miał klimę i 10KM mocniejszy silnik. Ale jazda na tylnej kanapie dla mnie to była męczarnia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6347 dnia: Luty 13, 2019, 09:16:40 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Przecież większość aut z drugiej połowy lat 90 konstrukcyjnie siedzą w głębokich latach 80... Zmiany jak były to kosmetyczne, przede wszystkim miały tylko dołożone więcej bajerów, lepiej wygłuszone i właściwie nic poza tym.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2019, 09:26:42 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6348 dnia: Luty 15, 2019, 18:13:27 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
to zeby miec porownanie musisz sie jeszcze przejechac Polonezem
Uczyłem się jeździć na szerokim, a egzamin zdawałem na wąskim. Czy nimi jeździłem? Hmmm... Chyba tak...  <mysli> No ale spoko, nie dyskutuję, w końcu zawsze możesz wiedzieć lepiej...
Truck nie za bardzo sie nadaje do porownia z A4,
Dzięki; nie wiedziałem...
troche smieszne, troche straszne, ale A4 kosztowalo bagatela 5x (slownie pięć razy) tyle co Caro - powinno byc z 5 razy lepsze, a nie jest i to wlasciwie konczy dyskusje,
To, że polonez był znacznie tańszy i miał znacznie wyższy stosunek jakości do ceny, nie znaczy wcale, że był choć odrobinę wygodniejszy; litości!
akurat, gdy zrobilem prawko, takiego escorta sedan mialem okazje porownac z moim DFem,
zwykla bieda wersja 1.3 bez wspomy - z wierzchu to chyba nawet nie ma o czym mowic, z klockow LEGO (nie technik) mozna zrobic lepszy model karoserii,
Ja w podobnej sytuacji miałem okazję ujeżdżać wspomnianego przez siebie escorta 1.4Ghia. A sedan z tej i następnej generacji nazywał się chyba jeszcze orion, a nie escort. :)
wnioski po tescie porownawczym byly takie, ze nie zamienilbym za DFa
125p nie jeździłem, więc się nie wypowiem.
moze przypomnij sobie jednak, co ci zrobil Gebels, bo masz chlopie problem
Ktoś ma na jakiś temat własne zdanie zgoła inne niż twoje, więc musisz do tego wmieszać "zły dotyk"? Przykro się do tego odnosić, ale swoje wnioski wyciągnę; myślę, że inni również. Ja osobiście Ci współczuję, no ale wiesz, teraz to w sumie modne, tylko trzeba dobrze nagłośnić...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6349 dnia: Luty 15, 2019, 18:52:28 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czasami jesteś dla mnie za trudny w interpretacji ;>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6350 dnia: Luty 15, 2019, 20:23:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
nie jestem zupą pomidorową, aby mnie każdy lubił
Qrcze otatmi raz taki tekst czytałem na ptk-u jakieś 15 lat temu jak niejaki GT mocno szalał...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6351 dnia: Luty 16, 2019, 21:46:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tak sobie myślę, że w poczciwej ohv-ce, to chyba niema za dużo miejsca, żeby takie tulejowanie przeprowadzić?  :-) :-)
https://www.youtube.com/watch?v=UqHesqFz_YM
Ci rusy, to widać nie tylko na wódzie się znają.
Taka lekko puknięta alufelga  :-)
https://www.youtube.com/watch?v=YGMNbUta9xQ

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6352 dnia: Luty 17, 2019, 02:14:34 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Ten od tulei to szacun. Cały kanał ciekawy.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6353 dnia: Luty 17, 2019, 16:17:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak Ty znajdujesz te ruskie kanały, na których nie leci non stop "bljat"? :) Szukałem kiedyś, coby tego języka na amen nie zapomnieć i nic ciekawego nie znalazłem, albo właśnie takie jak w zdaniu wcześniej.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6354 dnia: Luty 17, 2019, 16:26:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak Ty znajdujesz te ruskie kanały, na których nie leci non stop "bljat"?
Ale ja tego nie szukałem.Szukałem takich kilku filmów z rosyjskich fabryk Kamaz, Uaz, Łada i Ural, które oglądałem ze 4 lata temu i spędziłem chyba z godzinę na jutubie, szukając metodą prób i błędów, aż wreszcie znalazłem.No i jak to na jutubie, obejrzysz jedną rzecz, to wciskają ci w proponowanych coś innego, przeważnie jakiś szajs.To się chyba akurat wyświetliło po obejrzeniu filmu, a potem ten drugi z felgą.Ruscy, wbrew temu, co o nich myślimy, też mają trochę oleju w głowie, oczywiście nie wszyscy, ale u nas tez nie brakuje kompletnych kretynów.Raz tu podlinkowałem też kanał gościa, który zajmuje się zawodowo "naprawą powypadkową" łagodnie określając.Prawdziwy magik i też rusek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6355 dnia: Luty 17, 2019, 18:25:05 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
https://www.youtube.com/watch?v=yo15f1jbAvI
Jak widać druciarstwo nie tylko w polszy się szerzy. Choć przyznam że ja podobnie zrobiłem głowice u siebie w poldku i auto jeździ.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6356 dnia: Luty 17, 2019, 20:10:19 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
ja podobnie zrobiłem głowice u siebie w poldku
Nie zdziwię się, jeśli zaraz znajdą się tacy, którzy na Ciebie naskoczą, że "odstawiasz druciarstwo, bo to tylko polonez".  ;]

PS. Strasznie małomówny ten majster. Nieczęsto jest okazja pooglądać, jak ktoś robi tyle czasu w absolutnej ciszy, nie słucha radia i nic nie gada ani nie podśpiewuje; ale nie powiem - ma to swój niepowtarzalny urok. Dobry fachowiec nie pitoli trzy po trzy, tylko koncentruje się na robocie. Zwłaszcza, kiedy jest nagrywany ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6357 dnia: Luty 17, 2019, 22:37:08 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Pewnie tak będzie, tylko że głowicę robiłem gdzieś w 2012, a auto nadal działa, co prawda od 2014 jest poldas na emeryturze, ale do tego czasu robił codziennie duże przebiegi, więc jakby od niesplanowania głowicy miało się coś wykrzaczyć to już by to zrobiło, a i doleję jeszcze oliwy do ognia założyłem jak mnie pamięć myli najtańszą uszczelkę jaka była w sklepie chyba Morpak. Nie zrozumnie mnie źle lubię swoje autko i dbam o nie ale nie zawsze to co jest napisane w literaturze jest konieczne, aczkolwiek niekiedy trzeba postępować ściśle według jej zaleceń. Trzeba wyczuć kiedy można sobie pozwolić na ustępstwa, a kiedy nie.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6358 dnia: Luty 17, 2019, 23:48:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakby od niesplanowania głowicy miało się coś wykrzaczyć to już by to zrobiło
jezeli glowica byla zdejmowana z innego powodu niz padniecie uszczelki po glowica, to prawie nigdy nie trzeba jej planowac

doleję jeszcze oliwy do ognia założyłem jak mnie pamięć myli najtańszą uszczelkę jaka była w sklepie chyba Morpak
morpak do OHV jest lepiej wykonany niz elring,
pozycjonowanie jakosci cena nie wystepuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #6359 dnia: Luty 18, 2019, 20:32:37 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
https://m.youtube.com/watch?v=JQdFf0JJu6Y Filmik dla tych którzy myślą o zakupie nowych opon.
Co do głowicy to nie pamiętam czy był wtedy HGF, czy była ściągana do wymiany uszczelniaczy i czyszczenia zaworów, ale bez planowania się obeszło.