po prostu 124 wyszedl pozniej niz 125
Odwrotnie 124 (1966) 125 (1967). To nie była przeróbka, 124 różni się diametralnie pod spodem.
faktycznie, cos mi sie pomylilo - zawsze myslalem ze 68, ale wiki twierdzi ze 66
szkoda, ze ten 1300 z 64, bo nie wiadomo czy juz po liftingu,
jednak co do samej plyty 124/lada to wiem, ze wyglada na calkiem inna przez podluznice w innych miejscach, jednak to jest po prostu uproszczona konstrukcja poprzednika - wszystko w niej jest uproszczone: ksztalt podluznic, wytloczenie tunelu, podloga bagaznika, ksztalt komory silnika,
a spina taka sama karoserie przy masie ~100kg mniej dla kompletnego auta - zakladajac, ze wiekszosc tej masy oszczedzono na samej karoserii jest to bardzo duza roznica i rzeczywiscie wymagalo solidnego przeprojektowania,
rocznik 66 rzuca nowe swiatlo na 125, bo jezeli do bogatszego modelu uzyto kompletnej plyty podlogowej starszego modelu, zamiast nowki sztuki, to chyba stara ciezsza konstrukcja jest lepsza/sztywniejsza/mocniejsza