Autor Wątek: Manometr  (Przeczytany 3437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Manometr
« dnia: Styczeń 19, 2011, 16:03:27 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Siemanko.
Czy miałby kto pożyczyć manometr do zmierzenia komprechy na kilka dni?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Manometr
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2011, 16:54:49 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
przyjedź, się pomierzy, rzeczony manometr kupiłem onegdaj u Masztala.  :mrgreen:
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Manometr
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2011, 17:25:17 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
wrb, trochę daleko do Ciebie mam. Jeśli od Masztala to wiem jaki masz, niestety do roverka nie bardzo się nadaje.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Manometr
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2011, 20:51:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czym się różni do roverka?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Manometr
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2011, 21:09:52 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "Grzech#1938"
Czym się różni do roverka?

Do rovera musi być dłuższy ze względu  na głęboko usytuowane świece.

Manometr
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2011, 23:56:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czyli taki z gumową rurką może być?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Manometr
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2011, 00:02:29 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "Grzech#1938"
Czyli taki z gumową rurką może być?

Jak mam to rozumieć?Masz na myśli plastikową? Jeśli wytrzyma ciśnienie rzędu 12 bar,to może być.Najlepiej jak by była metalowa.Ja sobie zrobiłem  

Manometr
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2011, 00:43:26 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Manometr
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2011, 00:54:28 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "Grzech#1938"
Miałem na myśli takie coś jak tu na zdjęciu

Oczywiście takie "może być" Identyczne mi pokazywali w sklepie.Kosztowało 110pln i stwierdziłem,że mnie nie stać na takie luksusy.Zrobiłem sobie ten wynalazek co na zdjęciu.Kawałek rurki,maszynka z dętki samochodowej i manometr z reduktora od butli tlenowej.Całość szczelna i wytrzymała.Na końcu jeszcze przelotka do uszczelnienia kompresji.Pokazuje na 100% dokładnie.Zrobiłem to z materiałów znalezionych w domu.Tamten na zdjęciu raczej się nie zwróci tak szybko,chyba że będziesz zarobkowo mierzył ciśnienie wszystkim chętnym.Poza tym do zwykłych silników starczy taki "fajkowy" krótki i sporo tańszy   :roll:

Manometr
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2011, 01:02:25 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To dobrze. Bo taki właśnie mam, ale nie pożyczam, więc pomiary na miejscu. :) Mój to kosztował nawet 122 + przesyłka, ale już mi się zwrócił. Za pojedynczy pomiar mechanicy w okolicy biorą 70zł...

Notabene bardzo zabawne - znalazłem tę stronę dopiero teraz, a przedtem w zapewnienia sprzedawcy, że to sprzęt profesjonalny średnio wierzyłem.  :lol:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Manometr
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 20, 2011, 01:07:18 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Cytat: "Grzech#1938"
Za pojedynczy pomiar mechanicy w okolicy biorą 70zł..

I weź tu do takich jedź z poważną usterką.Ta 7 spuchła by przynajmniej o jeszcze jedno zero  :mrgreen:  :mrgreen:

Manometr
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2011, 01:19:57 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Aż tak nie puchnie raczej jest powielana. Wymiana paska rozrządu 70, wymiana sworznia zwrotnicy 70 itd...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Manometr
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2011, 12:38:21 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Cytat: "Grzech#1938"
Mój to kosztował nawet 122 + przesyłka, ale już mi się zwrócił. Za pojedynczy pomiar mechanicy w okolicy biorą 70zł...

Żaden argument. Znajdź mechaniora co zaśpiewa 150 za pomiar to zwróci sie od razu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Manometr
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2011, 14:12:02 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie bardzo rozumiem treść Twojej wypowiedzi. Tzn jaki argument? Świadczący za czym?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Manometr
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 24, 2011, 21:49:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powoli zaczynam zalowac ,ze kupilem krotki za 50pln ,a nie dorzucilem 30pln do dlugiego ,
krotki do poloneza jest idealny ,ale do innych sprzetow juz ciezko podejsc ,
aha i bierzcie poprawki na tych dlugich ,ze pokaze mniejsze cis. niz powinien ,bo rurka w srodku tez ma swoja objetosc ,
w takim przypadku mozemy zmierzyc jedynie w jakim stopniu poszczegolne cylindry sie roznia ,a nie jaka jest bezwzgledna wartosc cis. ,

musze sobie dorobic rurke z malym przelotem w srodku ,bo tez mam do pomierzenia kilka silnikow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Manometr
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2011, 07:45:49 am »

snikers

  • Gość
powoli zaczynam zalowac ,ze kupilem krotki za 50pln ,a nie dorzucilem 30pln do dlugiego ,
krotki do poloneza jest idealny ,ale do innych sprzetow juz ciezko podejsc ,
aha i bierzcie poprawki na tych dlugich ,ze pokaze mniejsze cis. niz powinien ,bo rurka w srodku tez ma swoja objetosc ,
w takim przypadku mozemy zmierzyc jedynie w jakim stopniu poszczegolne cylindry sie roznia ,a nie jaka jest bezwzgledna wartosc cis. ,

musze sobie dorobic rurke z malym przelotem w srodku ,bo tez mam do pomierzenia kilka silnikow

no popatrz a ja myslalem ze cisnienie jest takie samo, ciekawe teorie tu czytam

Odp: Manometr
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2011, 13:57:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ciśnienie z tego co pamiętam ze szkoły (co było ponad 20 lat temu), to zależy chyba od pola przekroju przewodu, a nie jego długości?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Manometr
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 26, 2011, 03:11:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a rownanie Clausiusa - Clapeyrona znacie panowie i panie ?
a wiec przypominam pV = nRT
a z ciekawostek dodam ,ze w Daihatsu do zmierzenia 2cyl zabraklo 2cm na czujniku ,
jeden zmierzylem normalnie ,
przedluzylem kawalkiem szlaufa ,na ktorym zdystansowalem gumowa koncowke ,
1 cylinder 10 atm (silnik turbo ,e=8.0:1) bez przedluzki ,
2 cyl z przedluzka 7 atm,
3 cyl z przedluzka 7 atm ,
1 cyl z przedluzka 7 atm :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Manometr
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 26, 2011, 04:21:54 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a wiec przypominam pV = nRT
  => p=nRT/V => jeśli rośnie objętość ciśnienie maleje
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015