Autor Wątek: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .  (Przeczytany 6879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« dnia: Luty 06, 2011, 15:52:57 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Mam taki problem gdy właczę kierunkowskaz lub nacisnę hamulec przygasają mi kontrolki i podświetlenie. Mam tym momencie założony już trzeci alternator i na każdym jest to samo mierzyłem spadek napięcia jednak on na akumulatorze wynosi 0,1V. Czy jest możliwe że w tablicy rozdzielczej albo gdzieś w instalacji pojawia się zwarcie i dlatego tak miga??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2011, 15:57:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Sprawdź połączenia masy z nadwoziem.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2011, 16:14:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W Plusie to normalne, wada instalacji elektrycznej.
Mam teraz na biurku fabrycznie nową instalację do Plusorovera i wiem, gdzie znajdują się wady, aczkolwiek bez wyjęcia wiązki nie da rady tego naprawić. Wina leży w zbyt cienkich przewodach zasilających mikroprocesor i ogólnie całą wiązkę.
W roverze wygląda to tak. Obok akumulatora znajduje się złącze z dwoma przewodami 2,5mm^2. Jeden z nich zasila wiązkę wnętrza (dosłownie wszystko, sprawdzane miernikiem, obwód po stacyjce również). Drugi przewód to zasilanie wiązki silnika, idzie przez wnętrze, ponieważ jest zabezpieczony bezpiecznikiem w skrzynce, a następnie dochodzi do złączki obok złącza 13-krotnego.
Z kolei w OHV złącza przy akumulatorze nie ma i wygląda na to, że wszystko jest zasilone jednym przewodem.
Główne rozgałęzienie przewodu zasilającego jest głęboko schowane w wiązce głównej za zegarami.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 16:15:37 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2011, 16:21:55 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
W Plusie to normalne, wada instalacji elektrycznej.
Mam teraz na biurku fabrycznie nową instalację do Plusorovera i wiem, gdzie znajdują się wady, aczkolwiek bez wyjęcia wiązki nie da rady tego naprawić. Wina leży w zbyt cienkich przewodach zasilających mikroprocesor i ogólnie całą wiązkę.
W roverze wygląda to tak. Obok akumulatora znajduje się złącze z dwoma przewodami 2,5mm^2. Jeden z nich zasila wiązkę wnętrza (dosłownie wszystko, sprawdzane miernikiem, obwód po stacyjce również). Drugi przewód to zasilanie wiązki silnika, idzie przez wnętrze, ponieważ jest zabezpieczony bezpiecznikiem w skrzynce, a następnie dochodzi do złączki obok złącza 13-krotnego.
Z kolei w OHV złącza przy akumulatorze nie ma i wygląda na to, że wszystko jest zasilone jednym przewodem.
Główne rozgałęzienie przewodu zasilającego jest głęboko schowane w wiązce głównej za zegarami.

Zgodzę się z  Tobą ale mam w domu drugiego poloneza caro  plusa  1,6 Gli z 97 r i w nim nie migają ani kontrolki ani podswietlenie. I to właśnie mnie dziwi.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2011, 16:31:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja spotkałem się z wieloma Plusami i we wszystkich migało. Przyjrzyj się dokładnie może. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2011, 16:37:11 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja spotkałem się z wieloma Plusami i we wszystkich migało. Przyjrzyj się dokładnie może
ten plus to są pierwsze wyjścia plusów to może tam grubsze przewody dali:P
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2011, 16:48:20 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
a mój jest 98r to już ma cieńsze i miga.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2011, 18:17:12 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ogólnie ktoś kto projektował tą instalacje nie miał chyba  bladego pojęcia  o  elektryce, jakiś baran   nie wiedział że  im cieńszy przewód tym większa jego rezystancja, do tego   przewody masowe też ciągnięte prawie przez cała długość auta jakby  nie można się zastanowić to dłuższy przewód ma większa rezystancję niż pół tony blachy karoserii, szukaj wiatru w polu gdzie spadek,  Oszczędności oszczędnościami równie dobrze można było zrobić  pasy bezpieczeństwa ze sznurka od snopowiązałki, tak czy inaczej fizyki nie da się oszukać.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2011, 18:24:22 pm »

wiola23a

  • Gość
morzesz mieć jakieś zwarcie lub brak masy

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2011, 18:58:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
morzesz mieć jakieś zwarcie lub brak masy
A Ty możesz zajrzeć do słownika ortograficznego ?
Przeczytaj co masz nad swoimi postami zanim wtrącisz swoje marne 3 grosze.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 18:58:38 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2011, 19:41:12 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A ja na początku myślałem że to wina alternatora. I dlatego założyłem 85A z alfy 156. A tu nic nie pomogło:(
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2011, 20:09:42 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
to nie żadne zwarcie tylko dość powszechna wada. nie jednego plusa już widziałem któremu pulsowały światła gdy miał włączony kierunkowskaz. U mnie jest to samo. Migają mi delikatnie zegary i światła zewnętrze pewnie też :/

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2011, 20:14:33 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Prawdę mówiąc to ja do zasilania halogenów dalekosiężnych które będę zakładał mam puszczony grubszy przewód niż ten który idzie do zasilania całego auta.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2011, 20:17:45 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
i prawidłowo. ja też na każde urządzenie elektr. które planuję zamontować mam już przygotowany oddzielny kabel bezpośrednio do aku o średnicy ok. 6 mm :D
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 20:18:10 pm wysłana przez michros »

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2011, 20:22:59 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
kabel bezpośrednio do aku o średnicy ok. 6 mm
No ja mam podobnie. Jeszcze zastanawiałem się nad wymienieniem na grubszy przewodu prądowego od alternatora do akumulatora zwłaszcza że mam teraz założony mocniejszy alternator niż seryjnie.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2011, 10:58:42 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
 w plusie  jeszcze jakiś  geniusz puścił kierunkowskazy przez włącznik awaryjnych gdzie dochodzi przewód 1mm kwadrat( kurde muszę się upomnieć o oznaczenia) do tego zasuwa wazką ścieżką w przełączniku i wraca i tu jest własnie problem pulsowania zegarów po włączonym kierunkowskazie.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 10:59:03 am wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 08, 2011, 09:33:25 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie pulsuje podświetlenie zegarów na wysokich obrotach i to jest jedyna rzecz która mruga.

Polonez GTI, wyprodukowany 9 września 1997
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2011, 23:03:27 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Znalazł już ktoś jakiś patent na te migające zegary w plusie?? Głupio to w  nocy strasznie wygląda.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Migające podświetlenie zegarów i kontrolki .
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 31, 2011, 23:15:06 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Daj oddzielny plus po stacyjce, na przekażniku i bezpieczniku pociągnięty grubym kablem z aku/altka na bezpiecznik od kierunków/stopu.
dobrze oczyśc, albo po prostu zlikwiduj złącze i zlutuj kable przy akumulatorze (te plusowe czarne)
Daj by-pass altek-aku grubym kablem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r