Autor Wątek: Dodatkowa nagrzewnica powietrza  (Przeczytany 21949 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 25, 2011, 19:08:53 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
u mnie, w plusie, wystarczyl karton w chlodnice. i sie dogrzewa, co powoduje tez sprawniejsze dzialanie nagrzewania.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2011, 21:41:11 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
a co myślicie o tym:
http://allegro.pl/ogrzewanie-postojowe-webasto-nagrzewnica-kartusz-i1456958026.html
Pytanie brzmi: - gdzie się podziewają spaliny z tego ogrzewania?  Bo jeśli to jest zwyczajny podgrzewacz katalityczny na gaz, to śmierdzi jak działa, a w Polonezie w tak małej objętości wnętrza to może być raczej mało komfortowe...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 26, 2011, 10:06:37 am »

Larry075

  • Gość
tak robiłeś , ogrzewania w plusie jest chyba ostatnią rzeczą na którą można narzekać .
Od wczoraj prawie w ogóle nie grzeje, ma problem z odparowaniem szyby, nie wiem, może nagrzewniczka jest juz popsuta?

Swoją drogą to tak debilnego pomysłu w życiu nie widziałem .
Daruj sobie

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 26, 2011, 11:53:56 am »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Larry075 na poczatek sprawdz czy węze idące do nagrzewnicy w komorze silnika sie nagrzewają, jesli nie to masz zapchaną nagrzewnice, ale jesli tak to szukaj przyczyny pod deska rozdzielczą, mozliwe ze niedomyka Ci sie klapa od ciepłego powietrza, tak jak ja kiedys miałem, bo sie pancerz od linki odczepił z tego dziwnego zaczepu ::)
Powered by Lpg.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2011, 12:00:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
szukaj przyczyny pod deska rozdzielczą, mozliwe ze niedomyka Ci sie klapa od ciepłego powietrza, tak jak ja kiedys miałem, bo sie pancerz od linki odczepił z tego dziwnego zaczepu
Otóż to, też tak kiedyś miałem, wyciągnij radio, zobacz dokąd idzie linka i palcami pociągnij to miejsce, do którego się linka zaczepia, ja tak zrobiłem i poczułem gorące powietrze. Potem tylko przyjrzałem się drodze jaką pokonuje linka, i okazało się, że trzeba ją włożyć w zatrzask nad kieszenią radia.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 26, 2011, 12:46:20 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Spadanie linki z tego zaczepu to bardzo częsty przypadek w plusie jak dużo operujesz tym pokrętłem od temperatury.
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2011, 12:46:39 pm wysłana przez Ukash »
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 26, 2011, 12:53:43 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Jeszcze podpowiem takie coś: można spojrzeć czy rurka nad kolektorem(ta metalowa) jest drożna bo kiedyś 3 razy wyjmowałem nagrzewnice, odkamieniałem, płukałem i nie bardzo to wszystko działało, dopiero wywlokłem tą rurkę a ona była zawalona syfem jakby parafiną czy czymś takim. Po tym zabiegu się sporo poprawiło. Acha nie mogłem dojść za bardzo co to bo węże od nagrzewnicy oba były gorące ale podczas jazdy się bardzo ochładzało. Jeśli nie to to pozostaje kwestia samej nagrzewnicy albo nawiewów może już nie takie szczelne i dmucha pod deską.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 26, 2011, 14:05:55 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,21885.0.html
Było poruszone w tym temacie.
Działa to cały czas.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 27, 2011, 02:06:35 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wszystkie elementy nagrzewania wnętrza w Polonezie mam sprawne, z kratek leci żar. mnie i koledze nogi pływają, jajka się gotują a nasze kobiety siedzą z tyłu zmarznięte. izolacja na podłodze nowa, nie zdeptana, nadwozie po remoncie blach, szczelne- zaślepki pozakładane, nigdzie nie wieje a z tyłu zimno. jedna nagrzewnica nie jest w stanie nagrzać tak obszernej przestrzeni równomiernie. myślę, że zainstalowanie w bagażniku drugiej z wentylatorem ma sens. względy estetyczne tracą znaczenie jak nogi marzną. sądzę, że nawet kierunek dmuchania nie ma znaczenia, najważniejsze żeby był ruch nagrzanego powietrza. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 27, 2011, 02:20:31 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cieplo na nogi w Polonezie ma wedrowac na tyl pod siedzeniami przednimi ,
i tak w istocie sie dzieje w moim egzemplarzu ,zwlaszcza jak zaslonie chlodnice kartonem ,a wskaznik pokazuje mi ~92C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 27, 2011, 12:50:35 pm »

Larry075

  • Gość
Mi cały czas pokazuje blisko 90stopni bez żadnych kartonów i co ? I nic, nagrzewnica przestała grzać jakiś czas temu kiedy nie włączył się wenylator chłodzący i wywaliło mi ciecz, wczoraj kupiłem nowy korek i grzeje, nie jest to rewelka no ale więcej się nie wyciśnie - może nagrzewnica juz ma swoje - 3 razy czyszczona.

Z tego co sie rozglądałem, u mnie w plusie (atu) na tylniej, nie ruchomiej półce, są takie miseczki więc przy oknie tylnym jest taka płaszczyzna, gdzie zamontowana kratka będzie cisła ciepłe powietrze w okolicach głów pasażerów. W dodatku przewody upcham nad wzmocnieniami więc nawet nie będzie ich widać, wielkość bagażnika zmniejszy się nie znacznie ( i tak nic tam nie kładłem).

zmotywował mnie kolega wrb, w dodatku nie ciekawie jest, gdy w samochodzie siedzi ktoś, nietrzeźwy... ba a jak siedzą 4ry osoby? U mnie nie odparuje nawet boczna od kierowcy..

Pytanie, czym będzie różnić się połączenie szeregowe z nagrzewnicą a równoległe?

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 27, 2011, 14:07:26 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Ogólnie w moim plusie nie narzekam na grzanie choć wieje mi kilkoma miejscami(prawym przodem i tyłem tzn. drzwiami)nagrzewnica choć nowa ma jakiś przeciek i jest ok. Żeby dobrze się zagrzał potrzebuje jakieś 5 km (tzn: -5 na zewnątrz do odparowania szyby przednia i boczne) z tyłu żadko mam okazję jechać ale żona czasem jeździ i nie narzeka (a zmarźluch jest). Ale do rzeczy: przyszło mi do głowy takie coś żeby owinąć miedzianą rurkę wokoło portek (np:fi 8)połączyć to z jakąś małą nagrzewnicą płynową i połączć to z pompką niskociśnieniową (paliwa gaźnik??) do tego jakiś nadmuch (np. dmuchawa z malucha). Ja bym szedł w tym kierunku.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 27, 2011, 14:57:21 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Ja myślałem żeby u siebie dać małą nagrzewnice w miejsce schowka z wiatraczkiem, i podłączyć ją do 2 środkowych kratek.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 27, 2011, 15:14:32 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Mysle, ze przy polaczeniu rownoleglym bedzie czuc roznice w temperaturze pomiedzy pierwsza nagrzewnica ktora dostaje goracy plyn, a druga. Wybralbym szeregowo.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 27, 2011, 16:08:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zmotywował mnie kolega wrb, w dodatku nie ciekawie jest, gdy w samochodzie siedzi ktoś, nietrzeźwy... ba a jak siedzą 4ry osoby? U mnie nie odparuje nawet boczna od kierowcy..

Pytanie, czym będzie różnić się połączenie szeregowe z nagrzewnicą a równoległe?
ale ciagle krecisz sie w kolko  ,
myslisz ,ze w innych samochodach odparowuja szyby odrazu ,czy nawet odmarzaja z marszu ?
owszem odparowuja jak jest klima ,a gdy jej brak ,to na przednia i boczne idzie jeszcze nawiew ,ale tylne szyby odparuja dopiero jak w aucie bedzie odpowiednia temp.,
mam kilka roznych aut i akurat kazde bez klimy - kazde zachowuje sie tak samo ,
nie mam nic przecwko pewnym protezom ,ale akurat wstawianie drugiej nagrzewnicy ,gdy masz niesprawny seryjny uklad nie jest dobrym rozwiazaniem ,bo przeciez nie wiesz ,czy mialbys taka potrzebe ,gdyby uklad byl sprawny ,

zwlaszcza ,ze masz ATU ,wiec z tym samym ogrzewaniem musisz miec lepsze efekty niz w CARO
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 27, 2011, 17:10:48 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
u mnie polonez grzeje dobrze i szybko odparowuje jak jadę sam np. wracam nocą do domu szyby oszronione to wystarczy jakieś 5km temp. 90st. szyby czyste ze szronu, odparowanie to jakies 3-4 min. i schodzi :) jak jadę w komplet i zaparuje to ta sama sytuacja nagrzewa się szyba przednia sucha boczne trochę dłużej ale ogólnie jest bardzo dobrze, jeżdżąc czasem różnymi samochodami ze względu na zawód to mało w którym dość szybko odparowują szyby nawet po nagrzaniu. Myślę że sprawne seryjne ogrzewanie powinno wystarczyć a jadąc w komplet osób to robi się sauna że można w podkoszulkach jeździć :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 27, 2011, 17:57:26 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wiele samochodów zachodnich ma wbudowane kanały powietrzne doprowadzające gorące powietrze na tył kabiny, są dobrze ukryte. stąd wrażenie, że przednia nagrzewnica daje radę nagrzać całą przestrzeń.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 27, 2011, 18:00:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiele samochodów zachodnich ma wbudowane kanały powietrzne doprowadzające gorące powietrze na tył kabiny, są dobrze ukryte. stąd wrażenie, że przednia nagrzewnica daje radę nagrzać całą przestrzeń.
ale sa to samochody wieksze w srodku niz Polonez,
a kanaly wcale nie sa poukrywane ,czesto na tunelu srodkowym sa kratki wylotowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 27, 2011, 18:40:12 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
wiele samochodów zachodnich ma wbudowane kanały powietrzne doprowadzające gorące powietrze na tył kabiny, są dobrze ukryte. stąd wrażenie, że przednia nagrzewnica daje radę nagrzać całą przestrzeń.
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,27077.0.html

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 27, 2011, 20:19:37 pm »

Larry075

  • Gość
myslisz ,ze w innych samochodach odparowuja szyby odrazu ,czy nawet odmarzaja z marszu ?
Tak, właśnie tak myśle bo często, a nawet bardzo często śmigam samochodami nowszymi, i jakoś tam nie ma problemu z szybami.

zwlaszcza ,ze masz ATU ,wiec z tym samym ogrzewaniem musisz miec lepsze efekty niz w CARO
Możemy tu dyskutować, miałem Mr'90 i jak tylko silnik sie nagrzał to z kratek (a raczej otworów) leciał żar i nie było problemu z szybami (tam pod nagrzewnicą był wiatrak i odrazu tłoczył do kratek. Czepiasz się?

ale sa to samochody wieksze w srodku niz Polonez,
a kanaly wcale nie sa poukrywane ,czesto na tunelu srodkowym sa kratki wylotowe
Wcale nie większe, na podłodze są kanały, w tunelu środkowym kratki, a i często przez drzwi płynie ciepło.

Widzieliście może nagrzewnice w "normalnych" samochodach? jest tam tyle blaszek że cieżko przedmuchnąć powietrze...

Z resztą jutro będę modził, i zobaczymy czy to coś da, jeśli nie, to nie a jak tak to będę zadowolony. Uznałem to ża dosyć dobry pomysł więc nie ma co juz na ten temat pisać, tylko samo połączenie:

Mysle, ze przy polaczeniu rownoleglym bedzie czuc roznice w temperaturze pomiedzy pierwsza nagrzewnica ktora dostaje goracy plyn, a druga. Wybralbym szeregowo.

No to zrobie tak:
[IMG=http://img714.imageshack.us/img714/7960/nagrzewnica.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Trzy zawory dzieki którym nie ogrzewanie tylne będzie wyłączone na małych trasach.
Takie małe pytanie, czym różniły się wersje z zaworkiem, od tych bez?