Autor Wątek: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5  (Przeczytany 2311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 19, 2024, 09:03:38 am »

Offline Matiz OBR

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
    • GF8, K11, Miatolonez, Chorzuk
Czołem!
Pamiętam o was!

Absencja jest spowodowana tym o czym wspominałem w poprzednim poście. Udało nam sie wybrnąć z patowej sytuacji przy okazji relaizując jedno z marzeń. Mamy hale na nasze złomy  :]



chciałbym kontynuować opis losów miatoloneza ,ale potrzebuje was w paru sprawach:

1. czy ktoś zna skok gwintu we "wieżyczkach" ukł. kier. , gdzie se wkręca śrube ograniczającą skręt?
2. czy zarówno w "starym" jak i nowym typie silniczka wycieraczek przednich za powrót do pozycji wyjściowej odpowiada wyłącznik krańcowy wewnątrz silnika?
3. czy słynny moduł APE17 odpowiada za czasówke pierwszego biegu wycieraczek? (ten z przerwami)
4 jak działa sterowanie obiegiem zamkniętym w plusie? wszystko jest w miare mechaniczne, a to ustrojstwo jest na silniczek. Z guziczka sterującego leci plus czy minus?
5. trąbią wam klaksony "bez kluczyka" czy po przekręceniu stacyjki na ACC?

Hmm chyba wszystko, będe wdzięczny za pomoc, tymczasem!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2024, 09:12:58 am wysłana przez Matiz OBR »

Odp: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 19, 2024, 11:03:59 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
5. Trąbi zawsze
2/3 za powrót odpowiada mikroprocesor , ale wie o tym na podstawie enkodera z silnika wycieraczek. Jest to unikalny pomysł FSO. Układ jest totalnie inny od wszystkiego co widziałem w zachodnich autach.

Odp: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 19, 2024, 12:40:21 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Super, że macie halę na dłubanie - zazdro, bo ja w tym celu muszę jeździć do rodziców, 300km w jedną stronę :(

Chyba moja odpowiedź przepadła gdzieś w odmętach śmietnika zwanego facebookiem :)

1. M12x1.0, OE FSO 060475
2/3 Po naszych przygodach z Portugalii, staram się ogarnąć i rozgryźć to urządzenie. Namierzyłem jego schemat, jak widać zawiera piny łączące się ze sterowaniem wycieraczkami
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 19, 2024, 22:00:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Podczas pracy silnika wycieraczek słychać, że napięcie na silnik jest podawane, po czym klika przekaźnik i silnik jest hamowany podawaniem masy na szczotkę silnika. potem kolejny start to znowu uruchomienie przekaźnika.
Ten schemat nie uwzględnia wszystkiego. Np zagadkowa jest zasada działania testu świateł STOP.
Bo kolcek jedynie dokonuje pomiaru napięcia . Długo o tym myślałem i chyba jako rezystor pomiarowy służy włącznik razem z przewodami. Więc jeśli klocek na 15 czy 30 widzi 13.4V a podczas hamowania na LH widzi 13.1V to znaczy że spadek napięcia jest prawidłowy i żarówki są sprawne. Z moich obserwacji wynika że APE zawsze zgłosi błąd jeśli napięcie w instalacji jest za niskie. Przy małym spadku alternator skrzynka działa już poprawnie. Ogólnie taki pomiar to szaleństwo. W białym przekaźniku świateł już znacznie poprawili ten układ i są tam rezystory dużej mocy, kalibrowane nacinaniem i specjalizowane układy scalone do takich pomiarów.

Odp: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 20, 2024, 23:31:50 pm »

Offline Matiz OBR

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
    • GF8, K11, Miatolonez, Chorzuk
czołem, dzięki za szybkie odpowiedzi  <ok>

Oxej, klasa! musze przegwintować, bo u mnie chyba od nowosci nie było ogranicznika

diodalodz no wiem właśnie że jest tym ustrojstwem problem w poldkach, co sie trafiła watek na ten temat. U nas np. samo sie włączało ogrzewanie tylnej szyby (choć to ponoć tak miało być, miało być takie" nowoczesne, automatyczne" i sie samo włączać jak temp spadała...)
 i czasem nie dawała sie wyłączyć wycieraczka tylnej klapy. Pomagało wyłączenie auta, także ta wycieraczka z tyłu i tak była na kij, bo nikt nie dotykał tego guzika. Raz włączona chodziłaby do końca swiata  <lol>

Tak czy owak wynika że jestem uwalony. Bo o ile wykminiłem że czasówke zrobie na takim module programowanym


to rozumiem, że na silniczku plusowym, bez APE nigdy nie bede miał powrotu wycieraczek do pozycji zero?

Podzwiam was ,ze próbujecie to zgłebić. Ja w tych schematach sie gubie na pierwszym skrzyżowaniu przewodów...  ;-|

Odp: Miatolonez™ czyli Caro Plus z napędem Mazdy Miaty MX5
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 21, 2024, 12:34:06 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Ogólnie nowy mikroprocek i sprawna reszta auta naprawia 99% problemów.
U mnie np teraz sypie się enkoder w silniku i wycieraczek czasami nie da sie wyłączyć ;)
Szaleństwo tylnej wycieraczki to akurat moduł ukryty w guziku.