Witam
Z góry zaznaczam, że post będzie dosyć długi.
Mam okazje kupić Poloneza Caro 1.4 z 96 roku z gazem od sąsiada który właściwie nim nie jeździł (sąsiad ma 70lat), przebieg wynosi 150kkm, samochód wygląda na dosyć zadbany, ma jeszcze oryginalne kołpaki, nie był bity. Rdza pojawia się na rantach drzwi i z tyłu pod lampą jednak są to tylko ogniska korozji, blacha nie jest przeżarta na wylot.
Zawsze chciałem startować w jakichś pojeżdżawkach autem RWD, żeby się podszkolić i po prostu mieć frajdę z jazdy
Jednak nie stać mnie na kupno i serwis e30 dlatego zastanawiam się nad tym poldkiem. Chciałbym żebyście napisali mi czy można w nim wykonać modyfikacje które są poniżej:
- zawieszenie -
amortyzatory przód zalane hipolem i sprężyny z trucka obcięte o 2 zwoje
1. Czy modyfikacja amortyzatorów ogranicza się tylko do wywiercenia w nim dziury, spuszczenia oleju, zalania gęstszego i zaspawania dziury? Czy trzeba robić coś jeszcze i czy da się to zrobić we własnym zakresie?(zwykłą wiertarką bez udaru i zaspawanie migiem?) klepanie tylnych resorów + dołożenie trzeciego pióra
2. mogę to zrobić samemu czy lepiej oddać do kowala? rozumiem, że dodatkowe dwa pióra, które będą potrzebne mogę wziąć z jednego resora (znalezionego powiedzmy na szrocie)? - dyfer -
na pewno chcę mieć zaspawany tylny most
3. czy do zaspawania mostu trzeba go rozbierać? jeśli tak to czy mogę włożyć bebechy od mostu z krótszym przelożeniem (od trucka)?- silnik -
czytałem że 1.4 nie lubi przegrzewania i często do wymiany jest uszczelka pod głowicą
4. czy można w takim razie spiąć wiatrak na krótko i włączać go tylko przełącznikiem w desce? w ogóle czy w 1.4 jest elektryczny wiatrak czy wisko?chciałbym zmienić wydech na jakiś pseudo przelot,
5. czy taka konfiguracja będzie ok? - zamiast kata rura - środkowy seria - a na końcu jakiś najtańszy ala mugen z allegro -6. jak spisuje się BLOS w silniku 1.4 ?- wnętrze -
7. czy inter grocliny standard nadają się do w pseudo wyczynowej jazdy? jaki jest zakres ich regulacji?8. czy w poldku była regulowana kolumna kierownicza? (góra-dół) jeśli nie to czy można przełożyć z jakiegoś innego auta?9. czy ciężko jest dostać nabę pod jakąś sportową kierownice?Pozdrawiam i proszę odpowiedzi, wiem że pytań jest sporo ale dla kogoś kto zna się na polonezach odpowiedzi na pewno nie zajmą dużo czasu
PS. Nie wiem czy jest to dobry dział, ale nie wiedziałem do końca gdzie napisać, jeśli jest nie tak to proszę o przeniesienie i nie kasowanie tego postu