Autor Wątek: GSI nie jedzie na benzynie, ale na wolnych chodzi  (Przeczytany 1227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI nie jedzie na benzynie, ale na wolnych chodzi
« dnia: Czerwiec 13, 2011, 09:22:44 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Problem, którego rozwiązania nie mogę znaleźć:
Samochód (Polonez Atu + GSI z zasilaniem gazowym) nie chce jeździć na benzynie. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, nawet na obroty się wkręca i kręci do 5 tyś (więcej nie sprawdzałem, nowe panewki), raz tylko zdarzyło mi się powtórzyć takie objawy na postoju. W trakcie jazdy na benzynie trochę przyspieszy i potem muli, tzn. nie ciągnie w dramatyczny sposób. Jak wysprzęglę, pracuje „normalnie” na wolnych. Pompa paliwa wymieniona, pompuje 3 atm. (sprawdzone manometrem), wydatek pompy też prawidłowy, zasilanie pompy nie wygląda na uszkodzone, wymieniony filtr paliwa, wymieniona listwa z wtryskiwaczami – poprzednia miała trochę syfu w środku, a na obecnej samochód normalnie pracował. W trakcie jazdy na gazie samochód pracuje normalnie, nie ma objawów. Silnik po remoncie, po 11 atm. ciśnienia w każdym cylindrze
Czy jest możliwa usterka, w której emulator wtrysków odcina chwilowo zasilanie wtryskiwaczy na obrotach? Prosiłbym o jakieś pomysły, mnie się już skończył ich zasób!  <mysli>
Właśnie przeprowadziłem kolejna próbę: rozpędzanie samochodu ( na gazie ) do 40 km, przełączam na benzynę, luz i cisnę gaz. Silnik się muli tak długo, jak się nie zatrzyma samochód, wtedy natychmiast odzyskuje obroty. Wyniki są powtarzalne, zrobiłem 4 próby. Czujnik przy skrzyni (VVS) też wymieniłem, wraz ze skrzynią, komputer nie zarejestrował usterki, prędkościomierz pokazuje normalnie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 10:22:35 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: GSI nie jedzie na benzynie, ale na wolnych chodzi
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2011, 09:59:51 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
No i problem rozwiązany! Do wymiany czujnik paliwa, żeby pokazywał rzeczywisty stan paliwa w zbiorniku, a naprawy dokonałem wlawszy 10 l paliwa. Na postoju pompa miała co ssać, w trakcie jazdy już nie za bardzo. Objawem skrajnym był fakt, ze poldek do tyłu jechał normalnie, a do przodu nie chciał <bezradny> <bezradny>. Przypomniałem sobie w którą stronę skierowana jest pompa w zbiorniku i .... .
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!