Autor Wątek: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa  (Przeczytany 2253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« dnia: Maj 19, 2011, 21:48:41 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Taki jakby downgrade mnie interesuje.
Zastanawia mnie, czy da się to w miarę sprawnie przełożyć?
Chodzi o wagę i miejsce na ECU rovera.
Dzisiaj udało się przecisnąć kostki przez ścianę grodziową, ale przy próbie montażu dmuchawy okazuje się, że miejsca jest o wiele za mało na kompa. Można przedłużyć kabelki, ale boję się, o zimne luty lub inne cyrki po jakimś tam czasie. Poza tym ori wiązka, to ori.

ktoś ma jakieś doświadczenia?

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2011, 21:56:58 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Temat o ogrzewaniu, a piszesz o kompie z rovera. Barnii przedłużał całą wiązkę z kompa, który obecnie znajduje się pod siedzeniem

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2011, 22:16:28 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Piszę w tym dziale, bo nie chcę przedłużać wiązki, tylko zmienić nagrzewnicę.

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2011, 22:50:26 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
ale o co chodzi? Ja nie kapuje? Chcesz wsadzic stary typ ogrzewania tak? Po co?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2011, 23:02:05 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Wyrzucam z plusa wszystko co się da, w celu redukcji masy. Robię auto do zabawy. Jak zdjąłem deskę rozdzielczą i schowek, to już mi się ten system ogrzewania nie podobał, ze względu na jego wielkość. Ale pomyślałem, że nie będę kombinował za dużo i zostanie tak jak jest.
Chcąc mieć schludnie pod maską, postanowiłem dać ecu roverowskie do kabiny i zamocować na nadkolu, od strony kabiny.
Okazuje się, że nie ma miejsca na ecu jeśli chcemy zastosować oryginalną dmuchawę.
Więc się zastanawiam i pytam na forum, czy jest możliwość wyjęcia plusowej dmuchawy kompletnej i w jej miejsce wstawienia ogrzewania kompletnego z minusa?
Dodam, że mam oba w komplecie.


Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2011, 15:10:41 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
skoro da się wsadzić nagrzewnicę z plusa do minusa, to na odwrót też musi się dać. jedynie co będziesz musiał zrobić to dorobić mocowania w belce i ten taki metalowy daszek, co idzie na nagrzewnice pod deską rozdzielczą.

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 20, 2011, 15:21:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak ci nie zależy na wydajności....

Jest jeszcze jedno miejsce gdzie możesz spróbować wsadzić ecu. Pod dywanikiem i wygłuszeniem dokładnie pod stopami pasażera jest taki dość sporawy styropian. Może w jego miejsce dać ecu a na nim jakąś płytę wzmacniającą coby mu pasażer z wrażenia krzywdy nie zrobił...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2011, 19:48:42 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Ja mam w atu gołą blachę wszędzie :)

ECU powędrowało z powrotem do komory silnika. Chciałem się zabrać za tą nagrzewnicę, ale zrezygnowałem. Potem chciałem przedłużyć wiązkę, ale nie mam kilku tak grubych kabli ( w wiązce jest około 8 kabli 2-3mm2).
Jak wrzuciłem wiązkę do kabiny, to maiłem około 15 cm do dyspozycji, co przy nagrzewnicy z plusa nic nie daje.
Potrzebne jest około 35 cm przewodów od ściany grodziowej.

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 20, 2011, 20:16:49 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Jakbyś się jednak zdecydował na zmianę ogrzewania, to poszukaj nagrzewnicy calsonic. Wtedy miałbyś sporo wolnego miejsca za schowkiem.

Odp: Zmiana systemu ogrzewania z minusa do plusa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2011, 13:23:39 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
Jakbyś się jednak zdecydował na zmianę ogrzewania, to poszukaj nagrzewnicy calsonic. Wtedy miałbyś sporo wolnego miejsca za schowkiem.

Ja mam calsonica i za schowkiem jest mnóstwo wolnego miejsca...
W razie co możemy się dogadać bo tak się składa, że wolałbym podciśnieniową instalację :)