Autor Wątek: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV  (Przeczytany 16194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 24, 2011, 18:52:04 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
ja niewiem czy moje odpowietrzniki by puściły :D ale hamuje dobrze ;) wszystko się udało :D ale zobaczymy co będzie za rok ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 24, 2011, 19:48:09 pm »

Chicane

  • Gość
a ja wykręciłem zacisk wyczyściłem nasmarowałem zmieniłem gumki i nie mam problemów juz od 3 wymian klocków

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 24, 2011, 20:46:12 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
no w przyszłym roku planuje też to zrobić ;) w tym już za bardzo nie będzie czasu :D a gumki u mnie są jak nowe mimo iż mają już z 10 lat :D ale nie sa uszkodzone wogole
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV ---- Vel project dezel :)
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 06, 2012, 15:05:41 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A więc zaczynam znowu temacik :) ponieważ w moim mr89 zagościł diesel pod maską :).
Zajęło mi to całą majówkę ale po dzisiejszym powrocie do wawy stwierdziłem że było warto :D. Tematem przewodnim Swapu było "się popieści to się zmieści" :D ale o tym dalej, dlaczego tak a nie inaczej. Wymieniony silnik, skrzynia, stab, akumulator, wymienione odbłyśniki świateł drogowych, uspawany kolektor (który też jeszcze muszę poprawić) i dodany jeden wentylator. Do zrobienia jeszcze pływak do uszczelnienia, kolektory do poprawki, mieszek do lewarka i wlot powietrza na masce, kontrolka świec, wskaźnik paliwa.:). Ale jeździ :).
1. Zregenerowany alternator :) wymiana łożysk i czyszczenie


2. Burdel w aucie :) jak zawsze u mnie w czasie remontu .... :D


3.Skrzynia i silnik OHV wyjęte rakiem plus zdjęcie staba


4.Potem troszkę elektryki i przygotowanie silnik do wsadzenia.
5.Wsadzanie Silnika :) i tutaj zaczyna się myśl przewodnia "się popieści to się zmieści :) ponieważ nosek nie był ściągany a silnik był wkładany razem ze skrzynią :) od góry :), się popieściło i się zmieściło :).
6. Tutaj już wsadzony
 

6.I montaż akumulatora 90Ah :D prądu nigdy za dużo :D a w zimie się przyda troszkę więcej.

7. Mój patent z dodatkowym wentylatorem.

8. Niestety nie posiadałem filtra oryginalnego, więc pozostał stożek ...

9. Tutaj artystycznie sprawdzał się mój ojciec :) uspawany nowy kolektor wydechowy

Ogółem chłodnica została stara wąska miedziana :) ale dodany wentylator pomiędzy chłodnicą a grillem patent jest tymczasowy, do 120 km/h jest dobrze potem zaczyna się silnik grzać ... i wchodzi na czerwone pole.

W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 06, 2012, 15:14:19 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
dlaczego w ogóle swapowałeś silnik ?Podziwiam za wkład pracy bo było jej... ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 06, 2012, 15:23:56 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
a bo moje 1.5 mnie nie satysfakcjonowało :) wydawało mi się że mimo wszystko 1.9d jest żwawszy :) i żywotniejszy. Co do tego czy jest żwawy :) to w porównaniu do 1.5 wypada o niebo lepiej :) bo ciągnie zawsze :D nie mam takiej spiny przy wyprzedzaniu, pozatym zawsze pierwszy na światłach :D. No i mniej pali od benzyny :) zawsze trochę na plus wychodzi :) nie chciało mi się ciągle pakować w gaz bo legalizacja mi się kończyła a silnik OHV też był w nie lepszym stanie olej to gubił jakby znaczył teren i palił 16litrów gazu bez względu na ustawienie gazu. Benzyny niewiem bo dawno nie widział benzyny.
A tak wogóle to zbiornik też robiłem ...
Pozatym planuje swap 2.1 w samym dieslu ale za jakieś 2-3 lata :) bo to ten sam silnik :) ale mocy i momentu więcej :D. I przede wszystkim skrzynia i most to uciągnie. A w dowodzie zostanie 1.9 bo łatwiej zarejestrować poldka po swapie na 1.9 :D bo silniki były w nich montowane a przy 2.1 już mogliby się czepiać przynajmniej u mnie z tego co pytałem nie dali by mi kwitka do urzędu.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2012, 15:26:32 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 06, 2012, 15:29:25 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
No to życzę wytrwałości i powodzenia.Chociaż jeden co nie tnie roverów !! :)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 06, 2012, 15:31:08 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Most zmieniałeś? Czy został oryginalny 4,1 z 1.5? Bo grzać się może też od dużych obrotów, przy 120 na 5 biegu na 4,1 to jest jakieś 3,5k rpm jak nie więcej o ile dobrze pamiętam z przygód z moim L49 :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 06, 2012, 15:34:36 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
:) jednego rovera już miałem w rodzinie :) ale rovera w roverze nie poldku i po roku od zakupu był HGF. A dieselki zawsze mi się podobały :) ta ich "kultura" pracy :D. Mam nadzieje że teraz w spokoju zajmę się blachą bo jak dotąd to co chwila coś przy OHV musiałem grzebać bo mi coś nie pasowało chociaż i tak OHV też nie jest awaryjnym silnikiem ale jak już leci to wszystko :D u mnie tak było... :D


Most został 4.1 może za jakiś czas pomyślę :) ale pewnie masz rację :). Na ekspresówcę przeciągnąłem go do 140 to już był na równi z czerwonym polem
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 06, 2012, 21:43:11 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
zarzuć sobie chociaz 3.9 bo 4.1 za krotkie stanowczo
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 06, 2012, 21:57:02 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
;) narazie niestety fundusze nie pozwalają ;/ wszystko na diesla poszło planuje zmianę chłodnicy i mostu. Ale niestety nie teraz ... pozatym chciałbym znaleźć wąski most na tarczach, niewiem czy tak łatwo to zdobyć
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 06, 2012, 22:06:02 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2999
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
8. Niestety nie posiadałem filtra oryginalnego, więc pozostał stożek ...

Napisz do Bartekcom, on może bedzie chciał sprzedać oryginalną obudowę z prawie nową oryginalną rurą (kupiłem ją pod koniec lata zeszłego).

I wywal ten stożek, bo wstyd podnieść maskę jak ktoś inny patrzy.

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 06, 2012, 22:09:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Na ekspresówcę przeciągnąłem go do 140 to już był na równi z czerwonym polem
To ile to było obrotów ? Masz na myśli czerwone pole obrotomierza z benzyny ? :P

chciałbym znaleźć wąski most na tarczach, niewiem czy tak łatwo to zdobyć
Wąski tylko na tarczach.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 06, 2012, 22:18:51 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
:D stożek stożkiem, ja akurat takim pedantem nie jestem, pozatym mało miejsca pod maską :) a stożkiem można sporo zaoszczędzić :), a o właściwościach się nie wypowiadam i tak jak narazie po 70km jazdy wszystkich wyprzedzałem i byłem pierwszy na światłach więc robotę robi, ja akurat podchodzę do tego aspektu tak ... każdy ma to co ma nie widzę sensu naśmiewać się czy coś ;), stożek może to nie jest coś dobrego, ale od bidy ujdzie, pozatym dłuższa żywotność niż papieru jest. . A odnośnie obrotów to nie czerwone pole obrotów tylko czerwone pole temperatury przy takiej prędkości było. Co do mostu to wiem że wąskie tylko na tarczach, ale chodziło mi że znaleźć 3.9 lub 3.7, bo 4.1 to raczej z palcem w d... można znaleźć. Narazie mówię brak funduszy, przynajmniej kopa ma na 4.1 :D, jak znajdę znowu jakiś wolny czas i trochę kasy to kupię i most i chłodnicę.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2012, 22:22:27 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 06, 2012, 23:52:59 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
mialem/barnii mial cichutkie 3.9 jakies dwa tygodnie temu, waskie i na tarczach :) jakbys dal swoj most to za nie wielka doplata bym go sprzedal bo i tak poszedl na zlom
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 06, 2012, 23:57:57 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
mialem/barnii mial cichutkie 3.9 jakies dwa tygodnie temu, waskie i na tarczach :) jakbys dal swoj most to za nie wielka doplata bym go sprzedal bo i tak poszedl na zlom
I w czym mu pomogłeś tym postem :d

Tutaj obroty nie mają nic do rzeczy. Coś masz nie tak, skoro sie gotuje przy wyzszych obrotach. Katowałem przez pół roku Puga 405 z takim silnikiem i ani razu temperatura nie poszla dalej niz 90 stopni, a potrafilem nim dochodzic na czworce do 5500obr a potem piatke i dalej trzymal okolo 4500-5000... Silnik mial okolo 700tys przelotu...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 07, 2012, 00:12:19 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
tak tylko jak wcześniej napisałem mam starą wąską miedzianą chłodnice a jak wiadomo wszem i wobec diesel miał szeroką grubą miedzianke :) i tutaj jest duża różnica :) pozatym mój wskaźnik przekłamuje na plus :) bo jak wyłączę światła to temperatura spada i jak kręce kierownicą to też lekko drga temp ;) więc zasadniczo i tak nie jest źle
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 07, 2012, 11:22:13 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Gratulacja swapa i kolejnego 1.9 a jest ich naprawdę mało. U mnie temperatura dochodzi max do 90 i potem już nie rośnie. Stojąc na światłach temperatura inaczej niż w benzynie nie rośnie tylko spada, czyli silnik się chłodzi.

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 07, 2012, 12:51:12 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2999
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
1.9 grzeje się najbardziej pod górkę - kiedyś wjeżdżałem z kompletem osób pod dużą górkę i to był jedyny raz jak w drodze temperatura podeszła pod 90 stopni... :)

Odp: Poldek - mr89 "przejściówka" 91r. 1.5 sle OHV
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 07, 2012, 16:39:11 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
mój ogółem na postoju też się chłodzi, grzeje się dopiero powyżej 120 i przy 140 jest już przy czerwonym polu, ale jak zostało zauważone możliwe że to przez most bo mam 4.1 więc i większe obroty ma silnik, przy okazji mam wąską miedzianą chłodnicę. Normalnie trzyma z 85stopni. Powoli dojdziemy do wszystkiego ;).
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)