Autor Wątek: GSI->GLI BOSCH  (Przeczytany 7012 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

GSI->GLI BOSCH
« dnia: Sierpień 27, 2011, 02:47:50 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Witam. Dorwałem dzisiaj przecudnego GSIka z przebiegiem 109tyś km na benzynce, silnik pracuje jak w szwajcarskim zegarku, mocny cichutki coś pięknego. Chciałbym go wrzucić do mojego boscha, co muszę konkretnie przerobić i czy się da? podobno wystarczy nawiercić nowe otwory na szpilki kolektora ssącego boscha i zamontować, wydechowy GSI zostaje przy silniku, koło pasowe to samo na pewno jest? CPWK ponoć inny, ale pasuje od GLI bez problemów?
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2011, 04:38:05 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A po co chcesz przerabiać? Zmień silnik razem z wiązką, przewody paliwowe, pompę i będziesz miał GSI. ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2011, 12:04:17 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2011, 12:17:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
GSI jak zdrowe to o wiele lepsze od BOSCHA, pod warunkiem że sprawne.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2011, 12:39:22 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.

A co to za kombinacja? Wystarczy nawiercić i nagwintować. O wiele mniej roboty niż przy przekładaniu wiązki i osprzętu. Czy warto dla tych 9KM?

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2011, 17:10:22 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Auto i tak będzie na gazie jeździło i ma przejeździć tylko zimę, a potem to nie wiem , żadnego przekładania na GSI nie przewiduję, chyba że ktoś przyjdzie i mi to przełozy to bardzo chętnie. PYTAM CO TRZEBA PRZEROBIĆ / PRZEŁOŻYĆ ABY DOSTOSOWAĆ SILNIK GSI POD ZASILANIE GLI BOSCH.
[dla tych co nie potrafią czytać]
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 18:02:29 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.

A co to za kombinacja? Wystarczy nawiercić i nagwintować. O wiele mniej roboty niż przy przekładaniu wiązki i osprzętu. Czy warto dla tych 9KM?

9km więcej w polonezie to sporo ;D
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 28, 2011, 13:26:21 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.

A co to za kombinacja? Wystarczy nawiercić i nagwintować. O wiele mniej roboty niż przy przekładaniu wiązki i osprzętu. Czy warto dla tych 9KM?

9km więcej w polonezie to sporo ;D

Tak jak widać na filmikach


http://www.youtube.com/watch?v=IvnDWlYTiJg

http://www.youtube.com/watch?v=FB1lcjtLqoM


A co do przekładki, to tak jak napisano wcześniej. Nawiercić otwory w głowicy pod kolektor, koło pasowe i CPWK.

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2011, 15:33:10 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
z tego co Multec napisał na innym forum, ponoć koła pasowe są takie same, więc jak?
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2011, 22:18:37 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Koło pasowe jest takie samo. 60-2 w obu. Widziałeś, gdzieś koło pasowe do BOSCHa ?

utek, nagraj taki sam film, to porównamy. Po za tym, że nawet na filmie nie było gazu w podłodze.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2011, 22:28:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba wykrecic szpilki i nawiercic otwory na nowe oraz je nagwntowac,
i tyle przerobek,
ewentualnie sprawdzic ,czy krociec ogrzewania przepustnicy w glowicy jest obrobiony na glodko i czy uszczelka od GLI zapewni szczelnosc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2011, 09:55:15 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
utek, nagraj taki sam film, to porównamy. Po za tym, że nawet na filmie nie było gazu w podłodze.

To może Ty nagraj od 0. Będzie wiarygodniejszy. Na twoim filmiku nie widać czy auto jedzie 35 i zaczyna przyspieszać, czy jest to wycinek ze sprintu. Na moim wyraźnie widać. Auto startuje o 0.

Wiadomo ze na samym papierze GSI jest lepsze, ale nie o tyle żeby tak bluźnić na Boscha.


PS. Zapomniałem, że już nie nagrasz filmiku.

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2011, 09:58:10 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
utek jestem tego samego zdania, miałem GSi i Boscha, i mimo wszystko wybrałbym boscha
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:38:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:48:50 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku  :d

Michau pamiętaj o pompie że inna jest jeszcze.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:55:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku  :d

Dlatego, że obrotek od Rovera mi się bardziej podobał. Teraz jest już zgodny z silnikiem. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2011, 15:03:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku  :d


Dlatego, że obrotek od Rovera mi się bardziej podobał. Teraz jest już zgodny z silnikiem. ;-)


hihi ,troche glupio jak odcina dawkowanie paliwa 1000rpm przed czerwonym polem - siakiś niesprawny samochod :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 29, 2011, 15:08:41 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku  :d


Dlatego, że obrotek od Rovera mi się bardziej podobał. Teraz jest już zgodny z silnikiem. ;-)


hihi ,troche glupio jak odcina dawkowanie paliwa 1000rpm przed czerwonym polem - siakiś niesprawny samochod :p

Teraz już odzyskał sprawność. :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 30, 2011, 20:33:26 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Michau pamiętaj o pompie że inna jest jeszcze.
Jaka pompa? Olejowa?
kurde teraz rozbierać silnik ale chyba nie ma różnicy w pompach olejowych ,zresztą co to ma do rzeczy zmieniam tylko wtrysk :|
co do przeróbek to jeszcze pytanie konkretne, czy CPWK jest inny?
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: GSI->GLI BOSCH
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2011, 20:35:04 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
cpwk tez a Bartkowi chodziło o pompe paliwa
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW