Autor Wątek: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..  (Przeczytany 17455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2011, 23:38:46 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a jakby mial pilnowac mieszanki bez sprzezenai z sonda ?
fakt racja :]
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 09, 2011, 23:18:57 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no i chodzi na krokowcu ,tak w granicach 5-6 rpm toś tam nieraz przyfiksuje ,ale to pewnie kwestia regulacji. Dzisiaj na 2 dociągłem go do 7300 rpm i nadal nadal szedł ale odpuściłem mu  ]:->. Zobaczymy jak wyjdzie spalanie. KGB dzieki za porady <lol>
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 18, 2011, 20:44:15 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Podepnę się pod temat bo szkoda nowy zakładać.
Czy ktoś siedzący w temacie instalacji LPG ogarnia jak przystosować reduktor OMVL R90e do pracy w nadciśnieniu? Na pewno kompensacja II stopnia jest do dorobienia, ale nie wiem co z I stopniem. Ba przyglądałem się dokładnie temu reduktorowi i nie mogłem znaleźć połączenia I stopnia z atmosferą. Czy to możliwe że ciśnienie na I stopniu jest regulowane względem II stopnia a nie atmosfery? W takiej sytuacji chyba wystarczy puścić jeden przewód kompensacji tak jak w przypadku BRC AT90 i powinno działać. Wiem że napewno da się ten reduktor przystosować do turbo, bo czytałem o różnych projektach tego typu, ale przekopałem internet i nigdzie nie natrafiłem na opis połączenia.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 18, 2011, 22:04:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
akurat tego nei rozkrecalem jeszcze ,ale te dwa wystajace cycki sugeruja jednak ,ze w jednym z nich trzeba dorobic kompensacje,
tylko trzeba zobaczyc w ktorym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2011, 22:17:40 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Tylko właśnie intryguje mnie pewna sprawa, otóż jak już napisałem wcześniej nie dopatrzyłem się w dekielku z pierwszym stopniem żadnego otworu który łączył by przestrzeń nad membraną z atmosferą. Gdyby takowy się tam znajdował to sprawa była by jasna.

EDIT: Uzyskałem odpowiedź na zagranicznym forum od człowieka który uturbił Astrę 1.4 8v na tym reduktorze. :) Zgodnie z moimi przypuszczeniami wystarczy kompensacja na II stopniu.

Cytuj (zaznaczone)
hello neon ,

you connect a line from the pipe from the turbo to the engine , to the flat back of the vaporiser .theres a hole there that on mine has a black plastic fitting on it for a pipe to connect to .you may need to experiment with where you take this boost signal from ,on mine in the end i had to use a pipe projecting into the airflow to create a dynamic pickup .

regards
robert

« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 23:19:39 pm wysłana przez NeoN »

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 19, 2011, 21:03:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wiesz 1.4 8v na ten reduktor to malo ,
tez mam w daihatsu kompensacje tylko na II stopniu w Lovato rg80 i auto jezdzi ,co nie znaczy,ze parownik ma polaczone przestrzenie,

chetnie bym rozkecil tego dziada i zobaczyl co on tam ma w srodku
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 21:06:16 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 19, 2011, 22:32:37 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 19, 2011, 23:32:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakis otoworek niby jest wmalej membranie i w korpucie ,ale czy to otwor na wylot to niestety,ale na tym obrazku nie widac ,bo moze byc otowor pod kolek,
jezeli jednak to otwor na przelot ,to wyglada na kompensacyjny,
dokladnie chodzi o otworek ten lub w okolicach gdzie wchodzi element (kolek czy tulejka ?) 00735/0
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 22, 2012, 16:28:31 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
http://imageshack.us/photo/my-images/847/lovato1k.jpg/

Gówno prawda, przez Ciebie straciłem 2 godziny zastanawiając się czemu muli od 2 do 3 tys obrotów. Zadnej kompensacji z tej strony nie potrzeba. Dopiero wypowiedź prosto z firmy lovato z włoch mi to oznajmiła że parowniki nowe nie potrzebują z tej strony żadnych kompensacji... Po wywaleniu tego gówna samochód zaczął jechac od dołu do góry...
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 22, 2012, 17:46:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
http://imageshack.us/photo/my-images/847/lovato1k.jpg/

Gówno prawda, przez Ciebie straciłem 2 godziny zastanawiając się czemu muli od 2 do 3 tys obrotów. Zadnej kompensacji z tej strony nie potrzeba. Dopiero wypowiedź prosto z firmy lovato z włoch mi to oznajmiła że parowniki nowe nie potrzebują z tej strony żadnych kompensacji... Po wywaleniu tego gówna samochód zaczął jechac od dołu do góry...
ORLY ?
w takim razie nie pomoge ci wiecej skoro przeze mnie tracisz czas,
ciekawe kto ci z Lovato odpowiedzial,chyba sprzataczka ,bo jakos Lovato Major Turbo ma skompensowane obie strony,
jezeli kompensacja I komory ci przeszkadzala to masz suszarke,a nie sprezarke ,a teraz jezdzisz na ubogo,
tez jedzilem na kompensacji tylko II komory ,ale w silniku 1.0 z mala sprezarka,
Niuton musial dorobic do I komory,zeby auto chcialo jechac przy ladowaniu kolektora,

wiec kto tu goownem rozrzuca na boki i sieje zamet ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 22, 2012, 18:04:06 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
ciekawe kto ci z Lovato odpowiedzial

wszystko załatwiał najlepszy gazownik w mieście i od początku mówił że wystarczy jedna kompensacja ja sie uparłem żeby zrobic dwie i widać jak ta druga jest potrzebna, tylko nerwów zjadło i tyle. A mieszankę mam ustawioną na lambdzie i jest idealnie także nie mów mi co jest dobrze w moim samochodzie a co nie.
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 22, 2012, 18:08:35 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Panowie spokojnie !
Jeździ to uturbione OHV czy nie ? :D
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 22, 2012, 18:22:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro masz najlepszego gazownika w miescie,to po co tutaj pytasz?
JA nie musze udowadniac,ze nie jestem wielbladem i w odroznieniu od ciebie wiem po co i jak sie kompensuje parowniki,
jak dmuchasz 0.2 bara to nie potrzebna jest kompensacja I komory ,ale przy 0.5bara niestety sie nie obejdzie,
jak masz lambde to pokaz filmik z pracy sondy przy przyspieszaniu,moze jeszcze wskaznik ladownia masz ,to jego odczyt tez sie przyda

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 22, 2012, 18:31:21 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jeździ, był filmik z elastycznością na drugim biegu w temacie "żelazny deszcz" w "PTK Classic"(nie długo nie będzie można tego cytować bo będzie miało prawa autorskie i mnie namierzą  <uoee>)

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 15, 2013, 23:03:56 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Witam,Panowie mam kilka pytań w sprawie kompensacji i Turbo LPG a nie chciałem zakładać nowego tematu.

Skompensowałem sobie parownik LOVATO RG92 na obu stopniach króćcami srednicy 3mm,oba stopnie podłączyłem do trojaczka i chce to wpiąc w turbine na króciec który idzie z muszli zimnej do WG. Może być tutaj? Czy musi być koniecznie przed sama przepustnica?
A drugie pytanie,czy srednica miksera ma coś do znaczenia przy turbo?  U mnie w C20SE siedzi mikser o średnicy 34mm.
Bede wdzieczny za pomoc

Tak to wygląda narazie:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2013, 23:05:52 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 17, 2013, 01:46:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wpinaj sie w muszle,bo tam cis. pulsuje przy zmianach,
podepnij sie przed IC lub za nim,
przed IC powinienes miec wychodzenie na bogato przy doladowaniu,
ale to toerz zalezy od tego jak parownik bwdzie reagowal,
mokser 34mm moze byc dobry,ale moze okazac sie jednak za duzy - to tez zalezy od ukladu zalej instalacji i charaterystyki ,jaka chcesz uzyskac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 17, 2013, 19:09:51 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
To pewnie zrobie sobie dwa króćce w IC przed i za radiatorem żebym miał mozliwość sprawdzenia jak zachowuje się tu i tu,a co do pracy to narazie chciałbym zeby to chciało jeździć w miare normalnie bez żadnych problemów z mieszanką czy cos. Wolę zrobić trochę bardziej bogato żeby silnika zaraz nie zabic. Co do samego parownika to sam nie wiem czy bedzie to chodzić czy nie,średnio mi sie to widzi. Ale próba nie strzelba,wolałem narazie wydać 5 ziko na króćce,skompensować i spróbowac niż od razu wywalić 250 ziko za Mojora. ;)

KGB,wiem że jesteś ogarnięty w tych sprawach. Jeżeli miałbys jakieś podpowiedzi pomocne w odpaleniu tego ustrojstwa to bede wdzieczny za pomoc ;) I innych Panów z TURBO LPG także,a wiem ze jest tutaj kilku ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2013, 19:18:21 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 18, 2013, 22:10:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wolałem narazie wydać 5 ziko na króćce,skompensować i spróbowac niż od razu wywalić 250 ziko za Mojora.
Major turbo ma jakas chora cene w okolicach 4 stowek ,a nie 250,
ale jest on "duzy" ,az za bardzo ,jezeli nie zasila 200KM ,to nie warto,
za 250pln to mozna co najwyzej kupic Super turbo ,o ile sie gdzies znajdzie,
ale Super turbo ,to wlasciwie sam sobie zrobiles ,albo mozesz zrobic (sprezyna na I stopniu)

jezeli wszystko podlaczysz to nie bedzie problemu z jezdzeniem - schodki zaczynaja sie ,gdy musisz utrzymac mieszanke na zalozonym poziomie bez przelewania i ubogosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 18, 2013, 23:20:56 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Major turbo ma jakas chora cene w okolicach 4 stowek ,a nie 250,

mam znajomego gaziarza,dzwonił do hurtowni w której sie zaopatrza i tyle mu krzyknęli ;)

jezeli wszystko podlaczysz to nie bedzie problemu z jezdzeniem - schodki zaczynaja sie ,gdy musisz utrzymac mieszanke na zalozonym poziomie bez przelewania i ubogosci

Czyli? Mówisz że jeżeli juz skoczy mi doładowanie na to 0.5 bara to mieszanka nie bedzie stała,tylko może falowac?

« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2013, 23:29:10 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Turbo i LPG - podłączenie, modyfikacje itp..
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 24, 2013, 12:36:42 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Kompensacje wepnij przed IC, będzie fajnie się zbierał.

osobiście zainwestowałbym w Majora, 250pln za nówkę to okazja a naprawdę jest różnica - parownik zaprojektowany do współpracy z nadciśnieniem unikniesz niepotrzebnych kwiatków.

Co do średnicy miksera, to musisz pokombinować i zobaczyć jak to będzie u Ciebie i co Ci pasuje ;)

OHV na 34mm strasznie muliła przy depnięciu ~2000rpm , korekcja dawki gazu nie pomagała zbytnio, dopiero przejście na 32mm pozwoliło pozbyć się problemu ;)

Powiedz mi czy widoczne na zdjęciu miejsce zamontowania IC jest docelowe?

aha i pamiętaj, gdybyś miał chęć na wskaźnik boosta to za przepustnicą możliwie cieniutkim przewodem ;) Najlepiej dać jakąś zwężkę, to na wolnych obrotach nie dostaniesz oczopląsu ;)

polecę też wskaźnik EGT żeby mieć oko na to czy tłoki nie płyną ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .