żeby zresetować musisz przekręcić kluczyk w zapłon i dopiero zdjąć klemy.
co do programowania
1. Czerwonym kluczykiem włączyć i wyłączyć zapłon w czasie nie dłuższym
niż 2 s i wyjąć kluczyk. Przy włączonym zapłonie dioda się świeci.
2. W czasie krótszym niż 10 s włożyć czarny kluczyk, włączyć i wyłączyć
zapłon w czasie krótszym niż 2 s oraz wyjąć kluczyk. Przy włączonym
zapłonie dioda gaśnie, a po wyłączeniu zapłonu miga z częstotliwością
f = 10 Hz, co świadczy o zakodowaniu pierwszego kluczyka i przygotowaniu
do kodowania następnego.
3. Powtórzyć operację według punktu 2 z następnym czarnym kluczykiem.
4. Po zakodowaniu wszystkich czarnych kluczyków wykonać identyczną
operację czerwonym kluczykiem w celu potwierdzenia zakodowania wszystkich
kluczyków i tym samym zakończenia procesu kodowania.
5. W czasie dłuższym niż 10 s pięciokrotnie włączyć i wyłączyć zapłon
czarnym kluczykiem w celu utrwalenia w pamięci ECM kodu kluczyków.
Po kodowaniu dioda świeci 2 s, a potem włącza się co 2 s. System umożliwia
zakodowanie 5 kluczyków w tym jednego czerwonego. Jeżeli zajdzie
potrzeba zakodowania dodatkowego kluczyka, należy przeprowadzić opisany
sposób kodowania wszystkich kluczyków łącznie.
Proces kodowania kluczyków zostanie przerwany, a żaden z kodowanych
kluczyków nie zostanie zakodowany lub pozostanie nie zmieniona poprzednio
kodowana grupa kluczyków w następujących przypadkach;
— czas 10 s pomiędzy włożeniem do wyłącznika zapłonu dwu kolejnych
kluczyków zostanie przekroczony,
— czas włączenia i wyłączenia zapłonu 2 s zostanie przekroczony,
— ten sam kluczyk zostanie włożony dwukrotnie w celu kodowania,
— czerwony kluczyk nie zostanie włożony jako pierwszy przy rozpoczęciu
kodowania,
— czerwony kluczyk nie będzie włożony jako ostatni potwierdzający kodowanie,
— kodowanie nie zostanie potwierdzone pięciokrotnym włączeniem i wyłączeniem
zapłonu czarnym kluczykiem,
— w czasie kodowania kluczyków zostanie uruchomiony silnik.
Kluczyk czerwony jest traktowany jako podstawowy (tzw. matka) i służy do
przechowywania kodu oraz programowania immobilizera. Kluczyki z czarnymi
główkami należy stosować w codziennym użytkowaniu samochodu. Ze
względu na bezpieczeństwo nie należy uruchamiać silnika kluczykiem
z czerwoną główką, chociaż jest to możliwe.