Autor Wątek: Zakup turbosprężarki, draw thru  (Przeczytany 20971 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 30, 2011, 20:28:12 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
BARTEK#1925, poszukaj na streetracing gościa który ostatnio posadził w Lotusie pinto... doładowanie chyba do 0.8 albo 1 bar, na seryjnym dole po remoncie i .. dotrysku wody/metanolu żeby zapobiegać stukowemu. Ale tego bez zaprzyjaźnionej hamowni raczej nie zrobisz, bo Ci rdza w cylindrach urośnie ;) Typo stroił to chyba w Kreatorze Mocy, są filmiki na youtubie. Tylko takie zabawki to są koszta... a najłatwiej o turbieniu, swapach itp gada się ludziom których ingerencja w samochód ogranicza się do dywaników z blachy ryflowanej, ostatecznie pomalowaniu lusterek w kolor auta. Rób swoje i nie patrz się na innych - mi "prosty" swap zajął rok, ale teraz jeżdżę i jestem zadowolony... a psy zawsze będą szczekać.

Pozdr!

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 30, 2011, 21:48:33 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Turbonez, ostatnio to w ogóle już mi się odechciewa tu wchodzić, choć jestem klubowiczem, modem.
Co raz częściej na zadane pytania, zamiast otrzymać odpowiedź, ktoś chce żeby mu nadmiar paliwa oddać, adwokaci się pojawiają, wypowiadają się sami "profesjonaliści" którzy zamiast uargumentować odpowiedź stosują zasadę Lecha Kaczyńskiego:"nie bo tak", ale żeby ktoś odpowiedział na temat, to rzadkość. Pozostaje czerpać z doświadczeń Kolegów z forum sierrafan. Jeździ tam kilka sierrek turbo OHC.
Najmocniejsza jeszcze do niedawna jeździła na stockowej elektronice, która została celowo oszukana.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 31, 2011, 01:00:53 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no ja przyznam że przez ostatnie lata rzadko tu zaglądałem bo więcej tu tematów o ekonomi niż tuningu  ale akurat Twój nick kojarzę i wiem że nie jesteś chwilowcem  i myśle że w Twoim przypadku gdzie trzymasz poloneza i w niego inwestujesz (patrz kapitalka forda ) warto wybrać sobie jakąś sensowną ścieżkę i sie jej trzymać . Rób sobie to etapowo żeby się nie wkur... że Ci auto nie jeździ i tyle . Ja bym to tak rozegrał :

1 ogarnąć wtrysk , żeby auto jeździło sensownie na tym
2 kupić ecumastera i się bawić , takie coś jest trochę jak gra video i naprawdę daje satysfakcje jak widzisz że auto jedzie lepiej . Na początek nie musiałbyś mieć nawet szerokopasmówki na dobrą sprawę . Sam ecumaster to świetne narzędzie bo możesz do niego podpiąc w ostateczności wąskopasmową sonde lambda i logować podczas jazdy co się dzieje . Wprowadzać zmiany i patrzyć co to zmienia . Ecumaster ma funkcje hamownii drogowej więc mógłbyś sie pobawić z zapłonem na lpg i też pewnie kilka KM szło by dołożyć .
3 jak już byś to troche ogarnął to wywaliłbyś przepływkę(jest algorytm w DET2 który sie uczy i sam buduje mape do konwersji ) + może odrazu większe wtryski . Tyle że tu już przydała by się szerokopasmówka .
4 samo uturbienie . Po przejściu poprzednich etapów to co najważniejsze masz przygotowane , odprężyć piec , zmajstrować kolektor wydechowy intercooler i inne pierdoły i sobie to stroić powoli . Jak byś po 3 etapie odpowiednio przygotował mape w ecumasterze to całe strojenie ograniczyło by się do kolejnych przelotów , ustalenia afr na odpowiednim poziomie no i ewentualnie lekkim tańcem z zapłonem połączonym z nasluchiwaniem stuków . DET daje Ci możliwość porównywania kolejnych pomiarów dzieki hamowni więc nie jesteś jak dziecko we mgle . Nie jest powiedziane że musisz walić w niego odrazu 1 bar .
5 ja bym poszukał używanej sekwencji , w lepszych sterownikach mozesz sobie zubożyć mieszanke przy małych obciążeniach gdzie nie potrzeba dużo paliwa dzięki czemu może się okazać że sekwencja zwróci Ci się bardzo szybko , do tego auto jedzie jak na benzynie bez dziur w obrotach itp .

to jest moim zdaniem odpowiednia droga na rok 2011 .

pozdrawiam i  kibicuje  bo mało "kolorowych " i ciekawych polonezów

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 31, 2011, 01:09:11 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Co do gratów z coswortha to ja widze wyjście , czy przypadkiem 1.6 i 1.8 z rodziny pinto nie mają mniejszej średnicy cylindra ? Kup używki korby i tłoki  i rozwierć  u szlifierza mniejszy blok pod tłoki .

Hmm, napisze to co ktos kiedys napisał wczesniej - "to jest bełkot i nie ma to żadnego znaczenia" ...
Owszem korbowody(jak i wał korbowy) w 1.6/1.8/2.0 ohc ford sa takie same, poniewaz skok tloka w tych silnikach jest identyczny. Tloki zgadza sie, sa rózne i maja w zaleznosci od pojemnosci  inna srednice tzn im wieksza pojemnosc tym wieksza srednica, tylko ze dotyczy tylko i wyłacznie zwyklych silnikow. Rozumiem ze ktos po prostu w gaszczu danych w internecie nie wyłowił faktu ze silnikach cosworth opatych na bloku 205 silnikow 2.0 ohc pinto tłoki sa tylko 1,5 mm nizsze a korbowody tylko o 1,5 mm dłuzsze niz w serii. Wiec majac same tloki albo same korby jest dupa, kompletu sie nie dostanie z drugiej reki, tym bardziej za normalna cene. Bloki silnikow 165/185 które najlepiej sie nadaja na rozwierty ze wzgledu na materiał uzyty do odlania bloku oraz dodatkowe wzmocnienia nie wytrzymaja rozwiertu na srednice tłokow 2.0 poniewaz blok 1,6 ktory ma srednice tlokow 81,3 nalezy wiercic na srednice 90,8 co daje prawie 1cm(czyli po 5 mm na strone !) na srednicy, w przypadku 1.8 jest lepiej poniewaz do zebrania jest "troche" mniej, poniewaz jest tylko niecale 2,5 mm na strone. Niestety  według mojej wiedzy jest to zbyt duzo do rozwiertu poniewaz blok nie ma az tyle zapasu na rozwiert, wiec gdyby nawet jakims cudem udało sie tyle zebrac to zaraz  na usta cisnie sie pytanie o wytrzymałosc tak skonstruowanej dwulitrowki przy doladowaniu 0,5 bara. Jezeli juz wiercic to tylko blok 2.0 205 pod tłoki od silnika 2.8 V6 które sa nizsze od serii wiec tak czy inaczej trzeba planowac blok(obojetnie czy turbo czy NA) poniewaz stopien sprezania wyjdzie w granicach 7:1 albo nawet jeszcze mniej mimo wiekszej pojemnosci
P.S Bartek na mnie zawsze mozesz liczyc w razie potrzeby przy fordzie :)
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2011, 01:28:06 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 31, 2011, 11:14:24 am »

Larry075

  • Gość
Witam, koledzy polecicie jakąś turbinę do benzyny? Na jaki koszt powinienem się przygotować (racjonalnie) przy kupnie turbosprężarki? Może ktoś dokładniej opowiedzieć o tych dodatkowych uszczelnieniach turbin benzynowych i czym skutkuje założenie sprężarki od diesla.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 31, 2011, 11:35:35 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 31, 2011, 12:13:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
pobawić z zapłonem na lpg i też pewnie kilka KM szło by dołożyć .

no tu na szczęście mam zmienione mapy zapłonu w fabrycznym ECU forda.
Przez zimę będę chciał, jak już wcześniej pisałem, ogarnąć, wyczyścić wiązkę którą mam. Wiązki mam dwie, ale jedna jest mocno wytyrana więc w razie potrzeby posłuzy do ewentualnych poprawek w tej dobrej.
Jakby co to będę kontynuował temat tutaj i na sierrafanie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 31, 2011, 14:03:47 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Paweł075, pytanie jakiego diesla, turbo jest turbo, należy tylko pamiętać aby założy turbine od diesla od pojemości wiekszej niż bezyniak ;) a no i warto sprawdzić czy turbo nie ma vtg.... bo wtedy średnio nadaje sie do benzyny ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 31, 2011, 14:32:46 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, turbo od diesla mogę kupić za 200zł na alegro a od benzyniaka już dużo więcej. Chciałbym doładować silnik 1500:


Jest to 1.6 tulejowany na 1.5 wymiar nominalny na żeliwnych tulejach więc będę obserwował ten temat z uwagą.

ps. Możecie mi powiedzieć cos na temat ciśnienia oleju? Obiło mi się o uszy coś o zwężkach które ograniczają przepływ aby nie uszkodzić uszczelnień, wiecie coś o tym?

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 31, 2011, 14:56:51 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
do 1,5 w sam raz bedzie turbo z bmw 2,5 tds( takie jak barszcz ;) )
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 31, 2011, 16:15:29 pm »

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 31, 2011, 17:20:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobieranie turbiny na pałę jest bez sensu.
Nie zapominaj że turbo od diesla wcześniej wstaje, i szybciej "klęka". Zawdzięcza to charakterystyce diesla - inny zakres pracy.
OK, sama sprężarka jest często takim samym typem jak w benzyniaku, ale ma inną część gorącą, mniejszej objętości jak w dieslu.
Warto o tym pamiętać.
Lepiej żeby turbo wstawało przy 3000 obr niż przy 1500 jak w dieslu. Tak samo u góry, w benzyniaku lepiej jak turbo pompuje do tych 6000 obr.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 31, 2011, 17:22:21 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: turbonez w Wczoraj o 19:35:18

    Co do gratów z coswortha to ja widze wyjście , czy przypadkiem 1.6 i 1.8 z rodziny pinto nie mają mniejszej średnicy cylindra ? Kup używki korby i tłoki  i rozwierć  u szlifierza mniejszy blok pod tłoki .


Hmm, napisze to co ktos kiedys napisał wczesniej - "to jest bełkot i nie ma to żadnego znaczenia" ...
Owszem korbowody(jak i wał korbowy) w 1.6/1.8/2.0 ohc ford sa takie same, poniewaz skok tloka w tych silnikach jest identyczny. Tloki zgadza sie, sa rózne i maja w zaleznosci od pojemnosci  inna srednice tzn im wieksza pojemnosc tym wieksza srednica, tylko ze dotyczy tylko i wyłacznie zwyklych silnikow. Rozumiem ze ktos po prostu w gaszczu danych w internecie nie wyłowił faktu ze silnikach cosworth opatych na bloku 205 silnikow 2.0 ohc pinto tłoki sa tylko 1,5 mm nizsze a korbowody tylko o 1,5 mm dłuzsze niz w serii. Wiec majac same tloki albo same korby jest dupa, kompletu sie nie dostanie z drugiej reki, tym bardziej za normalna cene. Bloki silnikow 165/185 które najlepiej sie nadaja na rozwierty ze wzgledu na materiał uzyty do odlania bloku oraz dodatkowe wzmocnienia nie wytrzymaja rozwiertu na srednice tłokow 2.0 poniewaz blok 1,6 ktory ma srednice tlokow 81,3 nalezy wiercic na srednice 90,8 co daje prawie 1cm(czyli po 5 mm na strone !) na srednicy, w przypadku 1.8 jest lepiej poniewaz do zebrania jest "troche" mniej, poniewaz jest tylko niecale 2,5 mm na strone. Niestety  według mojej wiedzy jest to zbyt duzo do rozwiertu poniewaz blok nie ma az tyle zapasu na rozwiert, wiec gdyby nawet jakims cudem udało sie tyle zebrac to zaraz  na usta cisnie sie pytanie o wytrzymałosc tak skonstruowanej dwulitrowki przy doladowaniu 0,5 bara. Jezeli juz wiercic to tylko blok 2.0 205 pod tłoki od silnika 2.8 V6 które sa nizsze od serii wiec tak czy inaczej trzeba planowac blok(obojetnie czy turbo czy NA) poniewaz stopien sprezania wyjdzie w granicach 7:1 albo nawet jeszcze mniej mimo wiekszej pojemnosci
P.S Bartek na mnie zawsze mozesz liczyc w razie potrzeby przy fordzie :)
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 01:28:06 wysłana przez Elwood#1887 »

piszesz o rozwiercie 1.6 ze bedzie za cienka ścianka , można wziąć w obroty 1.8 i już powinno być lepiej (chyba że to to samo) . Swoją drogą podejrzewam że jak by się sprężyć to szło by ogarnąć blok 2.0 nadający się do użytku . Dlaczego miało by się nie dać kupić korb i tłoków z coswortha ? Wszystko się da , podstawa to nie kupować na już tylko stac się allegrowym kretem i czekać na okazje . Jak nie uda się ogarnąć tłoków coswortha to można pokombinować z innymi , np z saaba , tłok 90 mm, w pyte mocny , pogłówkować i napewno dało by się to sensownei połączyć.  Więcej optymizmu :) .

Wogóle to te dywagacje o korbach coswortha tlokach saaba itp sa z dupy , bo te klocki nie sa potrzebne żeby ogarnąć 200 KM z tego silnika ...

Pozdrawiam

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 31, 2011, 18:22:52 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
tak ta turbina sie nada, BARTEK#1925 wiele 4 cylindrowych softów na niej lata i ludzie sobie chwalą, przy pojemności 1,5 nie bedzie wstawać na wcześnie i nie spuchnie przy odcince ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 31, 2011, 18:26:54 pm »

kazko kk

  • Gość
Bartek posłuchaj Turboneza zakładaj wtrysk i nie kombinuj z gaźnikiem za dużo zachodu bo może się okazać , że trzeba będzie zmieniać miejsca dysz paliwowych rozwiercać lub jeszcze co innego i przede wszystkim wyjdzie cie to taniej.Ecu master będzie odpowiednia jak na początek i podstawa to sonda szerokopasmowa bo jak AFR będzie złe to może dojść nawet do uszkodzenia turbiny.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2011, 18:28:39 pm wysłana przez kazko kk »

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 31, 2011, 18:30:08 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
bo jak AFR będzie złe to może dojść nawet do uszkodzenia turbiny
jak afr jest zły to uszkodzenie turbiny jest najmniejszym problemem <lol>
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 31, 2011, 18:30:58 pm »

kazko kk

  • Gość
To jeszcze lepiej bo szkoda by było wtedy tego remontowanego silnika.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 31, 2011, 21:37:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najprędzej dziura w tłoku albo spłynięcie tłoka do misy.....
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 02, 2011, 00:54:02 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ostatnio to w ogóle już mi się odechciewa tu wchodzić, choć jestem klubowiczem, modem.
Co raz częściej na zadane pytania, zamiast otrzymać odpowiedź, ktoś chce żeby mu nadmiar paliwa oddać, adwokaci się pojawiają, wypowiadają się sami "profesjonaliści" którzy zamiast uargumentować odpowiedź stosują zasadę Lecha Kaczyńskiego:"nie bo tak", ale żeby ktoś odpowiedział na temat, to rzadkość. Pozostaje czerpać z doświadczeń Kolegów z forum sierrafan. Jeździ tam kilka sierrek turbo OHC.
Najmocniejsza jeszcze do niedawna jeździła na stockowej elektronice, która została celowo oszukana.
przeciez nikt cie tu nie trzyma,
moda mozesz zawsze sie zrzec,choc za twoje popisy i tak powinien byc ci zabrany - na tym forum nie ma zwyczaju "gnebic" modow ,wiec nikt ci go nie zabierze,
dobrze ,ze forum sierrafan jest takie konkretne i super - normalnie bialy kruk na tle forow motoryzacyjnych,
mam nadzieje ,ze nie jest na poziomie fcp, bo troche glupio by bylo,
czy ktos broni ci z niego korzystac ,moze sam tam zapytam o porade dotyczaca OHVki - przeciez wiedza tam wszystko o wszystkim,
niech ci pomoga w twoim problemie - w koncu ford jest duzo starsza marka od fso i tam jeszcze pamietaja takie wynalazki ,a tutaj wybacz,ale jestesmy na to zbyt nowoczesni :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 02, 2011, 01:31:38 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
nie dostanie z drugiej reki, tym bardziej za normalna cene. Bloki silnikow 165/185 które najlepiej sie nadaja na rozwierty ze wzgledu na materiał uzyty do odlania bloku oraz dodatkowe wzmocnienia nie wytrzymaja rozwiertu na srednice tłokow 2.0 poniewaz blok 1,6 ktory ma srednice tlokow 81,3 nalezy wiercic na srednice 90,8 co daje prawie 1cm(czyli po 5 mm na strone !) na srednicy, w przypadku 1.8 jest lepiej poniewaz do zebrania jest "troche" mniej, poniewaz jest tylko niecale 2,5 mm na strone. Niestety  według mojej wiedzy jest to zbyt duzo do rozwiertu poniewaz blok nie ma az tyle zapasu na rozwiert, wiec gdyby nawet jakims cudem udało sie tyle zebrac to zaraz  na usta cisnie sie pytanie o wytrzymałosc tak skonstruowanej dwulitrowki przy doladowaniu 0,5 bara

A wedlug wszystkich obliczeń i wymysłów wszystkich naukowców tego świata trzmiel nie ma prawa latać....


Ale trzmiel o tym nie wie... i lata :)





PS

Cytuj (zaznaczone)
ostatnio to w ogóle już mi się odechciewa tu wchodzić, choć jestem klubowiczem, modem.
Jak się wypaliłeś to odejdź, zrób miejsce młodszym z innym patrzeniem na świat.... świeżą krwią... itd itd... typowa kampania przedwyborcza "Stabilnie i ekologicznie"

Czyli trzymamy się stołka i koryta i pogłębiamy dno.♠
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 01:33:22 am wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...