Autor Wątek: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry  (Przeczytany 9966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 14, 2011, 19:34:23 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Robiłem próbę olejową. Po wlaniu oleju kompresja ani trochę się nie zmieniła, co oznacza że zawory są szczelne.
Co do popękanych pierścieni - w takim wypadku przecież świece byłyby w oleju, a nie są....
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2011, 20:31:24 pm wysłana przez pumex »

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 15, 2011, 12:30:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a moze zamieniles laski popychaczy albo zawory sie nie otwieraja dostatecznie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 15, 2011, 12:32:02 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Laski popychaczy na 100% włożyłem tak samo.
Co może powodować niecałkowite otwarcie zaworów? W to że wytarła się krzywka na walku nie chce mi się wierzyć, w końcu to raczej nie stało by się nagle...

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 15, 2011, 18:49:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zawieszajaca sie szklanka, zbyt duzy luz zaworowy. a moze poprostu za sztywno zlozyles dol silnika :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 15, 2011, 18:56:11 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Luzy właśnie sprawdziłem (dla pewności z sąsiadem, bo myślałem że może coś źle robię) i były dobrze. Ssący na 2 cylindrze był trochę za luźny, ale nie bardzo. Oczywiście poprawiliśmy to, i dalej jest tak jako było...
Zauważyłem że są różne momenty podczas jazdy na benzynie: czasami nie chce przyspieszać, a czasami przyspiesza super. Tak samo z pracą na wolnych obrotach - czasami trzęsie konkretnie, a czasami wręcz chodzi normalnie.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 15, 2011, 19:37:20 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Nie doszukuj się przyczyny w mechanice. Masz coś z elektryką. Ja mimo wszystko sprawdziłbym te świece raz jeszcze. Złośliwość rzeczy martwych nie zna czasem granic.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 15, 2011, 19:43:02 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Właśnie przed chwilą przyszedł moduł z cewkami i go założyłem. Ogólnie po zmianie modułu nic się nie zmieniło, ale tak jak pisałem, ma lepsze i gorsze momenty. Po zmianie modułu odpaliłem go na benzynie i chodził niefajnie. Potem odpaliłem go na gazie i chodzi może nie rewelacyjnie, ale moim zdaniem akceptowalnie. Zobaczcie zresztą na filmie:
http://dl.dropbox.com/u/2804265/video_2011_11_15_19_09_24.avi
(przypominam że dźwięk jest spowodowany dziurką w wydechu)

Też mi pasuje to do problemu z elektryką a nie z mechaniką. W samym silniku nic w zasadzie już nie zostało: pierścienie wykazała by kompresja, nieszczelne zawory też. Przesunięty rozrząd nie naprawiałby się sam co chwilę. Tak jak mówiłem, podmieniałem świece, ale dla stuprocentowej pewności jeszcze kupię nową i popodmieniam po kolei z pozostałymi. Ogólnie teraz jak już sprawdziłem że na pewno zawory nie są podparte, i zaczął jakoś tak trochę przyzwoiciej chodzić, to trochę nim pojeżdżę i zobaczę jak się zachowuje.

Odp: Po wymianie pierścieni nie pali na dwa cylindry
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 16, 2011, 14:19:27 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
A może pęknięta sprężyna na zaworze - wewnętrzna. Brak wzrostu kompresji przy próbie olejowej świadczy o sprawnym dole.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery