Autor Wątek: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd  (Przeczytany 22727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 24, 2011, 23:36:36 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Dobrze pamiętam ten zachwyt ogrzewaniem z plusa... że takie lepsze... Tylko teraz już plusy się zestarzały i to ogrzewanie też i wychodzi, że nic nie jest idealne i takie super...

A ja mam zaworek plastikowy z VW. Przede mną druga zima z nim... Kiedyś w jakimś temacie dawałem zdjęcia. Jest tańszy od tego z lublina. Chodzi tak leciutko, że znowu kiedy pierwszy raz go użyłem gdy zrobiło się chłodniej miałem wrażenie, że linka się zerwała... Możliwe też, że jest lżej bo sterowanie tym suwadłem jest tylko do zaworu. Klapki zablokowane...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 24, 2011, 23:58:53 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
u mnie w plusie jest bardzo dobre ogrzewanie, wystarczyło w tym roku uszczelnic kanały powietrzne i odkurzyc nagrzewnice ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 27, 2011, 17:17:21 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Te zaworki nowe do Poloneza to na prawdę jakaś tandeta jest. Niby nie cieknie ale żeby założyć do niego linke to musiałem się trochę narzeźbić bo otwór na linke był krzywy i zawężony. poza tym ma dużo ostrych krawędzi w przeciwieństwie do starego. Nie mówię już o tej tulejce ściskającej linke która sie rozpadła po skeceniu i musiałem dać tą ze starego zaworu która jest o wiele lepiej wykonana. Na pierwszy rzut oka odróżnić można zawór starszej produkcji od nowszej, gorszej po śrubie mocującej pancerz linki.  w starszym jest na płaski śrubokręt a w nowszym zaworze na gwiazdkowy. Nie kupujcie tandetnego z gwiazdkowym. Nawet nie przylega ładnie do mocowania w przegrodzie. Ja kupiłem na allegro za niecałe 4 dychy i żałuję że nie pomyślałem wcześniej o tym z lublina plastikowym. Chyba się też na niego skuszę bo ładnie wygląda i pewnie lżej sie otwiera. kupiłem dokładnie ten: http://img851.imageshack.us/img851/1930/retwytgds.jpg Nie dajcie się nabrać.


PS: jak zawor z lublina/honkera ma się do suwaka w kabinie Poloneza?
Można otwierać i zamykać zawór wykorzystując pełen zakres przesuwania suwaka?
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 17:24:12 pm wysłana przez Thomson »

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 27, 2011, 17:38:57 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
PS: jak zawor z lublina/honkera ma się do suwaka w kabinie Poloneza?
Można otwierać i zamykać zawór wykorzystując pełen zakres przesuwania suwaka?

Tak wykorzystuje się pełny zakres. Wydaje mi się że się nie otwiera do końca, ale tego nie czuć. Może jak by to dobrze wyregulować to by działało dobrze.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 27, 2011, 21:26:50 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
roszę bardzo,5 pln droższy od poldkowego.Trzeba tylko dociąć kawałek blaszki,żeby zrobić mu "zaślepkę" od drugiej strony,bo tam jest otwarta
Odradzam, mam taki w UAZ-ie (zaślepiony blachą aluminiową 5mm) i zamieniam na plastikowy Lublinowy
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 21:44:49 pm wysłana przez Adampio »

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 28, 2011, 13:28:06 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
PiatasE : Czy mógłbyś wstawić jakąś fote jak ten zaworek wygląda zamontowany u Ciebie pod maską?

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 28, 2011, 15:05:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ja mam zaworek plastikowy z VW
Też miałem. Ale chyba jakiś trefny bo nie dość że ciężko chodził to jeszcze przeciekał.
Teraz mam zawór od Samary:
http://jacars.pl/zawor-nagrzewnicy-p-2688.html

Chodzi zdecydowanie lżej i kosztował podobne pieniądze co PN-owy Tyle że u mnie działa dwustanowo czyli otwarty-zamknięty. Sterowanie za pomocą siłownika centralnego zamka. Ciepło zimno regulują klapki...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 28, 2011, 17:46:56 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A gdzie go dałeś? W Ładzie ten zaworek to porażka - trzeba pół auta rozebrać żeby go wymienić. <lol2>
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 28, 2011, 20:07:09 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Sterowanie za pomocą siłownika centralnego zamka. Ciepło zimno regulują klapki...
Ktoś tu podpatrzył mój patent?  :P Chyba,że miałeś wcześniej,to zwracam honor.  :d U mnie też działa tylko otwarte-zamknięte.Mój zawór chodzi leciuteńko,nie ma żadnych problemów z otwarciem go za pomocą siłownika od centralnego i nie zgodzę się z opinią kolegi Thomson,że to badziew.W porównaniu do innych zaworów,on ma bardzo prostą konstrukcję,wykluczającą zepsucie się,jak dla mnie.W środku jest mosiężna "rurka" z wywierconymi po obu stronach otworami,które odsłaniają po otwarciu oba wyloty dla płynu.Uszczelniony jest tylko jednym oringiem,który jest praktycznie pod wierzchem,dostępny po odkręceniu dwóch wkrętów na takiej małej pokrywie.W razie przeciekania,wystarczy wymienić oring na nowy i zawór działa nadal.Jednym słowem,konstrukcja prosta jak budowa cepa.  <spoko> Po drugie,to jest wytrzymały,a z plastikiem to różnie bywa.  ;p

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 28, 2011, 21:19:06 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
PiatasE : Czy mógłbyś wstawić jakąś fote jak ten zaworek wygląda zamontowany u Ciebie pod maską?

Wrzucić dopiero w niedziele mogę.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 29, 2011, 21:50:27 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
PiatasE : Byłbym wdzięczny :)

Buźka : Może po prostu trafił Ci się dobry, lub starsza produkcja. Mój to nawet nie pracuje za lekko
i wcale nie jest to wina linki. Pamiętam, że stary zawór był dużo lepiej wykonany, być może o
takim też mówisz, miał takie logo jak ten :
http://img225.imageshack.us/img225/9144/1868790832.jpg
W nowym jest tylko numer. Kupiłem go bo nie znalazłem w żadnym poldku w którym
bebeszyłem (było ich 2/3) tego zaworu sprawnego. W każdym wypadał ten pręt który zamyka i
otwiera bezpośrednio zawór z ramienia którym operuje linka uniemożliwiając sterowanie z
kabiny. Pewnie i ze szczelnością nie byłoby zbyt dobrze. Odszukam te zaworki bo mam 
jeszcze je gdzieś to zobaczę dokładniej. Jeśli chodzi o plastik z którego jest zrobiony zawór
Lublina to masz rację że nie jest to dobry pomysł. Miałem plastikowe trójniki parownika
z których jeden wyciekał. Mimo to chyba taki zamontuję.
PS: Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy, na początku tematu sam napisałeś że zawór z Poldka to tandeta :)
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2011, 22:01:25 pm wysłana przez Thomson »

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 29, 2011, 21:52:08 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
To jutro postaram się wrzucić.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 29, 2011, 21:59:35 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Thomson Ja swój zawór dopieściłem sobie papierem wodnym,dzięki temu chodzi leciutko,bo fabrycznie,to one niby lekko chodziły,bo w żuku mam nieruszany i chodzi lekko,ale wolałem sobie jeszcze dopieścić,żeby pod siłowniczek było lekko.Te zawory naprawdę nie mają części,które mogą się zepsuć,a uszczelnieni,jak pisałem,jest tylko oringiem,który można wymienić.Jeśli nie jeździ się na wodzie,to ma działać bezawaryjnie  <spoko>

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 29, 2011, 22:06:03 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
W takim razie wezme sie za odnowę starego zaworka. W tym co teraz siedzi nawet nie śni mi się grzebać bo jest na prawdę tandetny :-) Zobaczymy czy to coś da. Jeżdżę na płynie więc co mi szkodzi <lol2>
do tego jeszcze jakiś chrom w sprayu <cwaniak2>
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2011, 22:08:04 pm wysłana przez Thomson »

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 30, 2011, 10:22:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chyba,że miałeś wcześniej
No będzie już ze dwa lata...


A gdzie go dałeś
Na wężach pod maską. Wykorzystałem tylko tą rurkę z zaworem. Druga to przepust więc można ją z czystym sumieniem odciąć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 30, 2011, 19:55:14 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 31, 2011, 00:02:40 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Ja nie narzekam na ogrzewanie tylko wkurza mnie ten powoli ubywajacy plyn;/
Rover ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 27, 2013, 12:31:57 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Odkopuję wątek.

Czy te zaworki z Lublina i Samary pasują bez żadnego rzeźbienia?

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 27, 2013, 16:21:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Czy te zaworki z Lublina i Samary pasują bez żadnego rzeźbienia?
Lublin potrzebuje nieco większego skoku suwaka . Ja wywierciłem dodatkową dziurkę w suwakach. (mówię z doświadczenia 125p)

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 27, 2013, 17:46:22 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564