Autor Wątek: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow  (Przeczytany 2902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« dnia: Listopad 07, 2011, 20:53:14 pm »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
http://www.fsoptk.pl/krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow/

nie ma ktoś zdjęć do tego artykułu ?

i jeszcze tak przy okazji ... czy jak oznaczę popychacze i wyjmę głowicę to później poskładam to wszystko bez regulacji zaworów ?

motor - bosch z plusa

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2011, 21:11:03 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
a po co wyjmować popychacze? przy demontażu głowicy? regulacji luzu nie ma u Ciebie bo masz hydro-popychacze
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2011, 21:45:20 pm »

Offline barton

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
 <ok> czyli robota łatwiejsza niż przy 115c

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2012, 19:57:15 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Nie będę, zakładał nowego tematu dlatego spytam tutaj.

Z nudów planuje na wiosnę pobawić się z silnikiem 1.6 GSI przerobionym na gaźnik i mam pytanie, czy poza obróbką głowicy i kolektorów jest możliwość jakiejś jeszcze obróbki w domowych warsztatowych warunkach? Czytałem ostatnio o usprawnieniach poloneza i zastanawiam się właśnie czy którąś z tych rzeczy tam opisanych mógłbym zrobić w "domu", żeby silnik mimo wszystko trochę podziałał bez szkody dla niego ;).
Czy można zrobić w domowym zaciszu :D obróbkę tłoków, zaworów, korbowodów i wału korbowego tak aby silnik działał bez problemu i ewentualnie w co wątpię polepszyły się jego właściwości sprawnościowe?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2012, 00:06:06 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czy można zrobić w domowym zaciszu :D
włąsciwie tylko obróbka głowic i kolektorów oraz mody gaznika(albo inny gaznik) wchodzi w gre, do reszty jest potrzebny sprzet taki czy inny. Najlepiej to w wolnym czasie isc do roboty uzbierac kase i kupic jakiegos zestaw rovera albo zestaw z poldoforda- bedzie lepiej szybciej i taniej a ta sama robota i kasa wydana na głowice da zdecydowanie lepsze efekty. Z gówna bata sie nie ukrecic a lepiej startowac z dobra baza niz z kiepska, chyba ze narzekasz na nadmiar wolnego czasu to mozesz sie bawic ale super efektów to sie nie spodziewaj
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2012, 00:08:08 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2012, 18:41:36 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Rovera hmmm jakoś nie mam sentymentu do tych silników, wsadziłbym, ale właśnie problem z HGFem (tym bardziej że jak nic będzie w nim gaz, teraz to chodzi na sam gaz) i tam chyba komp dochodzi i trzeba się w elektryka pewnie bawić ... a z poldofordem w sumie nie myślałem o tym, dużo z tym roboty, znaczy może nie czy dużo ale właściwie jaki silnik z forda do poldka trzeba?? Podkreślam że mam przejściówkę. Myślałem też o silniczku z argenty ale ciężko trafić coś przyzwoitego. Dlatego się zastanawiam czy naprawdę rover jest tak wadliwy?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2012, 18:58:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie jest wadliwy. Wystarczy o niego dbać, kontrolować stan płynu chłodzącego, zawsze przed nagrzaniem do temperatury roboczej nie butować, a po ewentualnym butowaniu dać mu pochodzić, aby się wychłodził. Po za tym silnik, jak każdy inny, tyle, że skręcony długimi śrubami.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2012, 19:34:25 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Dobra lekkie OT się robi bo to w temacie OHV ;) ale zawsze pozostaje fakt że dużo roboty bym miał z tym bo mam wąskie mr89, dlatego narazie na taką imprezę mnie nie stać ... pojeżdżę jeszcze z 2-3lata OHV i wtedy może się coś pomyśli
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2012, 08:06:03 am »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
A ja temat pociagne.

1. Ile moge splanowac głowice ohv 1.6 stara gaxnikowa bez konieczności podcinania tłoków. Chce dojaść ok 1mm da rady czy zatrzymać się na max 0,6.
2. Mam tłoki nowe, bedę polerował główki to raz, zastanawiam sie czy jest sens podcinać pletwy jeszcze których w nowym typie tłoków i tak niewiele.
3. Czy ktoś z was juz dotaczał dodatkowe fazy pod olej na tlokach? Jak głeboko?

Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.