Autor Wątek: Przeróbka silnika 1.6 na GLE  (Przeczytany 7945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« dnia: Listopad 23, 2011, 23:33:50 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Mam pytanie jestem na kupnie silnika 1.6 do poldka.
http://moto.allegro.pl/polonez-caro-1-6-96r-silnik-kompletny-wart-uwagi-i1925526595.html
Moje pytanie czy przerobie to na GLE na gaźnik.
Ktoś mi powiedział że się nie da.
Czytałem różne wątki na tym forum i podobno się da.
Więc już zgłupiałem. Czy wszystkie silniki OHV FSO które były montowane do Poloneza można przełożyć na GLE.
Czy są wyjątki ,pomijając K16 Rover`a.
Mam wersje CARO 91r. z LPG.
Gdybym kupił cały samochód przełożyć instalacji się nie da, sprawa legalizacji.
Dlatego pomysł zostawienia na gaźniku.
 
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2011, 23:37:18 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ktoś nie ma racji.
Wątki na tym forum mają rację.
Bez problemu.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2011, 16:58:34 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
czy przerobie to na GLE na gaźnik
Przerobić da się wszystko na wszystko :)

Tu największym problemem będzie napęd dla aparatu zapłonowego i pompki paliwa - nie wiem czy KAŻDY 1.6 ma możliwość bezproblemowego wsadzenia wyżej wymienionych żeby działało. Niech się wypowie znawca GLE.

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2011, 17:56:15 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
tu nie ma żadnych przeróbek tylko p&p. Ja miałem Poldka GLE z silnikiem GLi 97r jedynie co będziesz potrzebował
 to mocowanie aparatu taka rurka (jak masz GLE lub SLE powinieneś ją zobaczyć), aparat zapłonowy z 1.6, gaźnik 1.6 i kolektor ssący. Jeżeli chodzi o pompe paliwa to lepiej zastosować elektryczna jest bardziej wydajna niż mechaniczna
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2011, 20:36:12 pm »

kazko kk

  • Gość
GLI Bosch i od GSi nie da się przerobić na Gle gaźnik owszem da się założyć, ale nie założymy mechanicznej pompy paliwa i aparatu zapłonowego z powodu braku krzywek na wałku rozrządu.

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2011, 20:45:58 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
kazko skoncz pierogi.... nie ma krzywek na wałku w miejscu gdzie jest naped aparatu tylko zebatka.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2011, 20:50:32 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 25, 2011, 21:16:26 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
aparatu zapłonowego z powodu braku krzywek na wałku rozrządu.
taa..., a pompa oleju to się siłą woli napędza.

skończ pierdolić głupoty!
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2011, 21:33:10 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
pompa jest napedzana za pomoca trzpienia który współpracuje z wałkiem
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2011, 21:37:59 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2011, 15:20:02 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
miałem 1.5 gle w dawcy był 1.6 gli przerzuciłem osprzet, aparat zapłonowy pompke paliwa i wszystko działa i jeżdzi. A krzywek to niektórzy w mózgu nie mają...
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2011, 16:33:13 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Dzięki za rozwianie moich wątpliwości.
Silnik kupuje 1.6 GLI na Abimexie.
W Poldolocie mam 1.5 GLE więc wszystko co potrzebne mam.
Właśnie zastanawiałem się nad elektryczną pompą paliwa. Ale będzie mały problem w gaźniku mam zaślepiony powrót paliwa do baku.
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2011, 18:42:01 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
I aparat jest chyba inny do 1,6
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 26, 2011, 18:49:18 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
W Poldolocie mam 1.5 GLE więc wszystko co potrzebne mam.
Właśnie zastanawiałem się nad elektryczną pompą paliwa. Ale będzie mały problem w gaźniku mam zaślepiony powrót paliwa do baku.
W razie czego mam kompletny dolot z GLE, pompkę paliwa, aparat zapłonowy... wsio z 1.6 gdyby okazało się, że coś Ci nie pasuje - jak to krzycz Ci podeślę za wynagrodzeniem :)

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2011, 19:35:38 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Jak wyżej- zakładaj śmiało. Do silnika z aukcji spokojnie zwykłą pompkę z gaźnikowca możesz zapodać. Ja dawałem elektryczną, tyle że blok był z gsi, a tam po prostu już dziury pod pompkę nie ma. Ja kombinowałem z taką od wtrysku, ale jak chcesz elektryczną mieć to najprościej dedykowaną do gaźnika nabyć. Jest tego wysyp na alledrogo.
Aha- co do powrotu to można pokrywkę starego typu z króćcem powrotnym wrzucić, albo trójnik jakiś przed gaźnikiem, tylko średnicę odpływu mniejszą zrobić.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2011, 19:40:28 pm wysłana przez JohnyWalker »
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2011, 23:53:23 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
nie tylko aparat jest inny ale gaźnik też
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 27, 2011, 13:27:25 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Tak. Aparat dla 1.6 różni się charakterystyką wyprzedzenia- tzn ciężarki/sprężynki pod palcem musi inne. Co nie znaczy że nie będzie działał. Gaźniki dla AB i CB są prawie identyczne pod względem parametrów, więc po regulacji pod nowy silnik nie przewiduję problemów.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 27, 2011, 14:39:55 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Zwłaszcza do gazu nie ma co się gaźnikiem za bardzo przejmować...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 30, 2011, 18:12:49 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
wystarczy ustawic dobrze zapłon i nie ma różnicy w jeżdzie
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 20, 2011, 18:18:02 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Miałem 1,5 GLE, jak się skończył to wpakowaliśmy 1,6 GLE. Latał na aparacie i gaźniku z 1,5.

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 13, 2012, 22:40:54 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Troche odkopie trupka.
Pisalem kiedys juz ale nie uzyskalem opini i nie moge znalesc tematu, mam 1.6 Gle po kapitalce, sam silnik bez osprzetu, aparatu itp,  a w aucie 1,6 Boscha, jak czytalem to nie bedzie to latalo po ala swapie? ewentualnie kolektory dolotowe z wtryskiem z gli do gle?? 
nie znam sie na mechanice, ale szkoda by silnik sie marnowal, i szkoda kasy wydac na 1.4 jak diabeslki gaznior w garazu
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Przeróbka silnika 1.6 na GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 14, 2012, 18:39:09 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A chcesz miec w aucie wtrysk czy gaźnik ? Jak gaźnik to większych problemów nie widzę, poprostu wsadzasz silnik, podpinasz wszystko i jeździ ;) A jak chcesz do gaźnikowca załozyc wtrysk to musisz zmienic kolo pasowe, pozaslepiac niepotrzebne otwory i tez powinien chulac ;)