Autor Wątek: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D  (Przeczytany 17460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« dnia: Grudzień 10, 2011, 04:05:42 am »

zacek7

  • Gość
Witam, na początku chcę się przedstawić. Jestem młodym-latkiem, zapaleńcem poldolotów, ale do rzeczy;D
Marzenie moje 1.6 td z audi b3 zespolić ze skrzynia tzn:
-koło zamachowe poloneza zrobione otwory pod wał 1.6td i zwiększona średnica nasady na wał
-sprzęgło poloneza
-rozrusznik poloneza
Następnie chciałem wrzucić to do budy i tu zaczęły się schody:
-belka cięta po środku i ob-spawana niżej (miska olejowa się opierała i nie było możliwe włożenie silnika dosłownie 6cm)
-filtr oleju opiera się na belce, muszę go wymienić na jak najkrótszy "sztuka" by tylko było, bo wibracje przenosi na karoserię.
-przerobienie mocowań pod poduchy. Oryginalne poucinane, "nowe" zrobione na sztukę: lewa strona merc w124, prawa reno master
-tłumik na początku straszna sprawa
-elektryka prosta. Kabel to pompy +12v i to wszystko
-chłodzenie, jak narazie wszystko standardowe, bo to jakby mój prototyp!
W tej chwili Poldek leży na boku i czeka na obspawanie tłumika bo również dotyka budy i wibracje są
Co więcej mogę teraz napisać? Pierwsze odpalenie było 7 grudnia 2011, Zachwyt, że to coś odpaliło i jeździ BEZCENNE, teraz wszystko do poprawek i udoskonaleń.
I jak narazie mam pytanie w sprawie rozrusznika, gdyż jest on b. dobrym stanie ale nie może w miarę szybko kręcić.
Benzynę zapalał od strzała, a tu ma ciężko i silnik nie pali z rozruchu. Wygląda to tak jakby akumulator padł, lecz w innym dieslu, większym, rozrusznik z tego aku kręci normalnie.
Czekam na wasze komentarze i będę starał się w miarę często aktualizować temat.
Zdjęcia wrzucę w najbliższym czasie gdyż muszę pierw je zrobić.
pozdrawiam
zacek7
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 01:12:10 am wysłana przez zacek7 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2011, 09:20:08 am »

yakuzo

  • Gość
Z tym rozrusznikiem to sprawdź czy nie masz bicia na zamachu bo jak wierciłeś otwory pod niego to mogłeś źle coś wywiercić i jest krzywo ułożone lub coś jest źle przykręcone u mnie jak zamach było krzywo przykręcony to też tak było.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2011, 09:27:15 am »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
może masz za słaby aku ? chodzi mi o prąd rozruchowy, do diesla chyba powinien aku mieć coś kolo 720 A .

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2011, 10:01:19 am »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
A ten rozrusznik jest od poldka? Bo u mnie chodzi dobrze. Na początku też tak było że nie mógł przekrecić ale to wina tego że rozrusznik był za ciasno spasowany z kołem zamachowym. Odsunołem troche i hula tylko ja musze zmienić aku bo mam 50Ah. A z tym wydechem to może trzeba było założyć turbo od golfa II jest wyżej i umnie wyjdzie prawie jak orginał fso. Mam pewien patent z tym filtrem ale nie wiem czy wypali. Masz chłodzenie oleju na tym filtrze? A tak wogóle to musimy zaciaśnić współprace to wreście swojego skończe.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2011, 10:05:28 am wysłana przez miki1305 »
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2011, 10:37:16 am »

zacek7

  • Gość
-yakuzo: ten zamach nie ma krzywo nawierconych otworów, bo dawałem to do znachora;D Wiec oto się nie martwię.
-marcin88: też myślę że może to być aku. Na początku nawet nie chciał zagadać, dopóki nie kupiłem nowych klem.
-miki1305: jak najbardziej rozrusznik od poldka. Też patrzyłem spasowanie ale nie było niczego niepokojącego. Również i ja myślałem, że może diesla ten rozrusznik ma ciężko kręcić ale chyba to nie to.
Powiem jeszcze tak, wyciągać skrzyni z silnikiem na pewno nie będę bo to masakra, plus odkręcanie rozrusznika jeden dzień, przykręcanie drugi;D ale sam tego chciałem.
Turbo od golfa będzie!
Chłodzenie oleju chyba też mam.
Filter opiera się tam, gdzie kiedyś było stare mocowanie pod poduchy poldolota. Myślę o króciutkim filtrze i raczej problem zniknie, bo brak około 5cm.
W sprawie współpracy, jak najbardziej. Nie wiedziałem, że moim autkiem ktoś się będzie interesował. Miło mi, tym bardziej.

Czekam dalej na odzew
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 00:58:50 am wysłana przez zacek7 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2011, 11:13:08 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
pokzaz jakiesik fotky
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2011, 16:27:58 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
U mnie wygląda to tak
( zdjęcia słabe ale są)
Mój będzie stał na poldkowych poduszkach
Chłodnice mam od audi b3
Najpierw próbowałem na misce od audi troche rzeżbionejale nie wypaliło nie mieści sie a dalej będzie wadzić pompa oleju, więc będzie orginał
W sprawie filtra to może zrobić taką przedłóżke( taka puszka z dwóch mocowań filtra)
 W sprawie filtra to takie małe porównanie
od lewj  golf, polonez, skoda felicja. Wszystkie mają taki sam gwint tylko od skody ma mniejszą średnice zew.

Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2011, 20:08:52 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
nie chce od razu krytykowac ale wybrałes najgorszy silnik VW jaki tylko mogłeś. osobiście wkładał bym 1.9.
rozrusznik moze slabo krecic tez dla tego ze jest od benzyny, ona ma niższy stopień sprężania i rozruch nie musi mieć takiej mocy. diesel sam w sobie potrzebuje kopa żeby odpalić

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2011, 20:38:46 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
próbowałeś już go przestawić na pompie żeby miał lepszego kopa :) ? bo tam jest taka regulacja standardowo jest na jazde ekonomiczna ustawiona jak dasz ma fula będzie palił 7-8 ropy ale kop niezły będzie :D

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2011, 20:48:00 pm »

zacek7

  • Gość
Dobra, ale czemu najgorszy? Czemu go tak krytykujesz? Jeszcze w tylu golfach II dają rade i chwalą ludzie. Więc ciebie nie rozumiem? Miałeś dłuższy czas styczność z tym silnikiem?? Wiem, że turbina pada, podciśnienie się wali ale co z tego?, ja chcę mieć taki!
A tak poza tym, chciałem 1.9 110km afn włożyć.
To samo mam w passku, ale moment zniszczyłby szybko most/wal/ (skrzynia raczej by wytrzymywała), lecz potrzebny mi tani środek transportu, wół roboczy.
Leje "to co mam" do baku.
W przyszłości planuje coś większego ale teraz chce skończyć to i aby jeździło normalnie bez kłopotów codziennej eksploatacji.
-w0mbat: tak jak mówisz, że benzyna nie musi mieć takiego kopa jak diesel. To wiem! Ale czym bym mógł zastąpić rozrusznik od poloneza by pasował?

Dziś włożyłem nowy aku o mocy 770. Silnik kreci tak samo, ale jak podgrzeje świece i zacznę kręcić to jest mu lżej, jakby kręcił normalnie.?
Czy od podgrzania świec, aż taka radykalna poprawa by była??

-marcin88: jeszcze nic takiego nie robiłem, ale na pewno będę w przyszłości próbował.
Teraz to musi jeździć lecz nie może;P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 00:50:08 am wysłana przez zacek7 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2011, 21:16:20 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
mialem 2 takie silniki w passacie. pierwszy wyskoczyl po miesiącu, drugi po dwóch. mialem tez golfa II z takim silnikiem, wlasnie przed tym paskiem i silnik sie sprawdzal. w passacie sypał co chwile, a to pompa wody nie wyrabiala a to paliwo sie cofało, świece żarowe to już była norma. co chwile cos. w końcu dorwałem 1.9 i zapomnialem ze jakis silnik mam :P

w truck-ach montowali podobna jednostke 1.9 ale od citroena i most jakoś dawał radę  ;>
jak masz możliwości to spróbuj z rozruchem od diesel-a

i chyba mnie nie zrozumiales. krytykowałem silnik, nie Ciebie ze go masz

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 10, 2011, 21:29:30 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Cytuj (zaznaczone)
w truck-ach montowali podobna jednostke 1.9 ale od citroena i most jakoś dawał radę
ale 1.9 xud9 ma tylko 120nm :]

@zacek, jaką moc ten silnik generuje?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 10, 2011, 21:32:49 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Przecierz konstrukcyjnie 1.9 i 1.6 to ten sam silnik. Więc nie wiem co takiego super w tym 1.9. Jak sie ten rozleci to można 1.9 wsadzić to ten sam blok.  To jest "prototyp", zawsze jest coś do poprawy.

A patrzyłeś rozrusznik od audi b2? U mnie rozrusznik FSO kręci dobrze, może rozrusznik coś nie domaga.

Moc standardowo to od 60 do 80 km, zależy jaki typ.
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 10, 2011, 23:30:36 pm »

zacek7

  • Gość
Nie wiem o który Ci dokładnie chodzi? Ale jak pamiętam to 1.6td ma tyle samo momentu co 1.6 jaki u mnie siedział, ale inny zakres obrotów.
 133 Nm albo 155nm i facet od którego kupiłem powiedzia,ł że mocy 77km, a z intercoolerem 83km. Ale to jego zdanie było!
Od mego paska to 235nm przy około 1900obr/min, to jest jest różnica!
Ciekawostka silnik rovera 103km i 127nm, wiec mój przyszły poldolot będzie mocniejszy.
Ap ropo silników 1.6 td, kolega ma ładnego zadbanego golfa II z tym silnikiem.
Wsadził intercooler i zmienił delikatnie dawkę, Golfik ma kopa. Na wiosnę planuje wsadzić pompę od 1.9 90km zobaczymy co to będzie.??.
-miki1305: a rozrusznik od audi b2 ma takie same mocowania jak rozrusznik poloneza??
-w0mbat: zrozumiałem Cie dobrze i nie mam Tobie za złe tylko zrozum mnie, znam wiele ludzi którzy mają własne zdanie, a nigdy się z tym nie zetknęli!!!

Tu zdjęcia z wakacji przed włożeniem silnika:

a to dziś jak leżał na boku, jutro bebechy pokaże.


PRZEPRASZAM ZA ORTOGRAFIE !!!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 00:49:36 am wysłana przez zacek7 »

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2011, 23:53:46 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
nie wiem o który Ci dokładnie chodzi ale jak pamiętam to 1.6td ma tyle samo momentu co 1.6 jaki u mnie siedział ale inny zakres obrotów 133 Nm albo 155nm i facet od którego kupiłem powiedział że mocy 77km a z intercoolerem 83km ale to jego zdanie było, a od mego paska to 235nm przy około 1900obr/min to jest jest różnica ciekawostka silnik rovera 103km i127nm wiec mój przyszły poldolot będzie mocniejszy ap ropo silników 1.6 td kolega ma ładnego zadbanego golfa II z tym silnikiem wsadził intercooler na i zmienił delikatnie dawkę golfik ma kopa na wiosnę planuje wsadzić pompę od 1.9 90km zobaczymy co to będzie
Ja Cię proszę. Zacznij wstawiać znaki przestankowe bo się tego czytać nie da!

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 11, 2011, 00:56:18 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Silniki 1.6 TD mój znajomy miał w Passacie Kombi i w Transporterze. Woził tym Passatem czasami 7 ludzi, a do Transportera brał jakieś tabuny, robił tymi autami dziesiątki tysięcy kilometrów i nie miał z nimi żadnych problemów. 1.6 to jeden z najtrwalszych silników diesla jakie wyprodukowano. Przebiegi po 500 000 to norma.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 11, 2011, 01:23:39 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak większość diesli z tamtych czasów.
Patrząc na projekt-ok, ale szkoda by mi było czasu na rzeżbienie, jak można zapodać bądz kupić oryginalnego gld, ewentualnie zapodać silnik z turbo. Chyba, że wszystko było "na stanie" to spoko :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 11, 2011, 02:12:16 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeszcze dochodzą takie rzeczy jak spalanie, opłaty i osiągi. Oryginalny silnik 1.9 zapewnia je na poziomie gorszym niż ohv'ka, a jak pamiętam wspólne podróże Passatem Kombi kolegi, to przyśpieszenie miał on pierwsza klasa, trwałą prędkość maksymalną na poziomie ponad 150 km/h, a po przestawieniu pompy na tryb "jeżdżę ekonomicznie" na trasie auto paliło jakieś 4 litry z kawałkiem na setkę i można było na jednym baku zrobić ponad 1000 km. Wygoda. Do tego OC za 1600, a nie za 1900.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2011, 02:15:01 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2011, 08:57:21 am »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Kurde, strasznie podobne setupy mamy. Mój jest ciemny czerwony, twój jasniejszy. Poza tym silniki mamy takie same czyli mają koło 70 km. Ja planuje(jak to będzie jeżdzić) narazie zmiane góry pompy na tą z LDA. Możesz zrobić zdjęcie belki? Rozrusznik w tym audi jest podobnie ułożony jak w polonezie ma 3 otwory i jest z przekładnią planetarną ale czy będzie pasował to nie wiem. Mam ciężki dostęp do używanych części bo na pobliskim szrocie to robią straszne buraki, nie skore do współpracy.

Zoltan dochodzi do tego jeszcze to,że "sam go stworzyłeś" i jak dla mnie to daje dużo radości.
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: 1.6 td VW w polonez caro 96' relacja;D
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 11, 2011, 12:43:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: zacek7
Ciekawostka silnik rovera 103km i 127nm, wiec mój przyszły poldolot będzie mocniejszy.
Chyba tylo i wyłącznie w ciągnięciu zaprawy gipsowej i cegieł na budowę... Miałem nieprzyjemność przejechać się golfem dwójką z tym 1.6TD i nie wywarł na mnie kompletnie żadnego wrażenia. Nie dość, że to ciasne to jeszcze kompletnie żadnej dynamiki.

Cytat: w0mbat
w truck-ach montowali podobna jednostke 1.9 ale od citroena i most jakoś dawał radę
Dokształć się zanim coś palniesz. Poczytaj jakim momentem obrotowym dysponuje wolnossące nieśmiertelne 1.9 z koncernu PSA, a jakim momentem dysponuje to obskur***le 1.9 z jakiejś tam fabryki potocznie zwanej VAG...

Cytat: zacek7
To samo mam w passku, ale moment zniszczyłby szybko most/wal/ (skrzynia raczej by wytrzymywała), lecz potrzebny mi tani środek transportu, wół roboczy.
Jak Ci potrzebny tani wół roboczy to było poprzestać na Polonezie z LPG. Wiedz, że w takim prototypie co chwilę 'coś' będzie wychodzić, i co chwilę coś będziesz musiał przerabiać. A co do niszczenia się skrzyni i mostu... Podejrzewam, że jeśli byś go katował i ścigał się z każdym jednym spod świateł to wiadomo, szybko by się rozleciało coś. Jednak jak ma to być wół roboczy, czyli do spokojnej jazdy to pewnie długo by służyło. Tylko, że wołowi roboczemu powinno w zupełności wystarczyć to 1.6 TD.

A poza tym wszystkim to mamy czasy jakie mamy i niestety, ale diesel przestaje być opłacalny.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+