Autor Wątek: Kolektor ssący VVC  (Przeczytany 15788 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 16, 2012, 15:27:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Patrząc na kolektor z VVC to myślę że do 1.8 będzie ok , do 1.4 ma za dużą puszkę - "plenum"
Ja to mam zamiar włożyć na 1.6.

No dokłądnie , raczej przespawanie nie wchodzi w rachubę
Więc jak ? :d

Myślałem jeszcze żeby przerobić samą dolną część kolektora, flanszę gdzie góra łączy się z dołem poprostu obrócić o 180 stopni. Tylko nie wiem czy wtedy kolektor się zmieści razem z kompem, zbiorniczkiem i ewentuanie nadkolem...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 16, 2012, 22:19:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
flanszę gdzie góra łączy się z dołem poprostu obrócić o 180 stopni. Tylko nie wiem czy wtedy kolektor się zmieści razem z kompem, zbiorniczkiem i ewentuanie nadkolem...
Powinien wejsc spokojnie  na belce rovera skoro na belce ohv idzie wyzej a maska sie zamyka po przekreceniu przepustnicy a flansza ile bedzie miałą grubosci ? 10 mm max a mysle ze i 5 wystarczy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 16, 2012, 22:26:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
He, nie rozumiesz mnie chyba :P

Zobacz tutaj:
http://allegro.pl/rover-218-vvc-98r-kolektor-ssacy-kompletny-i2620504773.html

Zobacz gdzie są łaczone połówki. I teraz tak. Pucha ogólnie wchodzi nad dolną część. Jeśli wg mojej wizji, obetniemy flanszę dolnej części, obrócimy o 180 stopni i wspawamy spowrotem to potem górną część jak przykręcimy, to nie będzie wchodzić nad dolną część tylko będzie wchodzić gdzieś w okolice zbiorniczka wyrównaczego/kompa. Nie wiadomo tylko jak bardzo.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 16, 2012, 22:46:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja wam mówię dobrze rozwiercony ssak od poldorovera robi robotę ... Spokojnie da się go rozpiłować do tych 36mm jak w vvc a sama pucha też do małych nie należy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 17, 2012, 11:24:42 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zobacz gdzie są łaczone połówki. I teraz tak. Pucha ogólnie wchodzi nad dolną część. Jeśli wg mojej wizji, obetniemy flanszę dolnej części, obrócimy o 180 stopni i wspawamy spowrotem to potem górną część jak przykręcimy, to nie będzie wchodzić nad dolną część tylko będzie wchodzić gdzieś w okolice zbiorniczka wyrównaczego/kompa. Nie wiadomo tylko jak bardzo.
Sa łaczone w polowie, a napisałem dokladnie o tym samym co Ty tyle ze zamiast ciac i spawac zasugerowałem dorobienie przekladki i skrecenie obu czesci ze soba :]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 17, 2012, 11:59:17 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zobacz gdzie są łaczone połówki. I teraz tak. Pucha ogólnie wchodzi nad dolną część. Jeśli wg mojej wizji, obetniemy flanszę dolnej części, obrócimy o 180 stopni i wspawamy spowrotem to potem górną część jak przykręcimy, to nie będzie wchodzić nad dolną część tylko będzie wchodzić gdzieś w okolice zbiorniczka wyrównaczego/kompa. Nie wiadomo tylko jak bardzo.
Sa łaczone w polowie, a napisałem dokladnie o tym samym co Ty tyle ze zamiast ciac i spawac zasugerowałem dorobienie przekladki i skrecenie obu czesci ze soba :]
No właśnie tak potem zacząłem myśleć, że mogłeś coś takiego mieć na myśli :P będę na dniach miał ten kolektor to sobie pokombinuję jak się za to zabrać...

A jeśli tak okaże się za szeroki to można by jeszcze próbować skracać dolną część... między łączeniem a głowicą...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 12:08:45 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 18, 2012, 21:43:58 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kolektor już dzisiaj obmacałem, doszedłem do wniosku, że jeśli siądzie w komorze, to najprostszym patentem będzie zrobić przekładkę tak jak pisał Elwood.

Jutro obadam jak to mniej więcej wypadnie w komorze. Oraz czy przepustnica PoldoRovera bez problemu na to siądzie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 19, 2012, 09:19:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kolektor już dzisiaj obmacałem, doszedłem do wniosku, że jeśli siądzie w komorze, to najprostszym patentem będzie zrobić przekładkę tak jak pisał Elwood.
wejść pewnie wejdzie ale nie obędzie się bez przebudowy osprzętu prawego fartucha...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 19, 2012, 09:27:51 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kolektor już dzisiaj obmacałem, doszedłem do wniosku, że jeśli siądzie w komorze, to najprostszym patentem będzie zrobić przekładkę tak jak pisał Elwood.
wejść pewnie wejdzie ale nie obędzie się bez przebudowy osprzętu prawego fartucha...
A to już nie problem, kompa się jakoś inaczej założy, a zbiorniczek ewentualnie dopasuje z innego samochodu :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 19, 2012, 09:43:35 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A ja wam mówię dobrze rozwiercony ssak od poldorovera robi robotę
Możesz rozwinąć temat z fotkami?

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 20, 2012, 07:55:02 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Przymierzyłem.

Tak na oko to poza zbiorniczkiem i kompem może kolidować z mocowaniem amortyzatora, ale to akurat by sie obeszło odpowiednio wysoką przekładką.

Dolna część jest zdecydowanie dłuższa niż w kolektorze od PoldoRovera.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 20, 2012, 14:54:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Możesz rozwinąć temat z fotkami?
nie mam fotek ale poco one. Generalnie dolot głowicy rozwiercasz i pasujesz tak samo połówki. kanały wewnątrz ja osobiście rozwiercałem za pomocą połamanej tarcz od kątówki i gąbki zamocowanej na końcu pancerza linki rowerowej. Rzmudna toto robota ale da się znacznie poprawić chropowatość kanałów a przy odpowiednim zacięciu zwiększyc tez pojemność samych kanałów poprzez rozwiert. Mięsa do zbierania jest sporo. jeśli chodzi o narzędzia to być moze jest coś gotowego na elastycznym przegubie i pozwala szlifować w zakamarkach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 23, 2012, 21:21:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tak by się to prezentowało:

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 23, 2012, 21:22:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
nie można powiększyć fotek;/

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 23, 2012, 21:23:33 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 23, 2012, 21:27:17 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli dół z poldorovera góra VVC, dorobić jakąś przekładkę nawet 1cm i powinno być ok

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 23, 2012, 21:32:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
czyli dół z poldorovera
Nie. Dół też VVC. Pozostaje tylko duża przestrzeń ale już tak myślałem czy sobie tam jakoś filtra paliwa nie wstawić ładnie... Albo coś innego...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 23, 2012, 22:02:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A raczej nie jest wskazane skrócenie tych dolnych kanałów,żeby puszkę trochę zbliżyć do silnika?Pogorszy to pewnie osiągi silnika?Bo można by je przeciąć i wywalić ze 3-4 cm i wtedy pucha się zbliży do głowicy i powinna trochę ominąć te graty na błotniku.Ogólnie,to strasznie to do dupy wygląda.Najlepiej by było "przeprojektować" dół kolektora,zrobić go bardziej okrągłego,żeby miejsce przykręcanie puszki było bliżej silnika,wtedy by zyskało na wyglądzie i miejsca by tyle nie zajmował.

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 23, 2012, 22:26:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Według mnie wyglada ok, jest dojscie do litwy wtryskowej i ewentualnie wtryskiwaczy gazu jezeli bedzie instalka, co przy normalnym kolektorze jest tragedia. O jakich "dodatkowych problemach" mówicie ? Bo jak dla kogos przeniesienie kompa i modułu przekaznikow pod schowek do kabiny gdzie kable spokojnie siegaja to moze niech sie w ogole za swapy nie bierze...
U mnie fotki otwieraja sie bez problemu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kolektor ssący VVC
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 23, 2012, 22:50:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kwestia wykonania przekładki/adaptera żeby to tak złożyć jak na zdjęciu... Do tego dorobić dolot zimnego powietrza ze zderzaka przy pomocy jakiejś power rury i powinno robić robotę.

Komp albo do wnętrza albo zostanie tam pod maską tylko się go inaczej umocuje...

No i zbiorniczek wyrównawczy trzeba będzie jakoś zamontować inaczej niż był, ale to nie problem.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+