Autor Wątek: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI  (Przeczytany 10505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« dnia: Styczeń 06, 2012, 20:39:48 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Kupilem Caro Plusa  1998 GSI z przebiegiem 120000km , juz po paru tankowaniach stwierdzilem ze pali jak smok , na 100km wychodzi po miescie prawie 18,7 L  LPG . Zacząlem od wymiany wkładu filtra powietrza i kupiłem nowe swiece prod.   ISKRA  FE85PS - 50 G. Gazem steruje sterownik  Bingo S-4 i silnik krokowy . Parownik to Tomasetto Blue Star na fakturze z zakladu montujacego LPG widnieje data montazu parownika VI.2004r  , czyli ma 8 lat i sadzic mozna ze +/_ 70000km przebiegu.
      Co moge  zrobic w swoim zakresie , co moge zdiagnozowac czy poprawnie pracuje ? poprzednio mialem poldka z gaznikiem i parownik Lovatto , ktory w zasadzie mial jedna srube regulacyjna a na wezach register. Tutaj nie za bardzo wiem jak sie za to zabrac bo sterownik ustawia sie majac do dyspozycji interfejs i komputer  lub laptop.  Jak sprawdzic czy sonda Lambda jest sprawna przy pracy z LPG ? Prosze o pomoc i wszelkiego rodzaju informacje od czego zaczać . A moze konieczna jest wizyta u gazownika , bo sam nic nie zrobie ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2012, 16:33:02 pm wysłana przez markus »

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2012, 21:32:16 pm »

szerszeń ;D

  • Gość
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2012, 22:00:13 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Najlepiej to jechać do gazowników, bo jak wszystkim steruje komputer gazowy to za wiele nie zdziałasz. Dobrze by było jeszcze zobaczyć jak ze spalaniem na benzynie. Może coś masz z układem zapłonowym, albo parownik  już się skończył.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2012, 22:06:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
Jak sonda ma łapać lewe powietrze ? O co tobie chodzi ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2012, 23:25:53 pm »

Offline Adam B

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 81 1500 in progress
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
Jak sonda ma łapać lewe powietrze ? O co tobie chodzi ?


PO prostu dziura w wydechu przed sondą,  sonda daje info do ecu ze jest za dużo tlenu w spalinach i daje Ci więcej paliwa a w tym wypadku gazu

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2012, 14:35:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odłącz sondę lambda i sprawdź jak będzie wyglądało spalanie.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2012, 14:44:35 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Osobiście polecam regulacje na parowniku, ja u siebie miałem lpg na śrubie i po kupnie też mi palił jak smok, a po regulacjach zszedł do 11-12 na mieście. Warto też zrobić regenerację parownika ;)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2012, 14:58:12 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
oj warto... ja przed świętami zrobiłem regenerację porządnie i przejechałem od tamtej pory niecałę 1000km. Tankowałem jak dotąd trzy razy :P
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2012, 16:36:19 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
A patrzyłeś czy hamulce nie blokują? To też ma wpływ na spalanie, jak wszystkow porządku to tylko właściwa regulacja lpg. Styl jazdy też ma znaczenie. Poza tym jest zima i ma prawo troche więcej łyknąć;)
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2012, 16:51:41 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Hamulce sa w porzadku  , nie raz jak dojeżdzam  na skrzyzowanie i jest  czerwone swietle , a jest nawet bardzo malo,  leciuteńko z gorki ,  to  po zahamowaniu i puszczeniu pedału hamulca poldek od razu zaczyna zjeżdzac , znowu zahamuje i od nowa rusza , tak ze wiem ze zaciski nie blokuja . Poza tym sprawdzałem po jezdzie cieplote koł  i nie grzeja sie . Czasem na takiej ulicy gdzie nie ma wieczorem duzego natezenia ruchu sprawdzam droge wybiegu i nawet przekracza znacznie / 500-550m/ , te 400m o ktorych jest mowa w instrukcji obslugi przy rozpedzeniu do 50km/h. Reczny mam sprawny / rozpieracz  szczek hamulca recznego , po opuszczeniu dzwigni recznego od razu odblokowuje szczeki w bebnach , parkuje w miejscu gdzie jest spad i lepiej nie zaostawiac tam  auta na noc na biegu/.
Odnosnie techniki to staram sie jezdzic ekonomicznie , wiadomo ze zima i miasto zakorkowane , ale na tych samych odcinkach i przy mniej wiecej takim samym natezeniu ruchu , moj stary gaznikowy polonez 1,6 GLE nigdy nie zuzywał 18,7L/100km  LPG w cyklu miejskim , ten GSI ma lepszy silnik , zupelnie inaczej pracuje , powiedzialbym jezdzi sie plynniej ale to spalanie to ciezko strawic.......
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 17:14:48 pm wysłana przez markus »

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:46:04 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Sprawdź parownik - w oryginalnym GLI (bosch) też zaczął żreć ponad 16 litrów LPG po zmianie parownika na nowy, nawet bez szczegółowej regulacji spadło od ręki do 12 litrów. Obecnie po ułożeniu się membran schodzę w trybie emeryta poniżej 11 litrów. Zakładam oczywiście, że reszta jest ok - filtr powietrza, układ chłodzenia itp. Jako ciekawostkę podam, że obecny parownik robi się ciepły (wyczuwalne dłonią) już po niecałej minucie pracy.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2012, 22:50:52 pm »

szerszeń ;D

  • Gość
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
Jak sonda ma łapać lewe powietrze ? O co tobie chodzi ?
Chodziło mi o nieszczelności w układzie dolotowym fucktycznie mizernie to napisałem.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2012, 12:33:05 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
kable wn tez sobie wymien kolego i cala reszte filtrow, dopiero potem regeneracje i regulacje
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2012, 17:37:22 pm »

tracer1990

  • Gość
Silnik dobrze pracuje? Nie strzela, dusi sie? Gaz śmierdzi z wydechu? Moźe teź być wyciek.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2012, 19:46:42 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Tracer , pytasz  czy silnik "strzela" na zasilaniu LPG. Zdarzylo mi sie , ze takie zjawisko pojawia sie, szczegolnie jak zaczynam jazde na PB i przy pierwszych swiatłach , jak spadaja obroty silnika bo sie zatrzymuje , nastepuje " strzal" czyli na zimnym silniku i to w momencie przelaczenia sie sterownika na zasilanie LPG ,  poprzedni własciciel zamontowal w obudowie filtra powietrza , na bocznej scianie grzybek antystrzalowy , zaczepy filtra sa urwane , a gora filtra jest przykrecona wkretami,  co swiadczy , ze ten problem byl obecny w tym aucie . Nie moge dowiedziec sie w zasadzie niczego o tym aucie / ani o przebiegu  paska rozrzadu , ani o ustawieniach sterownika LPG/ , bo  wlasciciel poloneza sprzedal go przez kogos  na allegro , a teraz nie odpowiedzial na list z prosba o kontakt . Brak doswiadczenia w kwestii ustawien sterownika  i nie posiadanie laptopa i interfejsu do podlaczenia Bingo S-4 z laptopem , zmusza  mnie do odwiedzenia gazownika . Wczesniej chcialem jednak zebrac wiadomosci o mozliwych do wykonania  czynnosciach aby cos poprawic w warunkach domowych. Nie czuje tez uchodzacego gazu.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2012, 22:52:24 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
W  niebieskim gli na boschu gazu też brał koło 20 właśnie przez nieszczelność w układzie- krociec przy kolektorze byl luźny i pod światło widać było jak gaz się ulatnia...
A benzyny to on palił koło 10l/100km czyli norma. Jak pojedziesz do gazownika to za pare zł sprawdzi szczelność- popsika jakimś preparatem i powie co jest nie tak a jak jeszcze trafisz na kumatego to ci w pare min zrobi.

Druga sprawa to jak mi w białym(abimex) padła sonda lambda palił mi 16,5l/100km benzyny, przeliczając na gaz wyszlo by właśnie koło 18,5l/100km, a u ciebie jeśli jest krokowiec to bierze wartości z lambdy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2012, 22:58:34 pm wysłana przez Kris_phone_xp »
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2012, 23:42:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zacznij od posprawdzania całosci osprzetu silnika i regenerka parownika np jak weze gumowe sa liche, albo membrany jak kamien to salanie moze nawet 20 przekroczyc bez problemu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 17, 2012, 17:14:07 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Witam ! Jestem juz po wizycie u gazownika , przylaczył interfejsem  laptopa ,chwile pogrzal sonde lambda i powiedzial że : ze sterownikiem wszystko jest ok. jedynie co zrobil to kabelek masowy od sterownika przylaczyl do jednej ze srub przy silniku , a nie jak bylo na poczatku , przy klemie minusowej akumulatora. Jego zdaniem to duze spalanie rzedu 18,5 L/100km jest wynikiem źle dobranej , konkretnie za duzej srednicy miksera . W zwiazku z tym mam pytanie do posiadaczy GSI : jaka powinna byc srednica miksera do wielopunktowego wtrysku w Plusie GSI. Zapłacilem za sprawdzenie 30 pln.
Znalazłem w internecie wykaz mikserow do poloneza z jednopunktowym wtryskiem GLI i na wielopunkcie z silnikiem Rovera , ale z przeznaczeniem do wielopunktu GSI nie moge znalezc , wszystko na stronie Rybacki miksery po wejsciu na miksery wielopunktowe: http://www.rybacki.pl/  ,

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 17, 2012, 18:19:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
30-32mm powinno chodzic przyzwoicie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak sie zabrac za zredukowanie spalania LPG w Polonezie Plusie GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 17, 2012, 18:36:07 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Jak Ci się nie pali z tą informacją to jutro zmierzę i ci podam, bo dziś niestety ciemno. ale jest to coś koło 30 - 32 mm jak pisze przedmówca, jutro dokładnie zmierzę. A co do strony Rybacki.pl to do niedawna nawet do silnika 1.4 nie mieli, dodali dopiero jak wysłałem do nich meila z pytaniem jaki powinien być do 1.4, gdyż tej informacji też nigdzie znaleźć nie mogłem.