Autor Wątek: Zakup Rovera, co sprawdzić?  (Przeczytany 1824 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zakup Rovera, co sprawdzić?
« dnia: Styczeń 10, 2012, 10:24:57 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Witam,

Ostrze sobie zęby na pewnego Poloneza z standartowym silnikiem 1.4 , to moj pierwszy Polonez z zachodnim silnikiem i moja wiedza techniczna a takze doswiadczenie zwiazane z tym silnikiem jest nikle. Jego cena nie jest niska, dlatego nie chcialbym sie na nic naciac a w przypadku jakichkolwiek usterek uczciwie cene negocjowac.

Wracajac do meritum:
Co sprawdzic przed zakupem?
Jak poznac oznaki uszkodzen ukladu smarowania?
Jakie usterki dyskwalifikuja silnik, ewentualnie orientacyjne koszty napraw?

To pierwsze pytania, ktore przyszly mi na mysl.
Autem bede wracal kilkaset kilometrow i nie chcialbym aby mnie zawiodlo gdzies w polu.
Dodam ze z rozmowy telefonicznej wyniklo, ze auto jest bez zadnych przerobek a jego przebieg to 60 000 km.

Licze na pomoc ekspertow z naszego forum ;)
Pozdrawiam Tomek
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Zakup Rovera, co sprawdzić?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2012, 11:30:13 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Sprawdź czy nie ma mega syfu pod maską, czy silnik jest suchy, zbiorniczek płynu chłodzącego powinien być czysty czy nie ma tak zwanej "musztardy" bo to będzie oznaczać uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Tak samo sprawdź olej. Posłuchaj silnika czy nie klepią popychacze, czy obroty są równe na zimnym i na ciepłym silniku czy nie ma jakiś niepokojących odgłosów. Sprawdź czy nie kopci na jasnoniebiesko na wysokich obrotach (ale jak się rozgrzeje do około 70 stopni). Jeśli będzie kopcił to oznaczać będzie że silnik spala olej i do wymiany są uszczelniacze w głowicy. Sprawdź też czy nie kopci nadmiernie na biało bo oznaczać będzie to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Przejedź się i na rozgrzanym silniku gaz w podłogę - sprawdzisz w ten sposób reakcję silnika na pedał gazu. Jeśli silnik jest zdrowy to powinien bardzo ładnie ciągnąć (poczujesz lekkie wciskanie w fotel w szczególności powyżej 3000 obr./min. We wnętrzu przyjrzyj się dokładniej kierownicy, lewarkowi zmiany biegów. Po przebiegu 60 tys. km nie powinny być wytarte. Jeśli jednak są mocno wytarte to znaczy że przebieg nie jest prawdziwy i sprzedający chce Cię zrobić w ch..a. Jeśli będziesz miał możliwość to podjedź przed zakupem tym autem do stacji diagnostycznej/mechanika/blacharza aby je dokładniej sprawdzić podłogę, podłużnice, progi. Ja niestety nie wiem gdzie ale można też sprawdzić plomby na skrzyni biegów, ale to niech ktoś inny podpowie jak to wygląda i gdzie jest.
Tyle ja Ci mogę podpowiedzieć choć nie uważam się za eksperta. Są ludzie bardziej doświadczeni i jak coś to dopiszą brakujące informacje.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2012, 11:32:54 am wysłana przez Dj. Illusion#1956 »
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Zakup Rovera, co sprawdzić?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2012, 13:46:13 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
jak kolega illusion napisał, jeśli masz obawy co do stanu technicznego podjedź na stację diagnostyczną, tam wszystko wyjdzie, czy faktycznie jest sprawny technicznie, zobaczysz dokładnie od spodu silnikm skrzynie, most czy suche, jak podłoga podłużnice, pas przedni itp.
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Zakup Rovera, co sprawdzić?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2012, 08:56:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Standardowa metoda na sprawdzenie ciśnienia smarowania uniwersalna dla większości silników.

Wsiadamy do zimnego auta i włączamy zapłon - pali się kontrolka ciśnienia oleju. Uruchamiamy rozrusznik tak jak przy normalnym odpaleniu i jak tylko zgaśnie kontrolka gasimy auto i szybko ponownie włączamy zapłon. Po ponownym włączeniu zapłonu liczymy po ilu sekundach zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Dla zdrowego silnika zajmuje to jakieś 6-10s (zależnie od modelu). Dla rovera będzie to gdzieś 6-7s.

Sprawdzanie sprzęgła (jak czegoś nie pokręcę): wkładamy dwójkę, dodajemy lekko gazu i gwałtownie puszczamy sprzęgło. Silnik powinien natychmiast zgasnąć wykonując przy tym kangura.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zakup Rovera, co sprawdzić?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2012, 22:38:19 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Dj. Illusion#1956, damian6819, Bocian_s#313
Bardzo dziękuje za cenne wskazówki! : )
Prawdopodobnie w sobotę zastosuje je w praktyce i mam nadzieję że się sprawdzą, a sam nic nie pokręce. ; )

  <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .