Nie robiłem ale czytałem że sam kształt i czas trwania impulsu iskry WN jest istotny w samochodach... Co nie znaczy że coś mogłem zamotać...
Jak najbardziej masz rację. przebieg zapłonu wygląda tak, że cewka dostaje impuls z ECU (2-3 ms) podczas którego "ładuje się" i wyładowanie na świecy występuje pa zakończeniu tego impulsu i rzeczywiście szybkość zmian (kształt zbocza impulsu) jest istotny, ale nie popadajmy w paranoję: to jest tylko zapłon. Zawsze można użyć cewki z modułem lub tranzystory z ECU.
coraz bardziej przekonuje się do mikrokontrolera ponieważ układ jest prosty i rozwojowy. jeśli by zaszła taka potrzeba to można np modyfikować kąt wyprzedzenia zapłonu. na pewno taki układ zrobię. choćby czysto edukacyjnie.
Na razie silnik ma w 2 częściach i na dzień dzisiejszy muszę go uruchomić na tradycyjnej kopułce. z racji tego, że nie mam ( i pewnie nie będę miał) drugiego wałka wydechowego VVC to postanowiłem wsadzić w miejsce wałka wydechowego wałek od zwykłego 1,8 i na nim posadzić kopułkę. mam nadzieje, że kopułka się nie obrazie, że jej orientacje zmienię.
poszukuje bolec pod palec rozdzielacza.
czy ktoś może ma zbędny wałek ssący od poloneza lub luźny niepotrzebny bolec? jeśli tak to proszę pisać na PW