Autor Wątek: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha  (Przeczytany 50183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 18, 2023, 19:25:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sławek, miałem okazję jechać na tej podporze - faktycznie jest masakra, tłumienia to nie ma żadnego. Lepsza pod tym względem jest podpora z łady.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Caro 96" 1.6 OHV Turbo by Sławek#1978 & Dziku, ex Matucha
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 19, 2023, 09:35:42 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
eśli zaś chodzi o skrzynie może założyć tą z Argenty (132,131,125), skoro Polonezowska pasuje do DOHC po przełożeniu dzwonu to i na odwrót powinna podejść, więcej wytrzyma :)

No niekoniecznie. Do DOHCa szły różne skrzynie. Upraszczając dwa najpopularniejsze typy.

Jedna żebrowana - jak w OHV. I jej dzwon pasuje zarówno do skośnej poloneza jak i do prostej ze starego 125p. Ale podejrzewam że skrzynia nie ma jakoś większej wytrzymałości. Była montowana w borewiczach 2.0
Druga skrzynia - gładka V. Była montowana w 132 MK3 i w argentach (różnica w wybieraku). I ta rzeczywiście ma szanse być mocniejsza.

Typów może być jeszcze wiecej, ale opisałem najpopularniejsze. Kojarze jeszcze u kumpla skrzynię V ze 131 - miała wysuwany przegub trójpalczasty do wału (nieprzykręcony na stałe). Ale podeszła do 125p P&P
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9