Autor Wątek: zwalniacze  (Przeczytany 4429 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zwalniacze
« dnia: Listopad 20, 2004, 14:44:37 pm »

thomas#1840

  • Gość
otóż koledzy jest problem .  przez ostatni tydzień mordowałem sie po trochu z hamulcami , raz jedno koło póżniej drugie i tak przebrnąwszy przez zaślepione tylne lewe doszedłem do prawego . demontaż ;czyszczonko;nowe uszczelki ;i przy wymianie odpowietrznika zonk - odpowietrznik został mi w żabce tzn. jego resztki ok. zaślepiłem ten tył prawy i jeżdżę i wsio gra bo trzy koła hamuja dobrze .
Kupiłem zacisk wsio ładnie chodzi ,czyszczonko ;nowe uszczelki,montaż i odpowietrzanie, wsio gra  
po przejechaniu kilku km chamulce znikły  okazało się że cieknie z tego prawego tyłu ,więc ściągnołem zacisk zaślepiłem wąż i odpowietrzam po kolei kółka ale po godzinnym odpowietrzaniu i skakaniu od koła do koła wszędzie leci płyn a pedał i tak ani nie rośnie ani nie twardnie - słyszałem sugestie że jak zassał powietrze i jest ono gdzies za korektorem to jest teraz duży problem aby z tego wyjść ale przód przynajmniej powinien działeć chyba że pompa sie zapowietrzyła - myślcie i mówcie co i jak robić aby z tego wyjść bo pójdzie pod młotek dziad jeden  a potrzebuję autko do roboty  

napewno dziś założe nową uszczelkę na tłoczek bo prawdopodobnie tamtą ścieło przy montażu tak więc z której strony ugryżć to odpowietrzanie ?

zwalniacze
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2004, 15:34:21 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
a jak odpowietszasz?? robisz to dobrze???

zwalniacze
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2004, 15:42:04 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
a po co ci teraz na zimę hamulce ;) przecież w zimie to wsumie tylko ręczny się używa :twisted: (zarty zartami a teraz na poważnie)

Spróbuj odpowietrzyć pompę hamulcową (kazdy przewód po kolei) moze to coś pomoże , ja też kiedyś walczyłem z hamulcami i miałem to samo nie mogłem ich odpowietrzyć dopiero jak pompę odpowietrzyłem było wszystko dobrze. Mógł byś spróbować może podziała.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

zwalniacze
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2004, 15:47:18 pm »

niezalogowany thomas

  • Gość
Lodówa#1826, a młotkiem to niedobrze ? :(

Sterciu#1839, thx sprubuję , zobaczymy co z tego wyjdzie  :?

ktoś jeszcze jakiś pomysł ? w razie czego schodze do niego z kątówką  :mad:

zwalniacze
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2004, 02:42:54 am »

Waluś

  • Gość
A tył masz podniesiony jak odpowietrzasz? Tył musisz unieść tak żeby most nie opadł. Tzn. najlepiej podnieś tył auta podkładając podnośnik pod most. Tak jakby autko stało normalnie na ziemi. To wtedy unikniesz wpływu korektora. Ja Źle właśnie odpowietrzałem kiedyś, bo postawiłem se tył na podstawkach tak że mi most wisiał. I jak pompowałem to pedał był twardy, a jak opuściłem autko to robił się miękki.

zwalniacze
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2004, 03:18:05 am »

vollvo#1821

  • Gość
PAMIĘTAJ ODPOWIETRZNIE ZACZYNAMY  ZAWSZE OD NAJDALSZEGO ZACISKU OD POMPY jak masz zapowietrzony tyl to przód tez ci nie będzie hamowal bo pedal bedzie wpadał. Mam nadzieje że sam nie odpowietrzasz tylko z kimś bo tak (raŹniej :roll: ) jedna osoba pomPuje druba spószcza plyn z odpowietrznika i tak po koleii. i jak tak odpowietrzysz ( tylko kontroluj stan płynu w zbiorniczkach) wszystko w wswojej kolejności to powinno byc dobrze. a widze ze masz spore problemy z tymi hamulcami to proponuje odpowietrzenie po tygodniu ponowne. napewno jak tak odpowietrzysz to będzie git.
kolejność odpowietrzania:
1 tylne koło od strony pasażera
2 tylne koło od strony kierowcy
3 przednie kolo od strony pasażera
4 przednie kolo od strony kierowcy

[glow=red]UWAGA !!!!WIELU Z KLUBOWICZÓW PISZE ŻE POMPA JEST DWU SEKWENCYJNA (czy jakos tak sie TO pisze) I ZE TYLNIE JEST ZALEŻNY OD PRZODU ( i na odwrót) I JESTESCIE PANOWIE W BŁĘDZIE BO JEŻELI NAM ZAPOWIETRZYŁY SIE  HAMULCE Z TYLU TO TRZEBA ODPOWIETRZYC CAŁY UKŁAD RAZEM Z PRZEDNIMI HAMILCAMI !!!! DLATEGO ŻE POWIETRZE KTÓRE JEST W PRZEWODACH TYLNYCH HAMULCY MOŻE DOSTAC SIE DO POMPY I TAM PRZEJŚĆ DO SEKWENCJI PRZEDNICH HAMULCY ( I NA ODWRÓT) WIEM O TYM BO BARDZO UCZULALI MNIE W TYM TEMACIE W SZKOLE NA PRAKTYKACH I TA PRAKTYKIE STOSUJE DO  DNIA DZISIEJSZEGO I SIE JESZCZE NIE ZAWIODŁEM( NAUKA NIE IDZIE W LAS)[/glow]

zwalniacze
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2004, 11:14:12 am »

krytykx

  • Gość
pompa ,koniecznie trzeba odpowietrzyć pompę :cool:

zwalniacze
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2004, 18:22:45 pm »

Pier

  • Gość
z wkrecaniem tloczka nigdy nie mialem problemow. po przesmarowaniu pasta do tloczkow (wczesniej wypolerowany tloczeg i wyczyszczony dokladnie zacisk wewnatrz) poprostu wkrecam palcami... (trzeba pilnowac aby sie tloczek nie skrzywil, bo wtedy moze (nie musi) sciac usczelke a jak juz idzie ciezej, to biore kwadratowy pilnik wkladam go w rowek i krece nim jak dzwignia... tloczka nie trzeba dociskac (tylko na poczatku przy wkrecaniu palcami), gwint go sam wciaga... ot cala filozofia

zwalniacze
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2004, 20:03:31 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
teraz tylko jest problem że co? mi łupie przy prawym przednim kole jak robię tak
jazda przód -stop-dup
jazda tył -stop-dup


Też tak mam :D . ale jak depne mocno do przodu i następnie znowu jad?c do przodu depne to za drugim razem już niema stuku , dopiero jak jad?ć do tyłu depne to znowu stuknie - jakby co? się przemieszczało przód-tył

zwalniacze
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2004, 20:13:00 pm »

thomas#1840

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
ale jak depne mocno do przodu i następnie znowu jad?c do przodu depne to za drugim razem już niema stuku , dopiero jak jad?ć do tyłu depne to znowu stuknie
  o takie co? wła?nie chodzi  :roll:

zwalniacze
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2004, 20:45:21 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
mam propozycję zmien sobie hankle na lukasa  :D
ja akurat nie mam problemów styłu z zaciskami bo ich nie mam , mam tylko bębny i zadnych problemów z nimi nie mam

[ Dodano: 2004-11-21, 20:49 ]
Cytat: "vollvo#1821"
PAMIĘTAJ ODPOWIETRZNIE ZACZYNAMY  ZAWSZE OD NAJDALSZEGO ZACISKU OD POMPY jak masz zapowietrzony tyl to przód tez ci nie będzie hamowal bo pedal bedzie wpadał. Mam nadzieje że sam nie odpowietrzasz tylko z kim? bo tak (ra?niej :roll: ) jedna osoba pomPuje druba spószcza plyn z odpowietrznika i tak po koleii. i jak tak odpowietrzysz ( tylko kontroluj stan płynu w zbiorniczkach) wszystko w wswojej kolejno?ci to powinno byc dobrze. a widze ze masz spore problemy z tymi hamulcami to proponuje odpowietrzenie po tygodniu ponowne. napewno jak tak odpowietrzysz to będzie git.
kolejno?ć odpowietrzania:
1 tylne koło od strony pasażera
2 tylne koło od strony kierowcy
3 przednie kolo od strony pasażera
4 przednie kolo od strony kierowcy

[glow=red]UWAGA !!!!WIELU Z KLUBOWICZÓW PISZE ŻE POMPA JEST DWU SEKWENCYJNA (czy jakos tak sie TO pisze) I ZE TYLNIE JEST ZALEŻNY OD PRZODU ( i na odwrót) I JESTESCIE PANOWIE W BŁĘDZIE BO JEŻELI NAM ZAPOWIETRZYŁY SIE  HAMULCE Z TYLU TO TRZEBA ODPOWIETRZYC CAŁY UKŁAD RAZEM Z PRZEDNIMI HAMILCAMI !!!! DLATEGO ŻE POWIETRZE KTÓRE JEST W PRZEWODACH TYLNYCH HAMULCY MOŻE DOSTAC SIE DO POMPY I TAM PRZEJ|Ć DO SEKWENCJI PRZEDNICH HAMULCY ( I NA ODWRÓT) WIEM O TYM BO BARDZO UCZULALI MNIE W TYM TEMACIE W SZKOLE NA PRAKTYKACH I TA PRAKTYKIE STOSUJE DO  DNIA DZISIEJSZEGO I SIE JESZCZE NIE ZAWIODŁEM( NAUKA NIE IDZIE W LAS)[/glow]



I tu się z tob? w 100% zgadzam co do odpowietrzania hamulców, trzeba odpowietrzać wszystkie koła . Tez to znam z praktyk ale u ojca , najpierw tylne prawe koło potem lewe tylne , następnie prawe przednie i lewe przednie.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

zwalniacze
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2004, 20:52:23 pm »

thomas#1840

  • Gość
Sterciu#1839, ej ale? mnie podpu?cił a podpasi most cały z lukasami czy przeszczep można zrobić zostawiaj?c stary most ?

zwalniacze
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2004, 21:30:25 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
UWAGA !!!!WIELU Z KLUBOWICZÓW PISZE ŻE POMPA JEST DWU SEKWENCYJNA (czy jakos tak sie TO pisze) I ZE TYLNIE JEST ZALEŻNY OD PRZODU ( i na odwrót) I JESTESCIE PANOWIE W BŁĘDZIE BO JEŻELI NAM ZAPOWIETRZYŁY SIE HAMULCE Z TYLU TO TRZEBA ODPOWIETRZYC CAŁY UKŁAD RAZEM Z PRZEDNIMI HAMILCAMI !!!! DLATEGO ŻE POWIETRZE KTÓRE JEST W PRZEWODACH TYLNYCH HAMULCY MOŻE DOSTAC SIE DO POMPY I TAM PRZEJ|Ć DO SEKWENCJI PRZEDNICH HAMULCY ( I NA ODWRÓT) WIEM O TYM BO BARDZO UCZULALI MNIE W TYM TEMACIE W SZKOLE NA PRAKTYKACH I TA PRAKTYKIE STOSUJE DO DNIA DZISIEJSZEGO I SIE JESZCZE NIE ZAWIODŁEM( NAUKA NIE IDZIE W LAS)

To poco s? 2 oddzielne zbiorniczki ???

zwalniacze
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2004, 21:31:29 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
trudno mi powiedzieć czy przeszczep mozna zrobić na starym mo?cie nigdy się nad tym nie zastanawiałem ,ale pewnie można natomiast cały most też podpasi on jest wsumie taki sam tylko ze ma bębny z tyłu (oczywi?cie most jest szeroki nie w?ski na lukasach , nie wiem jaki ty masz )

naprzykład na szczekach hamulcowych zrobiłem ponad 100 kkm
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

zwalniacze
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 21, 2004, 23:37:49 pm »

thomas#1840

  • Gość
no oczywi?cie że mam szeroki  8)  ale przeszczep mostu z lukasem to do?ć ładny wydatek i gonitwa bo nieczęsto widuje się postłuczkowe ;) poldy gdzie jest co? ciekawego do wyrwania  :?

zwalniacze
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 21, 2004, 23:42:22 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
koszt to około 800 zł. z tego co rok temu się dowiadywałem , moze teraz mniej wołaj? , a  
we wrocku jest taki sklep-warsztat gdzie napewno by mieli (dla zorientowanych ul. Nyska)
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

zwalniacze
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2004, 03:48:36 am »

vollvo#1821

  • Gość
Cytat: "Chudson#1423"
Cytuj (zaznaczone)
UWAGA !!!!WIELU Z KLUBOWICZÓW PISZE ŻE POMPA JEST DWU SEKWENCYJNA (czy jakos tak sie TO pisze) I ZE TYLNIE JEST ZALEŻNY OD PRZODU ( i na odwrót) I JESTESCIE PANOWIE W BŁĘDZIE BO JEŻELI NAM ZAPOWIETRZYŁY SIE HAMULCE Z TYLU TO TRZEBA ODPOWIETRZYC CAŁY UKŁAD RAZEM Z PRZEDNIMI HAMILCAMI !!!! DLATEGO ŻE POWIETRZE KTÓRE JEST W PRZEWODACH TYLNYCH HAMULCY MOŻE DOSTAC SIE DO POMPY I TAM PRZEJ|Ć DO SEKWENCJI PRZEDNICH HAMULCY ( I NA ODWRÓT) WIEM O TYM BO BARDZO UCZULALI MNIE W TYM TEMACIE W SZKOLE NA PRAKTYKACH I TA PRAKTYKIE STOSUJE DO DNIA DZISIEJSZEGO I SIE JESZCZE NIE ZAWIODŁEM( NAUKA NIE IDZIE W LAS)

To poco s? 2 oddzielne zbiorniczki ???

bo tak ładnie wygl?da a tak naprawde tego nie wie chyba nikt . Ale mi sie wydaje ze sa pio to zeby łatwiej zlokalizować np wyciek płynu w której czę?ci układu on wycieka przód czy tył . kiedys pamietam jak mi w carówie po?cił tylny zacisk i płyn mi zszedl cały z zbiorniczka z tej czesi tylnej to odrazu straciłem hamulce i jechałe przez wawe co i rusz cco pare kilometrów dolewałem płynu.

zwalniacze
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 22, 2004, 21:43:45 pm »

niez. thomas

  • Gość
Cytat: "Sterciu#1839"
koszt to około 800 zł. z tego co rok temu się dowiadywałem , moze teraz mniej wołaj? , a  
we wrocku jest taki sklep-warsztat gdzie napewno by mieli (dla zorientowanych ul. Nyska)