Nasuwa mi się jeszcze jedna kwestia - dobór odpowiedniej skrzyni do silników - temat jak na razie nie jest poruszony ale myślę że w tym temacie można by było conieco napisać. Wiadomo że z najczęściej wybieranych skrzyń będą "po pieniądzach" czyli - standardowa polska (przełożenia nie do sportu, kiepska jakość oraz głośna praca) , do fiatów "duża" ze 131,132, argenty - dość pancerna, cięższa od polonezowej, wymaga montażu innego wału - natomiast skrzynie po wielu właścicielach, z dużymi przebiegami, ciężko dostępne łożyska.
Co do skrzyń z fordów to pewnie N9 oraz MT75, z ciekawszych które wymagają dużej rzeźby to japończyki - mazda rx5, rx8 , nissan 200sx oraz Honda s2000 - chyba najlepsza opcja do sportu - 6 krótkich ciasno spasowanych biegów, dość pancerna, stosunkowo lekka, precyzyjna oraz co najważniejsze nie tragiczna cena - ok 1000 zł za używaną.
Można się zastanowić nad skrzyniami z BMW (choć ja szukając w internecie nie znalazłem o krótkich przełożeniach), iveco, volvo czy opel. Ale o tych skrzyniach musiałby się wypowiedzieć ktoś kto miał z tym stycznosć ew swapował do poloneza.