Autor Wątek: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE  (Przeczytany 42090 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4507
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 06, 2012, 19:57:05 pm »
Nie sposób tego stwierdzić, nawet temperatura asfaltu może dużo namieszać. Na bank jest co poprawiać w technice jazdy bo nie nazywasz się Vatanen. Przyjrzałbym się czy jest po modyfikacji właściwy kąt pochylenia zwrotnicy, zbieżność i zainteresował się torem jazdy - do tego by Ci się przydało dobre nagranie z zewnątrz lub dobry onboard. Wyznacznikiem skuteczności powinna być też prędkość jaką uzyskujesz zaraz po pokonaniu zakrętu. Idealne są nagrania takie jak robi np. OesRecords gdzie na każdym zakręcie jest dobra kamera i możesz porównać jak jedziesz ty ,a jak inni.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 09, 2012, 09:39:15 am »
Nasuwa mi się jeszcze jedna kwestia - dobór odpowiedniej skrzyni do silników - temat jak na razie nie jest poruszony ale myślę że w tym temacie można by było conieco napisać. Wiadomo że z najczęściej wybieranych skrzyń będą "po pieniądzach" czyli - standardowa polska (przełożenia nie do sportu, kiepska jakość oraz głośna praca) , do fiatów "duża" ze 131,132, argenty - dość pancerna, cięższa od polonezowej, wymaga montażu innego wału - natomiast skrzynie po wielu właścicielach, z dużymi przebiegami, ciężko dostępne łożyska.
Co do skrzyń z fordów to pewnie N9 oraz MT75, z ciekawszych które wymagają dużej rzeźby to japończyki - mazda rx5, rx8 , nissan 200sx oraz Honda s2000 - chyba najlepsza opcja do sportu - 6 krótkich ciasno spasowanych biegów, dość pancerna, stosunkowo lekka, precyzyjna oraz co najważniejsze nie tragiczna cena - ok 1000 zł za używaną.
Można się zastanowić nad skrzyniami z BMW (choć ja szukając w internecie nie znalazłem o krótkich przełożeniach), iveco, volvo czy opel. Ale o tych skrzyniach musiałby się wypowiedzieć ktoś kto miał z tym stycznosć ew swapował do poloneza.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2012, 09:42:43 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 10, 2012, 09:43:47 am »
cenowo patrząc to najtaniej jest próba pokombiowania ze skrzynią z Mazdy MX5
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 10, 2012, 10:17:28 am »
A szóstka skrzynia z Toyoty/Lexusa IS200 ? Też niedroga jest. Wiele swapów do AE86 posiada takie skrzynie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

fsosport

  • Gość
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 19, 2013, 16:54:05 pm »
Witam wszystkich

Moim zdaniem najlepsza opcja dająca najlepszy stosunek cena/jakość to węgierskie kłowe skrzynie z Lady VFTS. Koszt około 2500zł za używkę a skrzynia Pancerna i dająca niesamowity rajdowy fealing. Brzmi identycznie jak Colotti, pasuje bez problemu. Moim zdaniem jedyny słuszny wybór  <spoko>

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 20, 2013, 11:08:10 am »
Moim zdaniem najlepsza opcja dająca najlepszy stosunek cena/jakość to węgierskie kłowe skrzynie z Lady VFTS. Koszt około 2500zł za używkę
tylko skąd taką dorwać ? lub ew. części ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

red_p

  • Gość
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 20, 2013, 11:11:39 am »
Kolega fsosport zaraz da ci ofertę  ;>

fsosport

  • Gość
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 20, 2013, 19:03:38 pm »
oferty nie dam bo nie mam takiej skrzyni na zbyciu. trzeba się na węgry wybrać. planuje pojechać w lato, ale zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 20, 2013, 19:05:22 pm »
2.5 kawałka za skrzynie kłową to w sumie bdb oferta, pytanie tylko jak bedzie z częściami ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

fsosport

  • Gość
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 21, 2013, 09:26:35 am »
Części to nie problem. W Polsce mam fachowca który dorabia koła zębate (nawet do aut WRC) ale te skrzynie się tak łatwo nie psują. Z moich info wiem że Guy Moerenhout jeździ na takich skrzyniach.

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2013, 15:03:43 pm »
a właśnie jak z dostępnością takich skrzyń tam na Węgrzech?? i jak to jest z "ustawieniami" długości biegów ? to jest jakiś standard czy są różne?
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

fsosport

  • Gość
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2013, 19:47:11 pm »
Przełożenie 2,37 1,72  1,43  1,195  1. Nowe można kupić od ręki nawet w obudowie od fiata131/132 tyle że koszt to około 1500€ używki też są tyle że tylko w obudowie Lada.


Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 23, 2013, 14:35:21 pm »
Kolejna sprawa to kwestia kątów - zwłaszcza wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, czy ma ktoś dokładne dane co i jak należy zrobić w zawieszeniu żeby to było dość optymalne - interesuje mnie ustawienia asfaltowe. Zastanawiam się co by dało przesunięcie mocowania górnego wahacza w stronę tyłu nadwozia ok 0.5cm - o tyle dałoby się zmodyfikować seryjne "łódki" mocujące górne wahacze i dać pół centymetra podkładek pod przednią śrubę górnego wahacza. Wg mnie taka modyfikacja powinna spowodować większy negatyw podczas skręcania koła , może ktoś się wypowie w tej kwestii.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4507
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 26, 2013, 00:46:33 am »
Chcesz przez to powiedzieć że na maksa skrócony drążek reakcyjny przy tej wysokości którą masz, już nie daje rady?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 03, 2013, 00:01:35 am »
Właśnie chodzi mi żeby nie naciągać tego drążkiem reakcyjnym tylko przestawić wahacz
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 03, 2013, 09:14:16 am »
W 'łódce" są większe otwory niż śruby do nadwozia, ale można je jeszcze rozwiercić, by zwiększyć regulację i można przesuwać do tyłu całkiem spory kawałek w ten sposób.
Naciąganie drążkiem dobre jest do pewnego momentu, potem jest takie przegięcie na dolnej tulei, że zaraz ją szlag trafia. Pasuje wtedy w belce jeden z otworów na śrube wahacza zrobić fasolką.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 04, 2013, 14:20:22 pm »
No właśnie , a jeszcze ja myślę o poliuretanach więc tym bardziej wolałbym żeby wahacz szedł we właściwej osi :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4507
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 04, 2013, 19:30:49 pm »
Drążek trochę krótszy jak seria w szerokim i tak musi być bo inaczej tuleja też oberwie, tyle że w drugą stronę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 05, 2013, 10:58:12 am »
Ja mimo wszystko będę kombinował z łódkami oraz podkładkami z przodu wahacza, myślę zrobić jak w w swojej belce negatyw, czyli rozwiercić oraz wspawać podkładki w nowych miejscach żeby wszystko nie miało możliwości przemieszczania się.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 05, 2013, 18:00:12 pm »
Ale Panowie powiedzcie co chcecie osiagnąć przez tego typu przeróbki?? Większy kąt skrętu kół,czy coś innego??
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2013, 18:03:03 pm wysłana przez LUKI »