Autor Wątek: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE  (Przeczytany 42772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 05, 2013, 22:21:50 pm »
Większy kąt skrętu to jeden z zysków, ale zasadniczo chodzi o to że koła kładące się DO skrętu, ograniczają zjawisko podwinięcia opon. To jest seryjne ustawienie Poloneza które ginie gdy obniżasz auto. Chcemy żeby tak było także gdy jest obniżony, bo w przeciwnym razie obniżenie g daje, poza samopoczuciem kierowcy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 05, 2013, 22:51:30 pm »
http://lh6.ggpht.com/_CfHVapwJo9E/TSyoYZroFLI/AAAAAAAAAco/MM4k_8GRtTs/s800/DSC05668.JPG  Chodzi o coś takiego jak na zdjeciu koło idące od zewnątrz??

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 05, 2013, 22:52:53 pm »
to juz chyba wiem czemu mi się tak opony zarżnęły po zewnętrznej krawędzi...
kombinujcie, i jak znajdziecie łatwe rozwiązanie, to chętnie wprowadzę to u siebie;D

Offline MateO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI 99'
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 06, 2013, 00:28:14 am »
Pasowało by mocowanie dolnego wahacza na belce podnieść do góry, wtedy górny wahacz cofa się szybciej pod ugięciem niż dolny w miarę ugięcia zawieszenia, lecz najlepszym rozwiązanie było by poszerzenie rozstawu i obniżenie mocowania drążków reakcyjnych, w takim ustawieniu wyprzedzenie sworznia zwiększało by się na obu kołach podczas podniesienia i obniżenia koła

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 18, 2013, 01:06:52 am »
Chodzi o coś takiego jak na zdjeciu koło idące od zewnątrz??

Zdjęcie jest trudne do skomentowania bo auto Zombiepoxa ma dodatkowo masakrycznie ujemny kąt pochylenia koła. Powiedzmy że chodzi o to co widzisz po lewej. Koła w serii kładą się DO skrętu za co odpowiada odpowiedni kąt wyprzedzenia zwrotnicy. W rajdówce OBR pomagał sobie jeszcze dodatkowo poprzez ujemny kąt pochylenia koła minus 2 stopnie, bo najbardziej obciążone jest to koło na które pochyla się auto i ono jest najbardziej odpowiedzialne za trakcję.

Obejrzyj sobie jakiegoś Mercedesa z tylnym napędem, co mu się dzieje z kołami jak skręcisz kierę. Tak samo ma być w Polonezie.

to juz chyba wiem czemu mi się tak opony zarżnęły po zewnętrznej krawędzi...

I to w połączeniu ze spadkiem obciążenia na tylnej osi (brak trakcji) jest odpowiedzialne za brak czasów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 18, 2013, 19:26:07 pm »
to ja to samo robie u siebie co ma Zombie. Poldek z tego co pamiętam to w seri pochylenie ma lekko na "+" lub blisko zeru. Myśle ze jakby mu ustawić pochylenie tak na -1 lub -1,5* to prowadzenie w zakręcie o wiele bardziej by się poprwiło i nie wpłynęło by to na nadmierne zużywanie opon

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2954
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 19, 2013, 04:52:07 am »
pochylenie koła w serii jest od 0 do 1°.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2013, 17:15:58 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 523
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 19, 2013, 07:14:59 am »
Wszystko i tak na nic jak jedziemy na śmieciowych oponach. W autach wyścigowych zawieszenia projektuje się pod konkretny model i charakterystykę opon, my możemy najwyżej zbliżyć się do ideału.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 19, 2013, 13:37:08 pm »
Wszystko i tak na nic jak jedziemy na śmieciowych oponach.

Ale o czym ty mówisz? Nie budujemy tu bolidu formuły 1. Dziwi mnie że słyszę coś takiego od konstruktora. Twoim zdaniem lepiej będzie jak zostawimy pochylenie koła w pozytywie, a po ucięciu sprężyny zostawimy rozregulowany kąt pochylenia zwrotnicy? Oczywiście że nie będzie lepiej bo przecież jak pojedziesz na odcinek specjalny to opona będzie pracować w zakręcie samą krawędzią albo bokiem. Skutek ciachnięcia sprężyny w Polonezie i zostawienie tego ot tak bez żadnej regulacji jest taki cały przód opiera się praktycznie na ściance bocznej jednej opony. Oczywiście podwijania opony całkowicie nie wyeliminujemy ale można to zjawisko znacząco ograniczyć. De facto wszystko co chcemy zrobić to uzyskać seryjny kąt pochylenia zwrotnicy i ustawić pochylenie koła na minus 2, góra minus 3. Jest trochę aut które blisko minus 2 mają w serii, sam takim regularnie jeżdżę i widzę same dobre skutki. W rajdach nikt nie projektuje zawieszenia pod opony, tylko dobiera się ustawienia w zależności od odcinka i siłą rzeczy tego jak auto zachowuje się na tym odcinku na oponie która jest nań wskazana. Wspólną cechą jednak wszystkich praktycznie ustawień jest pochylona zwrotnica (jeżeli konstrukcja zwrotnicy to umożliwia) i negatywny kąt pochylenia kół. Polonez potraktowany szlifierką nie ma ani jednego, ani drugiego.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2013, 13:41:44 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 523
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 24, 2013, 17:26:16 pm »
Nie dopisuj mi kwestii, których nie powiedziałem.
Sam mam też w polonezie porobiony zawias, łącznie z kręconymi na zamówienie sprężynami, polibuszami czy przerabianą belką oraz innymi modyfikacjami o których nie chce mi się pisać, a kto mnie zna ten wie.

Miałem na myśli to, że nawet dobrze ustawiony zawias nie da nam dużej poprawy w prowadzeniu, gdy mamy opony o złych charakterystykach. Są opony dla których już kąt pochylenia koła powyżej 2 stopni oznacza spadek maksymalnej siły bocznej, gdy dla innych opon po przekroczeniu 4 stopni ta maksymalna siła nadal rośnie. Wiadomo od których opon możemy więcej oczekiwać. Może czas najwyższy zacząć szukać poprawy czasu w odpowiedniej gumie.

Pozdrawiam
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 24, 2013, 18:15:35 pm »
Napisałeś "wszystko i tak na nic" - stąd moje zdziwienie. Kolega radnus założył opony o niskim profilu, prawdopodobnie nie najtańsze sądząc po zdjęciu, zjechał ranty i narzekał swego czasu że czas się nie poprawił. Ja swego czasu pojechałem praktycznie na rancie felgi, a koledze buratowi na nieustawionym zawieszeniu koła się kładą aż przykro patrzeć. Pierwszy krok jaki trzeba wykonać, to ustawić przyzwoicie zawieszenie. Każdej oponie to pomoże, i tak to trzeba zrobić, a jest tańsze niż guma którą szybciej zepsujemy na nieustawionym zawieszeniu. Sytuacja wygląda tak że chcąc kręcić czasy, trzeba wydać na opony drugie tyle co na samochód. Więc niech to auto wpierw zacznie w miarę przyzwoicie się prowadzić i generalnie zacznie pracować bardziej bieżnikiem niż ścianką boczną opony.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 523
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 18, 2013, 21:53:46 pm »
Dobrym wzorem uważam jest K. Godwod http://www.youtube.com/watch?v=FvXOu1w1k8Y  Zobaczcie jak mocno pochylone są koła w jego Polonezie i naprawdę konkurował tym autem z dużo nowocześniejszymi rajdówkami. Zawieszenie jest bardzo ważne, ale słysząc o masie rajdowego poloneza oscylującej w granicach 760 kg, no to sory ostatnio byłem swoim na wadze 1220 kg... Przy tym samym silniku i nastawach zawieszenia łomot konkretny.
 

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 18, 2013, 22:20:58 pm »
Ja u siebie mam zrobione pochylenie na -3,5* i KWSZ na 8*. Amory z T4 i obcięte narazie seryjne springi o 3 zwoje i powiem ze to jest nie ten samochód. Bardzo fajnie zachowuje się w zakrętach i niema mowy o jakimś nurkowaniu przodu czy zawijaniu opony. A reakcja na ruchy kierownicą jest natychmiastowa ;)

Tutaj foto,jak zachowuje sie w zakrecie,tyle że jazda w poślizgu. Ale wychył jest nie wielki zważając na to ze z tyłu mam prawie jeszcze nic nie zmienione,oprócz amortyzatorów zalanych Hipolem ;) 
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2013, 22:23:50 pm wysłana przez LUKI »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 19, 2013, 00:59:00 am »
nie żebym spamował, ale mój sie zachowuje tak:
https://www.youtube.com/watch?v=nz_7yovEPds

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 23, 2013, 22:17:54 pm »
Tutaj foto,jak zachowuje sie w zakrecie,tyle że jazda w poślizgu. Ale wychył jest nie wielki zważając na to ze z tyłu mam prawie jeszcze nic nie zmienione

Bo jest mokro, a z przodu oparł się na odboju. Poza tym wychył nie jest miarodajną wartością. Tylko torowe auta do wyczynu się nie pochylają. Pochył w takim aucie jak Polonez musi wręcz występować, jak sobie wyobrażasz pracę sztywnego mostu na nierównościach przy zabetonowanym zawieszeniu?

,oprócz amortyzatorów zalanych Hipolem

No i to może spowodować że amortyzator będzie wolniej reagował.

nie żebym spamował, ale mój sie zachowuje tak:

Akurat na śniegu geometria ma pomijalne znaczenie bo auto prawie się nie przechyla ,a podwijanie opon nie występuje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 23, 2013, 23:51:41 pm »
Bo jest mokro, a z przodu oparł się na odboju.

Przykro mi,ale u mnie praktycznie niema odboju bo tak duzo go obciąłem ;)  A co do twardosci zawieszenia bo właśnie chce zrobić go jak najtwardszego bo bedzie on użytkowany jedynie po równych drogach i po torze ;) A pozatym to ja szykuje poldka do Driftu a tutaj ustawienie zawiasu jest troche inne jednak jak do wyboistych  KJS-ów ;)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 05, 2013, 21:41:56 pm »
Przyszło mi właśnie do głowy że ten odbój może mieć funkcję odciążającą kielich przy dobiciu. Jakby nie patrzeć część uderzenia idzie dzięki niemu na belkę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 14, 2013, 14:21:07 pm »
wczoraj oglądałem rajdowego poloneza w którym ktoś zamontował stablizator prawie na sztywno do budy - generalnie wyglądało to tak że były takie 2 płyty z wyfrezowanym v wewnątrz i przez środek szedł pręt staba - nie mam fotek, w każdym razie - coś w ten deseń tylko w pionie  [<o>]. Czy taka modyfikacja ma sens ? ew ja bym poszedł dalej i zamontował stabilizator na łącznikach z przegubami kulowymi a nie gumowymi - wtedy reakcja staba powinna być natychmiastowa bo nie ma żadnych tulei gumowo-metalowych
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 14, 2013, 15:41:56 pm »
Pewnie chodzi Ci o jakiś drążek skrętny (zapewne taki jak w starszych francuskich samochodach na tylnym zawieszeniu) zakonczony wielowypustem z obu stron. Na to nałożone z obu stron dosyć masywne blachy/płaskowniki z wyfrezowanym wielowpustem no i nałożone na konce drązka. Zaś druga strona płyt/płaskowników ma jedynie otwór czy jakiś inny typ mocowania pozwalający na zamocowanie do budy ;) Z tego co wiem to takie drążki są dosyć mocne i zastosowanie jako stabilizator pewnie wcale nie pozwoli na przechyły budy :D Co do mocowania do budy to już zależy od Ciebie. Wiadome ze mozesz na zwykłych tulejkach gumowych,poliuretanach,sworzniach kulowych czy nawet na unibalach które chyba najmniej bedą opóźniać reakcje ;)

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: FSO Polonez: przygotowanie do sportu cz2 MODYFIKACJE ZAAWANSOWANE
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 14, 2013, 15:55:44 pm »
nie nie , chodziło mi brak tulejek gumowych między budą a stabilizatorem.
"jest ryzyko , jest zabawa"