Autor Wątek: FSO Polonez Atu 2.3 turbo  (Przeczytany 29178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 02, 2012, 22:33:52 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Chłodnicy oleju nie lepiej postawić gdzieś niżej z boku? co by nie zmniejszała przepływu przez nie tyle intercooler ale przez chłodnice bo prawda nie za dużą powierzchnię ma ale zawsze coś :) ogólnie nie wygląda źle to wszystko. Co do pompy wody można by pokusić się o wspawanie jakiegoś krótkiego kolanka 90o co by nie ciąć fartucha.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 03, 2012, 00:34:44 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Z tą pompą wody to nie rób lipy.
Wydaje mi się że lepiej będzie wyciąć "jajo" i uformować/wyklepać wklęsłą blachę, żeby było miejsce na jakieś gumowe/silikonowe kolanko 90 stopni.
Poza tym wszystko fajnie pasuje widzę :)
Jajka właśnie chciałem uniknąć dlatego poszedł w ruch młotek nie diax . O masie uszczelniającej piszę dlatego że po skróceniu delikatnie wylotu i wklejeniu kolanka zostanie jeszcze luz na to żeby nic się nie tłukło . Mi nie chodzi o oszczędności , chętnie bym to pospawał ale spawanie może po pierwsze wykończyć pompę (uszczelniacze i uszczelki) a po drugie różnie bywa ze szczelnością takich elementów po spawaniu .

Chłodnicy oleju nie lepiej postawić gdzieś niżej z boku? co by nie zmniejszała przepływu przez nie tyle intercooler ale przez chłodnice bo prawda nie za dużą powierzchnię ma ale zawsze coś :) ogólnie nie wygląda źle to wszystko. Co do pompy wody można by pokusić się o wspawanie jakiegoś krótkiego kolanka 90o co by nie ciąć fartucha.
Miejsce chłodnicy oleju nie jest jeszcze ostateczne . Dojdzie jeszcze jakaś chłodnica płynu wspomagania i może je rozmieszcze w zderzaku symetrycznie . Nie chciałbym jednak za bardzo ciąć zderzaków itp żeby nie wyglądało to wieśniacko ale to nie jest najważniejsze, performance na pierwszym miejscu.

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 03, 2012, 00:37:09 am »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Co to za felgi widoczne na zdjęciu z klepanym fartuchem?
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 03, 2012, 01:14:39 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
to felgi ustrzelone fartownie na allegro do mojego dupowozu (e36) ale może się tak zdarzyć że i na polonezie zawitają . Generalnie gustuje w tego typu wzorach takie "RS" wannabe :) i na polonezie będzie coś podobnego tylko docelowo 16-17 cali .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 04, 2012, 19:01:04 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Podziałałem troche, znowu nic spektakularnego ale zawsze krok bliżej końca.
Okazało się że narobiłem niepotrzebnej paniki z tymi progami , po odwierceniu dwóch blaszek przykrywających początek i koniec progów okazało się że te które kupiłem są odpowiednie .




zdarłem troche bitexu z podłogi i wygląda to tak jak na zdjęciach , nie jest najgorzej . Muszę namierzyć jakiegoś dawcę  kawałka podłogi ewentualnie jak będą z tym trudności będę sztukował z blachy . Trzeba też znaleźć gdzieś te małe elementy na początek i na koniec progu .





Poniżej widać jakie prezenty można znaleźć pod biteksem . Na całej powierzchni tej rdzawej plamy bitex był nie naruszony , od drógiej strony blacha jest zdrowa.

Tyle tego syfu zamiotłem z podłogi , drugie tyle wpadło do kanału.

niestety potrzebuje garażu więc narazie więcej nie podziałam i polonez musiał spaść na 4 łapy.

Musze powiedzieć że stałem się zakładnikiem pogody . Potrzebuje garażu żeby podziałać przy dupowozie a spadł deszcz i nie mam jak wyciągnąć poloneza do innego  garażu .  Mam też pytanie , może ktoś z was miał do czynienia z pistoletami do piaskowania , jest kilka miejsc zardzewiałych które da się oczyścić jedynie piachem . Mam niewielki kompresor 50 litrów , pompuje 7 bar i nie grzeszy wydajnością ale chce do niego podłączyć zasobnik na powietrze tak żeby łączna pojemność wyniosła ~150 litrów . Mam nadzieje że takim zestawem powoli mi się uda ogarnąć to co trzeba . Druga sprawa to czy ktoś z was ma jakiś patent jak przygotować blache pod podkład epoksydowy ? chodzi o to że po szczotce ona jest strasznie gładka i nie sądze żeby stanowiła dobre podłoże do podkładu. Może jakieś krążki z włókniny albo jakas sprytna nakładka z papierem ściernym ?

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 04, 2012, 19:22:28 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
dla ciekawości kupiłem pistolet do piaskowania z allegro za 40zł, taka zabawka i okazało się że to naprawdę piaskuje, nasypałem zwykłego piasku z podwórka, niestety idzie bardzo wolno więc tylko malutkie elementy, ale możesz się pobawić,
minus to wiadomo wszędzie piasek, we włosach,na plecach, ale do tego trzeba dokupić taką maskę całą przeszkoloną żeby zasłoniła całą twarz.
nie wiem dokładnie jaką szczotką to kręcisz ale wygląda mi na druciankę  do szlifierki, ja tylko odtłuściłem i sypałem to podkładem, popytaj jeszcze kogoś, możesz użyć jeszcze bączka z rzepem i tarcz 80 to ładnie ci zmatowi.

Podziwiam twój projekt, ciesze się że nie robisz tak jak wszyscy buda na pocięcie i szukać innej, za jakieś 2 miesiące rozbieram swojego i robię generalny remont wraz z podmianką silnika na "fabryczny"

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 04, 2012, 21:12:00 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Generalnie to ja ze swojej budy jestem całkiem zadowolony jaka by ładna nie była i tak trzeba by ją obspawać więc tu dochodzi tylko wymiana kilku elementów . Ciesze sie że te tanie pistolety dają rade cokolwiek . Ja się nastawiam że to bedzie trwało dluugo ale nie mam innego wyjscia . Jaki miałeś kompresor do tego pistoletu ? Co do szczotki to jade to drucianka plecioną i wychodzi jak wypolerowane szczerze mówiąc. Musze kupić jakis krążek z papierem grubym i to zmatowić i zedrzeć reszte farby .

Pozdrawiam i życzę powodzenia w Twoim projekcie

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 04, 2012, 22:06:06 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
w domu mam mały kompresor 50l 8bar, z jakichś lepszych ale rewelacji nie ma, nadaje się do pompowania kół i na nim właśnie to próbowałem, tylko że ogromne ilości powietrza to wciąga więc,  kawałek nawet fajnie czyści potem ciśnienie spada, trza czekać aż nabije i tak w kółko, jak przyjdzie coś grubszego to w warsztacie sobie wypiaskuje, ja kupiłem tą zabawkę z metalową dyszą, jak się wybije to sobie dotoczę nową, nie wiem jaki jest koszt tych ceramicznych,
ale na piaskownie felg to bym się nie porwał, zamęczyłbym się, małe ogniska rdzy to idealnie, najpierw muszę obczaić machinę i kupić przesłonę na twarz :)

do szlifierki są jeszcze takie fajne tarcze z listków papieru ściernego polecam, tylko jak tamtym przyciśniesz to już zaczyna ciąć na wylot, trza delikatnie ale naprawdę ładnie skrobie, większą rdzę można wytrzeć tym, a drucianka naprawdę rewelacja tylko ja mam  taką z grubym włosiem, to zostawia takie małe uderzenia, ale nie rozwala metalu tylko wydziera rdzę, miękkie też mam ale to do czyszczenia śrub

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 04, 2012, 22:21:40 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Muszę namierzyć jakiegoś dawcę  kawałka podłogi ewentualnie jak będą z tym trudności będę sztukował z blachy
Nie szukaj dawcy tylko wspawaj nową blachę.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 04, 2012, 22:51:24 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
w domu mam mały kompresor 50l 8bar, z jakichś lepszych ale rewelacji nie ma, nadaje się do pompowania kół i na nim właśnie to próbowałem, tylko że ogromne ilości powietrza to wciąga więc,  kawałek nawet fajnie czyści potem ciśnienie spada, trza czekać aż nabije i tak w kółko, jak przyjdzie coś grubszego to w warsztacie sobie wypiaskuje, ja kupiłem tą zabawkę z metalową dyszą, jak się wybije to sobie dotoczę nową, nie wiem jaki jest koszt tych ceramicznych,
ale na piaskownie felg to bym się nie porwał, zamęczyłbym się, małe ogniska rdzy to idealnie, najpierw muszę obczaić machinę i kupić przesłonę na twarz :)

do szlifierki są jeszcze takie fajne tarcze z listków papieru ściernego polecam, tylko jak tamtym przyciśniesz to już zaczyna ciąć na wylot, trza delikatnie ale naprawdę ładnie skrobie, większą rdzę można wytrzeć tym, a drucianka naprawdę rewelacja tylko ja mam  taką z grubym włosiem, to zostawia takie małe uderzenia, ale nie rozwala metalu tylko wydziera rdzę, miękkie też mam ale to do czyszczenia śrub

no wiem o tych tarczach , mowi sie na to lamelki ale to za duzo materialu troche zbiera . Kupie takie cos na rzep i tym będę próbował , ewentualnie mam gdzies oscylacyjna szlifierke , moze ona z grubym papierem by dawala rade


Muszę namierzyć jakiegoś dawcę  kawałka podłogi ewentualnie jak będą z tym trudności będę sztukował z blachy
Nie szukaj dawcy tylko wspawaj nową blachę.

nowe blachy tego typu są nie do zdobycia już raczej , chyba że chodzi Ci o sztukowanie z  arkusza .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 05, 2012, 16:28:28 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
chyba że chodzi Ci o sztukowanie z  arkusza
Dokładnie o to mi chodzi, jak masz tylko trochę umiejętności to bez problemu to zrobisz.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 06, 2012, 00:44:25 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
powiem szczerze że wspominam o dawcy bo osattnio był zdrowy plus na pobliskim szrocie , teraz sobie pluje w brode ze go troche nie pociąlem . Ogólnie ostatnio cos ciężko u mnie w okolicy o poloneza na szrocie i mysle ze skonczy się na doginaniu tych blaszek .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 06, 2012, 01:00:09 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W okolicy Pionek jest jakiś szrot ? :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 06, 2012, 10:09:57 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Jest w laskach ale nie ma rewelacji . Nie szanują tego co mają i np e34 m50b25 stoi ze zdjeta pokrywa zaworów i zajebane wszedzie piachem... dla mnie szok . Nawet pytałem ich czy im nie szkoda marnować takiego sprzętu ale pokrecili głową tylko .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 08, 2012, 19:36:57 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
   Panowie , gdzie dostać takie coś  na obie strony ?

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 16, 2012, 17:10:10 pm »

Offline Arko Greenblack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 122
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus '97
Będzie bardzo ciężko, w listopadzie 2010 jak robiłem blacharkę w swoim Atu to udało mi się je znaleźć w Nowym Sączu - ostatni komplet :(

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 16, 2012, 21:31:13 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 27, 2012, 19:08:57 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Jak by ktos szukał to znalazłem muldy w polpartsie . Na allegro udało mi się wyhaczyć łącznik podłogi więc mam komplet pierdółek . To co jezt zgnite w podłodze  powinno udać się odtworzyć z blachy . Niestety nie miałem na polda czasu ostatnio i nic się przy nim nie wydarzyło .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 02, 2012, 23:04:35 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Wrzuce taki mały updejcik, to co na zdjęciach wydarzyło się tydzień temu w piątek w nocy. Jak popatrzyłem jak powoli mi to wszystko idzie to odechciało mi się tego wrzucać ale dla porządku uzupełniam:

Plan był taki aby zmienić rozstaw śrub w moscie + przespawać mocowania + wrzucic do budy i postawić na jakichś kółkach. Niestety nie całkiem udało się go zrealizować.


Napunktowałem na tarczach i półosiach nowy rozstaw śrub. Zdjęcia mówią wszystko , tarcze jak ser szwajcarski półosie podobnie. Zrobie to jeszcze raz bo tak nie może to zostać. Muszę się odezwać do mikody myślę że uda się zamówić tarcze od volvo z rozstawem pod bmw. Półosie też zepsułem ale o tym później.



Udało się poskładać do testów wszystko do kupy, tak dla potomnych powiem że stołówka i punktowanie otworów to dużo za mało. Otwory nie wyszły idealnie do tego osie gwintow nie są idealnie równoległe do osi półosi i po wkręceniu wszystki śrub nie da się założyć tarczy. Same "szpilki" które widać  to śruby z łbem sześciokątnym o twardosci 12.9 wkręcone od środka. Imo  to lepsze rozwiązanie niż zwykłe szpilki bo łebki zabezpieczają szpilke przed wyjściem tak i działa to jak wszpilkach radełkowanych. Półosie które popsułem posiedzą w polonezie do czasu aż ogarne bude itp i będę sięszykował do składania wszystkiego na tip top. Wtedy dam to komuś do zrobienia na maszynach.


Tak się prezentują tarcze w feldzie ~15"

Po zabawach z półosiami wywaliłem fabryczny dyfer żeby mieć wzór przy spawaniu mocowań.



Powoli i na spokojnie dospawałem mocowania od poldka do mostu volvo




Most wiechał do poloneza i wygląda to tak jak na powyższych zdjęciach.



Po wrzuceniu felg widać że będzie "trochę" szerzej niż z fabryki.

wiem że mało się dzieje w temacie ale niestety ostatnio bardzo rzadko jestem w Pionkach i mam na auto bardzo mało czasu, projekt nie umiera i nie umrze, jestem za bardzo zawzięty :) więc spokojnie , kiedyś to wyjedzie . Mimo że auto się nie zmienia to ja staram się rozkminiać tematy które nie wymagają dostępu do auta.

pozdrawiam


Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 02, 2012, 23:54:02 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Z jakiego volvo ten most?? I jakie parametry mają felgi??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata