Autor Wątek: Zmiana hamulców na lucasa  (Przeczytany 21296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 07, 2012, 09:01:44 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nawet stalowe da się tym zarobić.

Jeśli chodzi o pompę, to jednak polecam zmianę na lukasa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 07, 2012, 13:55:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeśli chodzi o pompę, to jednak polecam zmianę na lukasa.
a ja polecam pompe z serwem w lepszym stanie,
jezdzilem takimi Bendixami,w ktorych pedal stawial mniejszy opor niz w niektorych Lucasach,
jezeli ktos ma sprawna pompe i serwo ,to nie ma sensu wymieniac (zwlaszcza,ze troche roboty z tym jest)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 07, 2012, 19:43:24 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Zgadzam się z KGB, w jednym moim poldku z bendixem jest pedał twardszy niz w lucasie a w drugim równiez z bendixem jest miekki jak kackupa

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:19:36 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Twardy pedał nie znaczy skuteczny. Nie ma co się oszukiwać, serwo lukasa jest 2 razy większe i wydajniejsze, pompa też wydajniejsza i trwalsza.
miałem rózne konfiguracje, ale zestaw z pompą lukasa zawsze lepszy będzie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 08, 2012, 11:19:48 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja servanapewno zmienial ni bede... poprostu mi sie neichce.. a zaciski zmienie bo mam juz dosc  blokującego sie kola ( zawsze prawego ) jak tylko jest lkko wilgotno i sie przychamuje.. a zmienialem juz zaiski w tym kole ze 6 razy i kazdy po jakims czasie sie blokowal... bo jesli chodzi o efektywnosc hamowania to mi wystarczalo spokojnie przy mojej  jezdzie...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 08, 2012, 12:33:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
poprostu mi sie neichce..
Hehe, też mi się nie chciało, ale w końcu zmieniłem w polonezie i tak mi przypadło do gustu, że i do 125p wsadziłem, a tam dużo więcej roboty było :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 08, 2012, 12:40:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie ma co się oszukiwać, serwo lukasa jest 2 razy większe i wydajniejsze
zgadza sie,ajest wieksze ,bo ...
pompa też wydajniejsza i trwalsza
pompa jest slabsza,
wydajnosci pomp nieporownywalem ,bo potrzebny jest skok,
tak na oko to skok w Bendixie jest wiekszy  ,wiec wydajnosc pomp jest pewnie taka sama ,bo przeciez Bendix ciagnie wieksze zaciski z tylu (powierzchnia wieksza o 70%),
z kolei trwalosc to pojecie wzgledne ,bo Lucas jako czesc w Polonezie jest duzo nowyszy,
poprostu pompa Lucasa z racji ,ze ma mniejsze przelozenie na uklad to potrzebuje wiekszego serwa ,zeby to przelozenie zwiekszyc,
jezeli przez przypadek wyjdzie,ze calkowite przelozenie ukladu Lucasa jest wieksze ,to i tak roznice beda bardzo male
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2012, 12:44:22 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 08, 2012, 13:27:08 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
, że i do 125p wsadziłem, a tam dużo więcej roboty było

oj wiem cos o tym...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 13, 2012, 21:37:45 pm »

Offline Damian

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1,4 16v
to jak jest w końcu serwo i pompa z fiata pociągnie hamulce lukasa na przodzie i na tyle tarcze z fiata??

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 13, 2012, 22:24:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Pewnie, że pociągnie, wielkiej róznicy nie będzie, ale zawsze trochę lepiej, wydajniej i mniej awaryjnie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 14, 2012, 22:23:32 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
poprostu pompa Lucasa z racji ,ze ma mniejsze przelozenie na uklad to potrzebuje wiekszego serwa ,zeby to przelozenie zwiekszyc,jezeli przez przypadek wyjdzie,ze calkowite przelozenie ukladu Lucasa jest wieksze ,to i tak roznice beda bardzo male

w lucasie przełożenie poprzez dźwignie pedału na pompe jest większe, tzn. pedał działa większą siłą ale skok jest mniejszy

serwo i pompa fiatowska pociągnie hamulce lucasa tylko że różnicy w hamowaniu nie będzie praktycznie żadnej bo z czego by miała wynikać? z 0.5 cm większej średnicy tarczy ?

cała różnica w hamulcach lukasa polega na dużym serwie, przez to ten układ sprawia wrażenie lepszego bo bardziej nerwowo reaguje na naciskanie pedału
polskifiat.jazda.pl

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 14, 2012, 22:37:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
cała różnica w hamulcach lukasa polega na dużym serwie, przez to ten układ sprawia wrażenie lepszego bo bardziej nerwowo reaguje na naciskanie pedału
przede wszystkim, to pompa z lucasa ma większą średnicę tłoka.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 14, 2012, 22:39:01 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
znaczy sie jest słabsza od bendixa. I biorąc pod uwage większe przełożenie na pedale to siła hamowania będzie mniej więcej taka sama
polskifiat.jazda.pl

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 15, 2012, 22:16:13 pm »

Offline Damian

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1,4 16v
ok dzięki za informacje i oto mi chodziło

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 15, 2012, 23:33:46 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
No skoro jest wieksza srednica tłoka to pompa daje większe ciśnienie przy tej samej sile nacisku więc wcale nie jest słabsza.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 15, 2012, 23:58:08 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
No skoro jest wieksza srednica tłoka to pompa daje większe ciśnienie przy tej samej sile nacisku
daje mniejsze ciśnienie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 16, 2012, 02:09:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No skoro jest wieksza srednica tłoka to pompa daje większe ciśnienie przy tej samej sile nacisku
daje mniejsze ciśnienie.
ta sama sila to wieksze cis. p=F/A
 cis. zalezy od oporu zacisku ,bo to uklad naczyn polaczonych,
 na zacisku w Bendixie i w Lucasie masz 48mm,czyli ta sama sila sciskajaca klocek ,to to samo cis. w ukladzie,
to cis. dzialajace na pompe Lucasa ,to wieksza sila wypychajaca tloczek niz w pompie Bendixa,
Bendix ma wieksze przelozenie hydrauliczne
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2012, 03:00:20 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 29, 2013, 21:10:48 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
i stalo sie załozylem lukasow zaciski na przod do pompy starego typu. ( pompa jest nówka), na tyle zostaly zaciski starego typu.
mam wzwioązku z tym pytanie.. czy rozstaw kol na pistach i zwrotnicach lukasa jest taki sam jak na starym typie?
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2013, 21:12:27 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 29, 2013, 21:34:51 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Na lukasie przód jest szerszy o 6mm w stosunku do bendixa. Zwrotnica jest taka sama w obu.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 29, 2013, 22:04:01 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
noo ;) to dobrze wyczaiłem ze cos ciekawiej wygląda bo załozylem tez dystansiki ktore byly przy starych heblach.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk