Autor Wątek: Zmiana hamulców na lucasa  (Przeczytany 22740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 29, 2013, 22:07:33 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Lepiej do tyłu je zarzuć bo bardzo dziwnie się prowadzi.  <lol>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 29, 2013, 23:58:16 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
z róznicą szekokości to się nie zgodzę. ponieważ lukasy mają inne piasty od bendixów. czyli bendix w dystansem=lukas bez. Co oczywiście nie przeszkadza w założeniu takowych :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 30, 2013, 13:08:49 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Lepiej do tyłu je zarzuć bo bardzo dziwnie się prowadzi.

z tylu  mam szeroki most na tarczach, dystans 2cm plus dystansiki te male 0,5 tez;)

Zoltan.. własnie o to mi chodzilo czy lukas bez to bendix z... dzieki.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2013, 13:15:38 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 13, 2013, 17:54:59 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Podłącze się do tematu, chodzi mi o sam tył tarcze->bębny, przód już jest Lucas. Po pierwsze czy bębny mają przewody elastyczne czy wchodzą bezpośrednio sztywne ? Druga sprawa czy może zostać korektor siły hamowania ten z bendixa przy moście czy koniecznie musze zakładać ten z Lucasa ? Wolałbym tego uniknąć, raz że przewody już spasowane z przodu, dwa że korektor bendixowy mam nowiutki. I ostatnie, czy mechanizm ręcznego od rączki do linki czymś się różnił oprócz samej linki ?

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 13, 2013, 20:35:44 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Bębny nie mają przewodów elastycznych. Ręczny różni się tylko linką. Nie wiem czy ktoś praktykował mechanicznych korektor i bębny, ale raczej to zły pomysł.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 13, 2013, 21:17:47 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Bębny nie mają przewodów elastycznych.
Same bębny nie.. ale gdzieś musi być elastyczny do mostu, bo inaczej by się ukręcały sztywne.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 13, 2013, 21:24:09 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Same bębny nie.. ale gdzieś musi być elastyczny do mostu, bo inaczej by się ukręcały sztywne.
Elastyczny do mostu jest w tym samym miejscu gdzie w bendixach tylko oczywiście inne gwinty ma :)

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 13, 2013, 21:28:25 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Dokładnie, a na samym moście od trójnika są same sztywne, tak samo jest w każdym samochodzie w którym jest belka/sztywny most, np tak mam w lanosie.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 13, 2013, 23:10:36 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Porządne samochody mają 4 tarcze. Po co chcesz się cofać w rozwoju jak FSO i zakładać te brzydkie bębny z posranymi sprężynkami między szczękami ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 13, 2013, 23:20:13 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Porządne samochody mają 4 tarcze. Po co chcesz się cofać w rozwoju jak FSO i zakładać te brzydkie bębny z posranymi sprężynkami między szczękami ?
Głównie dlatego że nie mogę znaleźć cichego mostu na tarczach a na bębnach mam ofertę :) No i jedynie przeszkadza mi jeszcze pył z klocków na felgach, a co do bębnów to ostatnio w escorcie przez pękniętą malutką blaszkę w bębnach o mało się nie zabiłem bo wypadł tłoczek z cylinderka, płyn się wylał i hamulca brak :) Na tarczach raczej ciężko o taką sytuację.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 13, 2013, 23:24:07 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No i jedynie przeszkadza mi jeszcze pył z klocków na felgach
Poczyń taką rzeźbę jak ma Bocian, z zaciskami od Golfa IV, do nich można kupić ceramiczne klocki ATE i zapominasz o tym, że klocki pylą :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 13, 2013, 23:25:24 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Poczyń taką rzeźbę jak ma Bocian, z zaciskami od Golfa IV, do nich można kupić ceramiczne klocki ATE i zapominasz o tym, że klocki pylą :d
Właśnie czytam ten temat :) W każdym razie szukam mostu na tarczach. Te bębny może rzeczywiście odpuszcze.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 13, 2013, 23:30:20 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Te bębny może rzeczywiście odpuszcze.
Ja mam bębny i mam ich dość :P będę przekładał półosie pod tarcze i kombinował coś sensownego, żeby było czym hamować. 257mm wentylowane z przodu, troche nie wygląda w połączeniu z jakimś bębenkiem...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 15, 2013, 20:51:38 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie a co z tym korektorem hamowania ? Może zostać stary ? Tylko konkrety a nie gdybanie :)

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 15, 2013, 21:49:04 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
do nich można kupić ceramiczne klocki ATE i zapominasz o tym, że klocki pylą :d

testuje te klocki, pylą jak normalne a do tego jak je się przegrzeje to popiskują....

A co do korektora to ja bym go wywalił i zrobił tak jak ma być, czyli przednia sekcja pompy na przednią os a droga na tylną lub na krzyż jak w normalnych autach. ewentualnie można dokręcić dławiki z WV na tylną os żeby zmniejszyć ciśnienie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2013, 21:57:11 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 15, 2013, 23:27:18 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jeździłem bez korektora na lucasie z przodu i tarczach z tyłu. Same plusy ;)

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 16, 2013, 10:33:52 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Jeździłem bez korektora na lucasie z przodu i tarczach z tyłu. Same plusy ;)
To jest dobra wiadomość :P Ja też mam taki zestaw ale z korektorem przy moście i też nie jest źle. Tylko kwestia czy można go zlikwidować również przy bębnach.

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 16, 2013, 21:33:19 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Jeździłem bez korektora na lucasie z przodu i tarczach z tyłu. Same plusy ;)
To jest dobra wiadomość :P Ja też mam taki zestaw ale z korektorem przy moście i też nie jest źle. Tylko kwestia czy można go zlikwidować również przy bębnach.

Tak to ja akurat mam w 125p, ino że most ze 132. Z bębnami oczywiście.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Zmiana hamulców na lucasa
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 16, 2013, 21:58:08 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jak pisalem wyzej zestaw pompa i serwo bendix, przednie zaciski lukas, tylne tarcze bendx, brak korektora. niewidze minusów.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk