Ja po zmianie silnika zajechałem do stacji diagnostycznej, diagnosta sprawdził numer silnika, po numerze sprawdził pojemnosć, porównał z dowodem, powiedział, ze wszystko jest OK i że w dowodzie często są rozbieżności z pojemnością, bo przy kupnie samochodu wypełnia dane kupujący. powiedział, że widział takie rzeczy, że pojemnosć jest np 1481, a wpisane 1500 itp oraz powiedział mi ciekawostkę, że rover 1.4 ma pojemność 1396cm3, natomiast w każdym FSO cudownie pojemnosć wynosi 1398. Poradził mi również, że w przypadku swapa, bez zmiany pojemnosći, przy przedłużaniu OC poprosić o korektę ilości KW, wtedy mamy odnotowaną zmianę w OC, co w przypadku dzwona jest plusem dla nas, że zmiana została dokonana i prawo w tym przypadku jest po naszej stronie. Przy zmianie KW, sprawdzają, czy jest ważny przegląd, wiec mamy wtedy w pełni legalny samochód, z dobrymi danymi w dowodzie/polisie OC. W przypadku zmiany pojemnosci niestety nie jest tak kolorowo, bo trzeba robić rozszerzone przeglądy itp.
Co ciekawe jeszcze dodał, żebym zmienił sobie pozycje z tyłu na 10W, bo w polonezach praktycznie pozycyjnych tylnych nie widać :D