Autor Wątek: po wymianie alternatora i sondy brak iskry  (Przeczytany 3884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« dnia: Sierpień 26, 2012, 20:08:09 pm »

takCzysiak

  • Gość
Witam wszystkich na forum
szukam podpowiedzi bardziej doświadczonych użytkowników poloneza
Auto: polonez caro + 1,6 gsi 98r
historia: silnik po wyłączeniu pracował jeszcze krótką chwilę,
padł aku, przy podmianie na inny odwrotnie podłączono klemy,
uszkodzony został alternator, auto udało się odpalić i dojechać pod garaż
odłączono aku
wymieniono alternator i przy okazji sondę,
po wymianie - brak iskry
 paliwo  podaje, kod usterki 19 - niewłaściwy sygnał czujnika prędkości obrotowej ( tak wyczytałem na innym forum )
Pytanie: czy w/w czujnik może doprowadzić do zaniku iskry?
Proszę potraktować mnie jak laika w tym temacie :)
Za wszelkie podpowiedzi będe wdzięczny :)

« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 20:33:13 pm wysłana przez takCzysiak »

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2012, 20:11:19 pm »

Offline MichalFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro + 1.6GLI
Tak wina tkwi w tym czujniku, znajduje sie przy głównym kole pasowym.
Polonez lepszy niż myślisz!!!

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2012, 20:18:27 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jak zmieniałeś alternator to musiałes odłączyć czujnik albo go uszkodzić

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2012, 20:26:39 pm »

takCzysiak

  • Gość
na ironie , czujnik odłączyłem żeby nie uszkodzić kabli ale jest to możliwe,
podłączyłem go po zamontowaniu alternatora
czy jest sposób na sprawdzenie czujnika?
myśląc logicznie to powinien wysyłać jakiś sygnał( jeśli działa ), czy przyrządem pomiarowym da się ustalić jego poprawne działanie, jeśli tak to jakie wartości powinien przekazywać?
ps. w innych okolicznościach bym o to nie pytał, tylko poleciał po nowy ale akurat cianko z kasą stoje... 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 20:29:27 pm wysłana przez takCzysiak »

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 26, 2012, 20:27:52 pm »

Offline MichalFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro + 1.6GLI
Czy mi sie zadje czy on ma tam mieć jakiś okreslony opór??? Moge sie mylić... Sprawdziłeś dokładnie podłączenie??
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 20:31:05 pm wysłana przez MichalFSO »
Polonez lepszy niż myślisz!!!

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2012, 20:38:16 pm »

takCzysiak

  • Gość
tak, kilkukrotnie, po kolei wszystkie kable w tym rejonie.
sprawdzę jeszcze przerwę między czujnikiem a kołem, powinna wynosić między 0,7 a 0,8 ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 20:40:27 pm wysłana przez takCzysiak »

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2012, 21:19:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czy mi sie zadje czy on ma tam mieć jakiś okreslony opór??? Moge sie mylić... Sprawdziłeś dokładnie podłączenie??
Dokładnie - można go pomierzyć. Dane w Trzeciaku :-)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2012, 21:37:16 pm »

takCzysiak

  • Gość
dziekuje za informacje, jutro sprawdzę czujnik ewentualnie wymienię i dam znać czy zagadał.

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 26, 2012, 22:28:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
540 +-100 Ohm na czujniku.
Szczelina 1+- 0,5mm
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: po wymianie alternatora i sondy brak iskry
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2012, 20:45:49 pm »

takCzysiak

  • Gość
problem faktycznie tkwi w czujniku, ale przy okazji alarm założony przez poprzednika odcinał zapłon, wywaliłem całą centralę wraz z czujkami, po starych torach puściłem instalacje auta i nawet z walniętym czujnikiem zagadał i pyrkał na jałowym, pozostał problem z wkręcaniem się na obroty ale myślę że ustanie po wymianie czujniczka
ps, niewiem czemu alarm zaczął wariować ale komputer na przemian wywalał błędy 19 , 29, 94, po demontaż została tylko 19-tka ...
dziekuję za pomoc
pzdr