Autor Wątek: czy to może sonda lambda?????????????????  (Przeczytany 4734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

czy to może sonda lambda?????????????????
« dnia: Grudzień 27, 2004, 12:07:21 pm »

jankiel

  • Gość
Mam taki problem że moj samochód wariuje.To znaczy z obrotami.Np dzisiaj jak wsiadlem rano to miał jakies 700 obr a wczoraj mial 2000 tysiace obrotow na biegu jalowym.Silnik krokowy wymienilem bo też sie rozsypał ale teraz dziej? mi sie takie jajca:(. Czy może to być od sondy lambda?? kilka razy trafiłem na benzynke kiepsk? i kopcil.Jeżdze na gazie mam przejechane 80tys km

POMÓŻCIE

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2004, 17:44:33 pm »

boczek#1851

  • Gość
miom zdaniem masz cos ze ssaniem nie tak, bo jak zapalasz zimnego poldka to wlacza sie ssanie i obroty sa wysokie ale jak zapaliles go i mial 700obr to oznacza ze nie wlaczylo ci sie ssanie a ze silnik byl zimny to mial takie niskie obroty. A jakie masz obroty jak sie auto zagrzeje i osiagnie odpowiednia temperature. bo jesli ma 1000 to masz na 100procent cos ze ssaniem.

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2004, 20:22:59 pm »

jankiel

  • Gość
ze ssaniem raczej nie bo tu nie ma ssania to jest wtrysk jednopunktowy abimex. Jak sie nagrzeje to ma 2000 tys obr nie zawsze czasem jest dobrze.Czasem jak go zapale to ma troche wiecej obrotow niz 1000 i wydaje sie ze jest wszystko ok ale jak sie rozgrzeje to ma 2000 tys i mowie nie zawsze czasem jest dobrze

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2004, 00:54:20 am »

kowal

  • Gość
Masz ssanie tylko automatyczne
Sonda lambda pracuje jak temp. silnika jest kolo 80st celciusza, wiec ponizej jedzie na wartosciach zaprogramowanych w komp

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2004, 12:31:58 pm »

grzes

  • Gość
wiesz ja tez mam poldka na jedopunktowym wtrysku jak jest zimny to ma ponad 2 tys obr jak sie nagrzej to obroty spadaja. Ale posluchaj obroty nie spadaja ci od razu w silniku do 1000obr to trwa kilka sekund poniewaz jest zastosowany silnik krokowy. No chyba ze ci stoja non stop na 2tys to masz cos z tym silniczkiem krokowym nie tak. Proponuje jednak na poczatku sciagnac klemy z akumulatora wtedy komp ci sie zrestartuje i moze to pomoze.

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2004, 12:36:17 pm »

grzes

  • Gość
I jeszcze jedno piszesz ze jezdzisz na Gazie. Mam pytanie czy takie same objawy sa na gazie i na bezynie. Czy tylko na gazie bo jesli na bezynie nie masz takich objawów masz cos z instalacja gazowa zle masz ja wyregulowana.

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2004, 13:20:55 pm »

kowal

  • Gość
Nie masz racji z tym ssaniem - moj jak jest zimny tez trzyma zimne obroty 2000, pozniej 1500 a jak sie rozgrzeje to ma okolo 1000obrotow - tez mam wtrysk jednopunktowy

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2004, 22:55:50 pm »

jankiel

  • Gość
a jesli ze ssaniem to gdzie tego szukać?? bo silnik krokowy wymienilem na nowy

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2004, 23:29:48 pm »

kowal

  • Gość
Wlasnie silnik krokowy odpowiada za ssanie, komp na podstawie temperatury silnika odpowiednio steruje silnikiem krokowym i dostaje efekt ssania

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2004, 00:35:39 am »

jankiel

  • Gość
kowal sory ale chyba sie troszke mylisz jest jeszcze potencjometr ktory wlasnie steruje silnikiem krokowym.poza tym na wtrysku chyba nie ma ssania tylko sa rozne dawki paliwa a to powinno byc sterowane przez sonde lambda ktora odpowiada za sklad mieszanki(to sa moje domysly) Z tego co wiem silnik krokowy odpowiada za regulacje obr biegu jalowego.To jest odpowiednik elektrozaworu w gazniku..Niech mnie kto? poprawi jesli sie myle

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2004, 23:52:59 pm »

kowal

  • Gość
Sprawdzalem dzis morawskiego (rozdzial 7) i tam nic nie pisze o zadnych potencjometrach.
Sonda lambda na zimnym silniku NIE pracuje (wlacza sie jak silnik ma chyba 84st),

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2004, 08:02:05 am »

jankiel

  • Gość
jezeli masz abimexa to bedziesz go mial  z drugiej strony silnika krokowego lub z przodu tak jak jest u mnie dochodza do niego 3 kable:)

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2004, 09:32:03 am »

kan

  • Gość
Chciałby naprostoać parę sprzecznych informacji. Na pocz?tku sonda lambda przy zimnym silniku NIE jest brana przee komp pod uwagę. Komp pracuje w pętli otwartej. Sygnał z sondy lambda brany jest pod uwagę tylko po osi?gnięciu przez silnik temp. ok. 80st.C i sondy ok 300st.C i TYLKO w przypadku stałych obrotów silnika (brak przyspieszania i zwalniania- na podstawie sygnału z potencjometru).   Po drugie ssanie automatyczne w układach wtryskowych realizowane jest przez silniczek krokowy(lub zawór obej?ciowy) na podstawie sygnału z czujnika temperatury( nie tego od wskaznika temp.).
Jeżeli po ururchomieniu zimnego silnika nie włacza się tzw. automatyczne ssanie to znaczy ża padł albo czujnik temp. albo silniczek krokowy(zawór obej?ciowy) albo jest problem z połaczeniami powyższych elementów.

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2004, 11:13:51 am »

kowal

  • Gość
Wydaje mi sie ze wskazania sondy lambda sa brane pod uwage caly czas podczas pracy cieplego silnika, co do reszty to zgadzam se calkowicie.
Z tego co pamietam to czujnik temperatury jest w okolicach kolektora ssacego

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2004, 16:03:31 pm »

poldek man

  • Gość
Moze mi ktos powiedziec co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa na zimnym silniku?Bo mam wybitnie za bogata mieszanke(nie spala jej calkowicie-duzo sadzy na swiecach,no i spalanie jak w Jelczu)-wtrysk abimex. :mad:

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 31, 2004, 12:29:48 pm »

kowal

  • Gość
Na zimnym silniku brane sa wartosci zaprogramowane przez fabryke, jesli masz sadze na swiecach to moze byc sprawa lejacego wtryskiwacza?

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 03, 2005, 11:34:53 am »

kan

  • Gość
Cytat: "kowal#1356"
Wydaje mi sie ze wskazania sondy lambda sa brane pod uwage caly czas podczas pracy cieplego silnika, co do reszty to zgadzam se calkowicie.

Nie mog? być cały czas brane pod uwagę bo samochód przy lambdzie blisikim1 prawie by nie przy?pieszał. Po wci?nieciu pedału gazu mieszanka musi być mocno wzbogacona. Natomiast przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze s? odł?czane.

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2005, 21:06:53 pm »

jankiel

  • Gość
Dzięki panowie ale sprawa już jest rozwi?zana.


Te przeka?niki któres? za schowkiem te czerwone trzeba co jaki? czas przeczy?cić lub wymienić bo przepływaj? tam takie małe pr?dy że styki ?niedziej?!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Polecam sprawdzać każdemu co jaki? czas!!!!!!!!!!!!!!!

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2005, 21:34:04 pm »

Woj-o#772

  • Gość
lambda nie jest brana pod uwage przy temp poniżej chyba 68 st wody i przy PEŁNYM gazie = pełne otwarcie przepustnicy. Temperatury lambdy abimex nie mierzy bo nie potrafi - jest jednokabelkowa - w roverku 5(4) kabelków i tez głowy nie dam czy mierzy jej temp czy to jest tylko podgrzewanie sondy.

czy to może sonda lambda?????????????????
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2005, 11:48:27 am »

kowal

  • Gość
Te pozostale kabelki to podgrzewanie sondy