Witam serdecznie forumowiczów..długo zastanawiałem się nad tym czy opisać tutaj mój powstający projekt,jednak doszedłem do wniosku że co mi tam
Seryjnie jest to FSO Polonez Caro 1.9 GLD z 1995 roku, który został zakupiony przez mojego dziadka prosto z fabryki, auto od nowości w rękach mojego dziadka przejechało 22 tys km przez 12 lat.
MODEL: FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Początkowo wyglądało to tak:
jednak po spotkaniu z niezidentyfokowanym obiektem przebiegającym przez drogę zapadła decyzja o zmianie przodu na wersję wcześniejszą:
następnie zapragnąłem posiadać pierwszego w PL poldka z dachem typu open air:
SILNIK: w trakcie
w takim stanie samochodem przejeździłem aż do przebiegu ponad 50 tys km, na zeszłorocznym zlocie w Błędowie hamownia wypluła 76 KM, co jak na ten silnik jest wynikiem dobrym
jednak zważywszy na fakt iż to moc niesamowicie mała zapadła decyzja że czas zacząć zabawę...
udało sie zakupić silnik SR20DET od Nissana Bluebirda
który jak się okazało różni się dosyć sporo od jednostek montowanych w 200sx, choćby blokiem, aparatem zapłonowym itd..wobec czego zakupiony został kolejny silnik - dawca:
dodatkowo zakupiłem skrzynie od 200sx, która okazała się być uszkodzona:
nic to jednak, po znajomości kupiłem kolejną skrzynie, jednak od ca18det (wytrzymałość ta sama, jednak krótsze przełożenia) którą połączę z dzwonem od sr20det i powinno to banglać
stary silnik został wyjęty a na jego miejsce po dorobieniu odpowiednich łap siadła nowa jednostka, co do samego silnika, STAGE I zakłada montaż wyczynowych panewek ACL Racing, zamiane rodzielacza na cewki zapłonowe, montaż jakiegoś stosunkowo dużego IC i wystrojenie na około 260-290 KM, w takim setupie auto powinno przejeździć do kolejnej zimy i kolejnego etapu modyfikacji jednostki napędowej.
Już złożony na nowych częściach:
UKŁAD DOLOTOWY w trakcie:
- stożkowy filtr powietrza umiejscowionym w termicznej obudowie
UKŁAD WYDECHOWY w trakcie:
- przelotowy układ wydechowy zbudowany na 2 tłumikach zrobionych na zamówienie pod moje auto, downpipe 3" reszta 2,5" (lub całkowity przelot, wyjdzie w trakcie)
UKŁAD WTRYSKOWY seria + regulator ciśnienia paliwa oraz wyczonowa pompa paliwa
ELEKTRONIKA w trakcie
- seryjny komputer + sterowanie za pomocą SMT6 lub innego tego typu urządzenia
UKŁAD CHŁODZENIA w trakcie:
- seryjna chłodnica z Poloneza na 2 wiatraki - szeroka miedziana
UKŁAD NAPĘDOWY w trakcie:
Co do reszty pojazdu, po konsultacji z kilkoma osobami podjąłem decyzje że na początek pozostawie z tyłu sztywny most, jednak zastąpie seryjną polonezowską część mostem od Volvo, zakupiłem most o przełożeniu 3.54:
zakupiłem wyczynowe 6łopatkowe spiekowe sprzęgło XTD Stage 3:
do zakładanych na przyszły sezon mocy rzędu 400 KM powinno dać radę
ZAWIESZENIE w trakcie:
Zawieszenie poloneza początkowo było zagadką, gdyz jak wszyscy wiemy konstrukcja zawieszenia ma charakterystyke wozu drabiniastego z przełomu XIV i XV wieku, napewno zagości w nim komplet takich oto poliuretanów:
z tyłu zostanie dołożone jedno pióro oraz zaklepane na docelową wysokość, z przodu mam najtwardsze sprężyny z dostępnych dla poloneza, więc po pierwszych jazdach będę mógł więcej powiedzieć na temat tego czy zda to egzamin czy nie..przez ten sezon podejmę decyzje co z tym dalej, jednak już wiem że w późniejszej fazie projektu z przodu planuje zbudować zawieszenie oparte na McPersonie a z tyłu najprawdopodobniej niezależne zawieszenie z nissana 300zx
UKŁAD HAMULCOWY w trakcie:
wiem już że auto będzie się dosyć szybko rozpędzać, wobec czego przydałoby się aby i w miarę szybko sie zatrzymywało, posłużyć do tego ma zestaw 4 tłoczkowych hamulców brembo z Fiata Coupe Turbo z tarczą o średnicy 305 mm:
który niestety jak się okazało jest wielki jak cholera i nie chce mi wejść z poprzednia 15" felgę:
nic to jednak, albo uda sie znaleźć takie felgi, albo wykonane zostana dla mnie one na zamówienie
Wnętrze pojazdu zostało kompletnie rozebrane, zdarto wygłuszenie oraz obspawałem newralgiczne punkty pod maską oraz w środku:
następne auto przewróciłem na bok i taka sama operacja czeka spód pojazdu..
Po zakończeniu prac związanych z przygotowaniem budy rozpocznie sie montaż klatki bezpieczeństwa wg. zał "J" a następnie montaż wyposażenia w środku: hydrauliczny ręczny, dodatkowe zegary monitorujące prace silnika, szelkowe 5pkt 3" pasy bezpieczeństwa, kubełkowe fotele oraz wiele wiele innych pierdół o których zapomniałem
Pozdrawiam serdecznie
RS