Autor Wątek: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"  (Przeczytany 5207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« dnia: Maj 12, 2013, 18:50:16 pm »

TurboTapczan

  • Gość
Polonez Caro 1996 1.6 GLI Abimex katalizator kolor l98

Wyposażenie żadne :D totalny golas, jedynie posiada (prawdopodobnie fabryczną) blokadę zapłonu na kod oraz blokadę skrzyni biegów na kluczyk
radio na kasety philips, możliwe że też z jakiś fabrycznych bo ma taki sam kolor podświetlania jak deska rozdzielcza i było w aucie odkąd pamiętam.


Auto kupione w salonie (1 rejestracja 1997) przez ojca, w 2001roku dostał go mój dziadek który niedawno zmarł i auto ostatnie 2,5roku spędziło na parkingu.

Najpierw miało być sprzedane za jakieś śmieszne pieniądze 700-1000zł (a miało oc,ac przegląd) ale ja nie zezwalałem :P Ostatnio pojawił się pomysł zezłomowania go za 500-700zł ale w końcu podjąłem decyzję, że go uruchomię i będę nim jeździł do szkoły jak zdam prawko (w wakacje). Jakoś miesiąc temu z akumulatorem naładowanym na fulla podjąłem próbę odpalenia i ku mojemu zdziwieniu za 2 kręceniem auto odpaliło :) Ma kilka niedociągnięć bo jest zastane, hamulce z tyłu były zapieczone, ręczny też w ogóle nie łapie, na desce świecą się klocki przednie ale niczego innego się nie spodziewałem. Auto ma małe oznaki korozji na tylnej klapie i wlewie paliwa, ale już przy tylnych drzwiach są aż dziury więc raczej szpachla pójdzie w ruch ale tragedii nie ma bo nic więcej nie pordzewiało puki co :D W czerwcu będę miał więcej czasu i wtedy się za niego wezmę z niepodstawowych rzeczy jakie mam zamiar przy nim zrobić to będzie usunięcie katalizatora, założenie jakiś większych felg i obcięcie sprężyn. Możliwe że przyciemnię wszystkie szyby na kolor niebieski lub błękitny. Pozdrawiam












« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2013, 19:10:58 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2013, 19:10:15 pm »

piciek

  • Gość
Nitowane reperaturki <- super, podoba mi się, wygląda jak F16. A tak na serio to niezły parch. Ciekawy jestem jaka będzie jego historia. Czekam na doprowadzenie do stanu używalności, bo póki co nic dobrego o tym egzemplarzu powiedzieć nie mogę.

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2013, 19:13:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ale już przy tylnych drzwiach są aż dziury więc raczej szpachla pójdzie w ruch


odpalanie długo stojącego silnika, bez przygotowania, to też słaby pomysł.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2013, 19:45:00 pm »

Offline Marcin.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peloponez
    • Fso Polonez Caro 1,6GLI L98
Szkoda go ale powinieneś go ratować jest unikalny pod względem koloru sam jestem posiadaczem L 98 ( pierwszego na tym forum )  i tez w niego wiele czasu i pracy włożyłem tak samo jak i kolega zazikupl  więc zadbaj nie pozwól skończyć mu na złomie
Renault Safrane 3,0 V6 Baccara Automat
Renault Megane 2,0 RTE Automat
Ford Transit 2,0 TDDI 
Daewoo Leganza CDX 2,0

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2013, 19:55:45 pm »

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
Biorąc pod uwagę stan drzwi ciekaw jestem, co też się kryje pod nakładkami progów? :D

Zaś jeśli chodzi o łatanie dziur przy pomocy szpachli, to jest to zdecydowanie kiepski pomysł. Otóż po wprowadzeniu go w życie, rozmiar dziur powiększa się w sposób wykładniczy wraz z upływem czasu. Równie dobrze można użyć pianki budowlanej, efekt będzie ten sam :D

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2013, 21:10:00 pm »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
fajnie, że się odnalazł kolejny egzemplarz. Stan co prawda nie powala na kolana ale jeszcze mogą być z niego ludzie. Boje się tylko co będzie z progami, podłogą i podłużnicami... Kiedy kupiłem swojego to z zewnątrz był całkiem ładny ale spód już ostro leciał. Wiem ile to roboty było w ubiegłym roku żeby zrobić cały spód i remont blachy. Co tu dużo gadać, ratuj go a jeżeli zabraknie Ci weny, czasu, czegokolwiek to nie złomuj tylko dał ogłoszenie na forum ;)
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2013, 21:32:48 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
zanim zaczniesz myśleć o felgach i cięciu springów zrób mu porządną blacharke nie bawiąc sie w szalonego tynkarza... tak jak zauważyli koledzy kolor dość nietypowy i raczej wart ratunku z prawdziwego zdarzenia ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2013, 21:42:23 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
W czerwcu będę miał więcej czasu i wtedy się za niego wezmę z niepodstawowych rzeczy jakie mam zamiar przy nim zrobić to będzie usunięcie katalizatora, założenie jakiś większych felg i obcięcie sprężyn. Możliwe że przyciemnię wszystkie szyby na kolor niebieski lub błękitny.
Nie zaczynaj od dupy strony. ;) Pierwsze co to proponuję zrobić podłogę, progi, podłużnice, bo mało prawdopodobne jest, że są w znośnym stanie - a uwierz mi, to przesądza o tym, ile ten samochód jeszcze pojeździ. A jak nic z tym nie zrobisz, utniesz sprężyny, dorzucisz felgi z niższym profilem, to może się sypnąć wiele szybciej, niż Ci się to wydaje. A tak - zrobisz, zakonserwujesz i będzie spokój na lata. Potem proponuję zająć się karoserią - nie przy pomocy szpachli, lecz reperaturek. Jak pisze trucker, szpachla przyczyni się do krótkotrwałego zamaskowania rdzy - po jednej zimie wyjdzie rdza, tylko na dwa razy większej powierzchni. Lakier masz niemetaliczny, więc możliwe, że samemu Ci się uda położyć lakier tak, by się zbytnio nie odróżniał od oryginalnego. A dopiero na końcu proponuję przeprowadzać zmiany. Pamiętaj, że każde pieniądze wrzucone w blacharkę to nie są stracone pieniądze. A co Ci da przyciemnienie szyb, kiedy samochód Ci się "złamie" na drodze? ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: FSO Polonez Caro '96 1.6GLI l98 "Błękitna Strzała"
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2013, 21:47:42 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
szału nie ma, jak na razie zastany Polonez......... kupę kasy, czasu i chęci Cię pochłonie.......
Zacznij od blacharki , ciekawe jak pod spodem i elementy nośne.......... Życzę Ci powodzenia w doprowadzaniu do stanu używalności..
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........