Autor Wątek: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...  (Przeczytany 6647 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« dnia: Maj 19, 2013, 12:01:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Siemka.

Palec wyjęty z wałka dawcy. Teraz pytanie za 100pkt...

Niebawem wałek od VVC zostanie przygotowany do montażu palca.

Jako który element na wałku VVC obrać sobie punkt odniesienia do poprawnego usytuowania trzpienia na wałek VVC i które miejsce na trzpieniu ?

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2013, 13:46:07 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Rozumiem,że chodzi o wałek wydechowy? (głupie pytanie) Może wystarczy osadzić kolo rozrządu i ustawić wszystko na znakach,porównać to z ustawieniem palca na orginalnym walku i tak ustawić tutaj?
A ten sworzeń to jak wyciągałeś?Rozcinałeś wałek,czy na chama?  :jezyk2:

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2013, 15:58:05 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
A ten sworzeń to jak wyciągałeś?Rozcinałeś wałek,czy na chama? 
na chama nie wyjdzie bo jest on w tulejce metalowo-gumowej i by się wyrwał z gumy, trzeba ciąć wałek (przynajmniej ja tak robiłem już dwa razy)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2013, 16:43:45 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Krzywki czwartego cylindra pionowo do góry i schemat ze strony Dave Andrews'a. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2013, 17:45:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To palec można osadzić na wałku wydechowym ;?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2013, 18:53:25 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Krzywki czwartego cylindra pionowo do góry i schemat ze strony Dave Andrews'a. :)
mógłbyś udostępnić ? :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2013, 21:16:18 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To palec można osadzić na wałku wydechowym ;?


A czym się różni wałek ssący od wydechowego ? Właśnie trzpieniem pod palec. Wałki do silników bezkopułkowych są oba identyko.
Różnice w kwestii momencie otwarcia/zamknięcia wynikają z ustawienia koła rozrządu, które ma dwa miejsca na kołek.
Co do wałka wydechowego VVC to należy wytoczyć sobie otwór pod trzpień i sam wałek delikatnie skrócić na końcu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 21, 2013, 07:50:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To palec można osadzić na wałku wydechowym ;?
W VVC tylko wydechowy jest całościowy i po zabiciu palca wyląduje jako ssący w wersji podstawowej...

Tak swoją drogą to widzę że się szykują mocne rovery... Może któryś zechce nam to pokazać na hamowni na zlocie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 21, 2013, 08:16:20 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wyjaśniłem ojcu co i jak i może na dniach mi to wykona. Głowica już odebrana, większe zawory zaaplikowane, kanały ssące i wydechowe powiększone. Wieczorem może dam fotki w moim temacie :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2013, 11:50:47 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Wieczorem może dam fotki w moim temacie
Możesz pomierzyć ile "bezpiecznie" można wybrać kanały, bo mnie to czeka.

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2013, 12:03:23 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wieczorem może dam fotki w moim temacie
Możesz pomierzyć ile "bezpiecznie" można wybrać kanały, bo mnie to czeka.
U mnie powiększyli do rozmiarów uszczelki.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 21, 2013, 14:22:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
U mnie powiększyli do rozmiarów uszczelki.
Ale tylko na wlocie i wylocie. A co z odcinkiem zawór wlot. Tam też się powiększa i poleruje powierzchnię kanału dolotowego i wylotowego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2013, 13:14:43 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
U mnie powiększyli do rozmiarów uszczelki.
Ale tylko na wlocie i wylocie. A co z odcinkiem zawór wlot. Tam też się powiększa i poleruje powierzchnię kanału dolotowego i wylotowego...
Coś tam jest popolerowane, a czy powiększone... Fotki w temacie o moim złomku :)

Odnośnie tego tematu.

Mechanicy na kopalni mają problem, boją się osadzać ten palec w wałku nie mając konkretnych punktów odniesienia. Dałem ojcu schemat, przestawiający położenie palca względem krzywek czwartego gara, ale nadal mają obawy. Jak jeszcze można im pomóc ? :P

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 28, 2013, 08:52:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mechanicy na kopalni mają problem, boją się osadzać ten palec w wałku nie mając konkretnych punktów odniesienia. Dałem ojcu schemat, przestawiający położenie palca względem krzywek czwartego gara, ale nadal mają obawy. Jak jeszcze można im pomóc ? :P
To im powiedz że te 5-10 stopni błędu nie będzie problemem. Jam ma odwrotnie nabity i żeby auto jakoś jeździło musiałem przerobić palec rozdzielacza więc wszystko jest możliwe...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2013, 11:27:29 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie będzie wyprzedzonego bądź opóźnionego zapłonu ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 28, 2013, 11:43:42 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A nie rozważałeś opcji nie kopułkowej - cewki?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 28, 2013, 11:56:28 am »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałek wydechowy VVC nie ma półksiężyca pod czujnik położenia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 28, 2013, 12:28:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A nie rozważałeś opcji nie kopułkowej - cewki?
Nie i nie mam zamiaru tak kombinować.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16/VVC] Osadzenie palca w wałku...
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 28, 2013, 14:25:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie będzie wyprzedzonego bądź opóźnionego zapłonu ?
Panie to nie aparat zapłonowy. Tutaj komputer decyduje kiedy ma nastąpić zapłon. Przez to palec jest taki "szeroki" żeby jego metalowy element zawsze znajdował się na przeciwko elektrody w kopułce. w razie za dużej rozbieżności dorobisz większy kawałek metalu tak jak ja i będziesz jeździł...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.