Autor Wątek: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4  (Przeczytany 55004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 18, 2013, 17:13:46 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Przede wszystkim z Roverami w Polonezie jest jak z M-power u BMW-Wyszło ich więcej niż wyprodukowano w fabryce  <lol2>
Nie powiedziałbym... większość swapów powstała na bazie dawcy - oryginalnego poldorovera, których z kolei nie jest jakoś dużo...

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:09:38 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6 16V VVC Klima., Fiat 125 1.6 GSI
Każdy robi jak uważa ,wiadomo że są przeciwnicy rovera ale są  zwolennicy .Ja  nap.  lubię ten silnik moje pierwsze auto Polonez 1.4 z 94 r którego kupiłem 97 r. i jeździłem nim do 2005r i ani razu mnie nie zawiódł , oczywiście 220tyś uszczelka z pod głowicy padła ale to przez mechanika który zmieniał płyn i źle odpowietrzył ,przejechałem 300 m tep.skoczyła na 130 i zaczęło ubywać płynu. Tak że nie ważne kto co wkłada pod maskę ,ważne że są miłośnicy tej marki  <ok>

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:12:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mnie w odruch wymiotny brało jak v-max tego poloneza było 140 z górki jeszcze ...  więc ?
bo miales zly mikser dajacy przelot rownowazny 28mm - niestety,ale wiekszosc gazownikow nawet w polonezie nie potrafi dobrze konwersji przeprowadzic,
zakladajac mikser szczelinowy 38mm masz przelot na 30mm i juz 160km/h bosch wyciaga (GPSowe)

nie wiem ile cie ten swap kosztuje (nie remont jak niektorzy mysla) ,ale pewnie nie mniej niz tysiaka ,a za tyle to da sie uturbic OHVke,
rovery sa juz tak oklepane ,ze nawet nie zwraca sie na nie uwagi - no chyba ,ze ktos jakas autorska naklejke strzeli na klape np. 1.4 GSI,
jezeli stawialbys tego rovera na boschu ,to przyznalbym,ze jest to ciekawy ,bo wyrozniajacy sie swap,
pare koni mniej ,ale za to cos ciekawego,
metoda na wyrownanie mocy (do 1.4) bylby blok 1.6 na wtrysku SPI - takiego to nawet fabryka nie robila ,bo jedynie 1.4 byly na SPI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:30:20 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
bo miales zly mikser dajacy przelot rownowazny 28mm -

Kolego to nie to było ;) Auto miało skręconą na śrubie mieszankę jak tylko się da a silnik przy wyjmowaniu jak się okazało miał komprechę na poziomie 10 po każdym garze  ;) Pod jakoś miesiąc przed swapem mieszanka została wzbogacona i jakoś się zaczął zbierać ale czuć było że lata świetności tamtego silnika były już dawno za sobą ;) Póki co Rover jest bez LPG  na razie (i tak mi się na wiosnę kończy legalizacja butli a papierów do niej nie mam :P ) ;) Brak hajsu na sekwencje a najpierw budę muszę trochę ogarnąć ;) . Cóż zobaczymy jak na razie to co pod maską mi starcza i tak za dużo nim nie śmigam ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2013, 18:34:51 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:32:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przede wszystkim z Roverami w Polonezie jest jak z M-power u BMW-Wyszło ich więcej niż wyprodukowano w fabryce  <lol2>

Kiepskie porównanie, bo nikt nie nakleja 1.4 GTi/GLi mając OHVkę... a np. E36 nie widać zbyt wielu z S50B32. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:39:31 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
BTW 1.4 to może nie . Za to widziałem 1.6 GLE Multipoint Injection ;) To dopiero ktoś musiał mieć fantazje  :d

« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2013, 18:41:11 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:47:17 pm »

Offline Krafter

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 206
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GTI 16v
Nuda! Kolejne 1.4 ...  <blee>
Ale jęczycie  <uoee>  Tak jak golfów III 1.9 TDI było (jest) całe mnóstwo, tak u nas jest mnóstwo Roverów. Nie wszyscy robią z poloneza Bóg wie jaki oryginał albo wielkie mody do driftów, tylko chcą jeździć na co dzień z trochę nowocześniejszym silnikiem

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 18, 2013, 19:01:22 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V

 1.9 TDI


Dobre porównianie, akurat do tej jednostki czuję podobne emocje co do K-series..

OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 18, 2013, 21:18:15 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
trochę nowocześniejszym silnikiem

Jeśli chodzi o osprzęt to trochę bardziej przestarzałym niestety.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 18, 2013, 22:24:20 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Wstaw koniecznie zagłówki IG do kanapy z tyłu.

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 18, 2013, 22:26:02 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
No mialem pisać że w plusach ujowo wyglada tył bez zagłówków...   
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 19, 2013, 01:14:37 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
wsadź coś mocniejszego i będzie  git.

Mi wystarcza ;) Nie chcę nie wiadomo jakiej mocy na początek bo mi w dekiel odwali jeszcze od tych kuników a wiadomo jak to się może skończyć cóż może z upływem czasu kiedyś coś mocniejszego wleci na razie spokojnie 1.4 mi wystarcza ;)

Wstaw koniecznie zagłówki IG do kanapy z tyłu.

Kiedyś wstawię chodź jeszcze nie wiem kiedy bo na razie mam większe priorytety niż myśleć o zagłówkach z tyłu

A tak od siebie filmik z wakacji z pracy silniczka na wolnych obrotach po swapie ;) Jak na roverka to nawet tak bardzo nie klepie  na zimnym ;)

http://www.youtube.com/watch?v=k335I-rpxAU&feature=c4-overview&list=UUteg0yNiVSBwBuJ1t_lY0NQ
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2013, 01:18:52 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 19, 2013, 10:55:09 am »

Offline Jacu614

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Orciari
Zawsze marzyłeś o Poldku 1.4 to spełniasz swoje marzenia.

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 19, 2013, 20:24:46 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Kurde, takie atu w kolorze capri l117 to by była miazga... miałem roverka w takim kolorze i z checia tez bym sobie taki sprawił... ale szkoda mi toledo :P
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 16, 2014, 21:37:43 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi









paparazzi nie śpi :d
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 16, 2014, 21:46:15 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
adaś mógł mieć szesnache:

... wybrał ulepionego hebla:


.. ty również zostań heblarzem w swoim domu!  ]:->
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 17, 2014, 09:52:46 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Te tablice na drzwiach to pamiątki po pociętych heblach ? :d
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 17, 2014, 14:41:50 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
adaś mógł mieć szesnache:

... wybrał ulepionego hebla:
Ale kiedy już zmieni się takiego ulepionego hebla w pięknego poloneza, to satysfakcja większa niż z pójścia na gotowe ;)

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 20, 2014, 16:40:34 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Cóż miłoszku powiem tak . Wolę polepinego Hebla niż HeblAtu . Dla  Reszty forumowiczów powiem tak . Gdy miałem poprzednie ATU chciałem kupić tego srebrnego nawet ta sama osoba co miłoszowi załatwiła go dała mi info i to z  ponad pół roku wcześniej właściciel się na szczęście rozmyślał i dobrze . Jak go u Sebastiana rozkładałem do swpa Kombi Tomsonza wyszło naprawianie tego auta pas przedni ledwo się trzymający , dziurwa podłoga z przodu nosek dosłownie cały wygnił pod faruchami polepione szpachlą i zarypane maską konserwującą na to srebązną tak samo rynienki dachu , podszybie tylne , płaty rdzy odpadały pod posufitką z wzmocnienia dachu koło rączki tylnej , Szyba tylna wklejona też na masie uszczelniającej , lampy tylne  też nitowane drzwi tylne aż do listew  a o tym że pękła przy wyjmowaniu  staba podłużnica z przodu to juz nie wspomnę . Wole swojego ulepa   ... A co do pytania o blachy może 2 z nich są z tego co przeszło przed moje ręce reszta kolekcja po prostu kolekcjonuje czarne blachy i jak są czasem tanio na alledrgo to sobie zamówię takie hobby  :d
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2014, 17:03:02 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Mac ATU + 1.6 GLI-> 1.4
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 01, 2014, 01:03:06 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Cóż trochę czasu minęło od osatniego postu pewnie wiele ludzi myślało że łututuut jebs UPG i na szrot ale jednak nie :D  HGFa nie ma ciągle a to bydle nadal żyje i ma się coraz lepiej mimo że nie było na początku tak kolorowo z nim ; Co się okazało gdy został "przeminusowany ". Brak podłogi przy lewarkach z  tyłu , zeżarte błotniki pod zderzakiem , zgnite przednie drzwi , błotniki , pęknięty pas przedni zeżarte narożniki dachu , obżarta lekko prawa podłużnica przednia ale mimo tego dostał drugą szansę . Zapytacie pewnie po co ? Skoro się nie opłaca  . Cóż polubiłem tego dziada po prostu  mimo że tyle krwi i nerwów mi napsuł :d 
Po skończeniu mechaniki będzie etap lakierowania tylko będzie trzeba odłożyć na to znowu trochę hajsów ;)

Rzeczy które zostały w nim zrobione :

Blacharka :

-Podłoga tył przy lewarkach
-Wymienione drzwi przednie x2
-Wymienione przednie błotniki
-Wymieniony przedni nosek
- Pospawany pas przedni oraz wzmocniony
- Pospawana przednia prawa podłużnica
- Pospawane błotniki z tyłu pod zderzakiem razem z nadkolami
- Wspawane reperaturki progów zewnętrznych
- Wspawane nowe progi zewnętrzne
- Wspawanie łatek w podprożach
- Wspawanie nowych końcówek tylnych progów
- Mała łatka na 1 sierpie
- Wspawanie Końcówek dachu przy słupku z przednią szybą .
- Nowa klapa

Mechanika :
-Nowe przewody paliwowe
-Nowa miska Olejowa oraz uszczelka (stara byłą w 5 miejscach spawana i cała pokrzywiona i zardzewiała;O )
-Wywalenie resztki instalacji po gazie z śrubą (będzie na nowo zrobiona instalacja sekwencyjna jak auto będzie po etapie lakierowania)
-Nowa uszczelka pokrywy zaworów
-Nowa Zewnętrzna pompa paliwowa
-Nowa góra rurka układu chłodzenia (ta przy pokrywie zaworów)
-Nowy olej silnikowy
-Nowe poduszki silnika
-2 Wentylator zmieniony z OHV na Roverovy
- "Nowa" Skrzynia z sławnego Małopolskiego "Szatana" w mojej po swapie zaczęła wylatać 2ja ;E
-Nowe łożysko oporowe do skrzyni
-Nowe świece zapłonowe NGK
-Nowa kopułka
-Nowa plecionka wydechu (moja miała dziurki  i przepuszczała spaliny
-Nowy CPWK
-Nowe kable zapłonowe
-Montaż sanek pod miskę olejową (przy kupnie dawcy nie było :E a w belce silnika były ukręcone/urwane śruby rozwiercenie i nagwintowane na nowo .
-Nowa lina prędkościomierza
-Nowa linka sprzęgła (u siebie miałem nową ale od Szesnachy na heblach i była za krótka
-Wywalenie haku
-Wymiana kolektora ssącego na kolektor z 97 roku z dodatkowym wyjściem na podciśnienie który został wykorzystany do kuli podciśnienia żeby pozbyć się drut trójnika który szedł do kompa
-Nowy komputer
-Nowa cewka butelkowa
-Nowa listwa wtryskowa z wtryskami


A teraz trochę fotków  :P
































 










































































































"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "