Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 48499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #180 dnia: Maj 20, 2006, 23:31:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ostatnimi czasy planowałem załozyc w swoim silniku zapłon elektroniczny od PN 1,6 zwłaszcza ze obecny klasyc zamulał silnik(brak podcisnienia) i ogólnie mnie denerwował. Aparat koniecznie chciałem miec na głowicy z powodu planowanego załozenia gazników dellorto. Nigdzie nie znalazłem jednak recepty na jego wykonanie. U siebie rozwi?załem to za pomoc? dorobienia specjalnej tulei za pomoca której mocuje sie kompletny aparat polonezowski na głowicy dohc. W osce aparacie PN nalezy zaznaczyc(ale nie odcinac !!!)od dolnej krawedzi mocowania aparatu (tj tej która styka się z blokiem) odległosc 67 mm . Nastepnie nalezy wykonac tulejke i w zębatce aparatu zapłonowego digiplex-a rozwiercic otwór z 12mm na 12,4. Na wałek aparatu zapłonowego zakładamy rozwiercony trybik tak aby jego dolna czesc znalazła sie na znaku który wykonalismy. Wystajac? czesc wałka mocujemy w imadle i przewiercamy wałek korzystaj?c z otworów w kole zębatym. Przy czym zdecydowanie lepiej jest wykonac klin jako stozkowy niz jako walcowy. Po wywierceniu otworu odcinamy zbędna czesc wałka i przystępujemy do montazu aparatu.Wczesniej dobrze jest aparat rozebrac, wyczyscic i wymienic zuzyte czesci na nowe.(zwłaszcza spręzynki regulatora odsrodkowego) Na aparat nasuwamy wykonana tuleje, zakładamy trybik i kołkujemy stalowym bolcem który zaklepujemy na koncach. Aparat jest gotowy do montazu. Dodatkowo nalezy przedluzyc srube w glowicy która mocuje aparat poniewaz stara jest za krótka.  I tutaj pojawia sie drobny problem - mianowicie sruba ma gwint drobnozwojny a nie metryczny !!! Rozwi?zania s? dwa wykrecic szpilke obci?c centymetr wyzej i dospawac kawałek szpilki z gwintem metrycznym albo znalesc stara srube która przykreca sie głowice w silniku dohc i odciac 5 mm przed koncem gwintu patrz?c od przeciwnej strony łba sruby, poczym obrobic uciety koniec i wkrecic w głowice- tak mam u siebie. kolejna przeróbka dotyczy nasadki dociskajacej podstawe aparatu zapłonowego- trzeba ja podwyzszyc o  odległosc odsadzenia aparatu. Wykonujemy to za pomoca kawałka płaskownika stalowego przyspawanego pod odpowiednim k?tem. Teraz mozemy juz zamontowac aparat na głowicy, czeka nas jeszcze zamontowanie cewki i modułu  obok akumulatora i podpiecie oraz prawdopodobnie przedłuzenie przewodów elektrycznych od instalacji gazowej, obrotomierza i zasilania. Nalezy takze zapewne przedłuzyc węzyk od podcisnienia.

http://img238.imageshack.us/my.php?image=p10100016gg.jpg

http://img238.imageshack.us/my.php?image=p10100044si.jpg

Przy okazji dorobiłem tez odciecie pompy paliwa za pomoca przekaznika. Jak ktos jest zainteresowany to wrzuce foto rozdzielacza i wymiary tulei(teraz mi sie nie chce ;)  )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #181 dnia: Maj 20, 2006, 23:42:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
No no :)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #182 dnia: Maj 21, 2006, 07:32:09 am »

Meggido

  • Gość
Gwint drobnozwojny nie jest gwintem metrycznym?? Od kiedy?? :mrgreen:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #183 dnia: Lipiec 11, 2006, 22:14:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj nast?pił upragniony dzien i pod maska wyl?dowały 2 delorto 40 DHLA :mrgreen:  Wykorzystałem kolektor od ritmo 130 TC i gazniki od alfy 1,8 dohc. Wszystko zostało skrecone w jedna całosc za pomoca specjalnie dorobionej flanszy aluminiowej. Sam kolektor został nadspawany i powiekszono w nim kanały aby miała odpowiednia srednice. Jak kumpel wrzuci zdjęcia to podam link. Narazie kołuje jeszcze jakies filtry :)  Za wszelka pomoc w tym temacie dzieki(sam narazie nie mam koncepcji). Wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne- mimo ze nie ustawiony ciagnie jak glupi. Jedyna róznica to taka ze dół obrotów do około2500 tys sie pogorszył, ale powyzej jest malina  :D  A jak sie wkreca :twisted: Gazniki pasuja bez problemu jedynie musze cos podrzezbic z linka od ssania i filtrami

[ Dodano: 2006-07-11, 22:16 ]
Cytat: "Meggido"
Gwint drobnozwojny nie jest gwintem metrycznym?? Od kiedy?? :mrgreen:


 To jest drobnozwojny gwint metryczny  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #184 dnia: Lipiec 18, 2006, 02:53:57 am »

rdt

  • Gość
Elwood gratulacje - zaluje tylko ze nie odkupiłem koła przerobionego od abimexa od Ciebie i paru innych gratów

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #185 dnia: Październik 05, 2006, 12:01:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Garsc fotek dla kolegi rdt

[img=http://img171.imageshack.us/img171/1976/86mmxq7.th.jpg]
Widok koła z boku
[img=http://img180.imageshack.us/img180/4591/246mmczyli2wyiarma2466616qm1.th.jpg]
Jak wyzej
[img=http://img209.imageshack.us/img209/7264/422mmeu6.th.jpg]
Wymiar 42,2 - jest to wymiar na który nalezy stoczyc kolo abimexa aby weszło pod małe koło rozrz?du
[img=http://img205.imageshack.us/img205/3761/495mmbn8.th.jpg]
49,5mm wymiar podtoczenia z przodu koła, aby sruba mogła złapac wiecej gwintu ,głębokosc okolo 2mm
[img=http://img209.imageshack.us/img209/8823/756mmtzntylecowseriiua5.th.jpg]
75,6 mm wymiar biezni koła z której czujnik zczytuje impulsy, jest to dokładnie tyle samo co w orginale, jedynie rowki zostały pogłębione za pomoca freza 3mm do konca gdyz orginały zostały stoczone tak aby koło pasowe weszło pod koło rozrz?du i nalezy je przedłuzyc .W orginale były znacznie płytsze. Nalezy to zrobic PRZED toczeniem koła
[img=http://img207.imageshack.us/img207/2812/crim0023it6.th.jpg]
Widok koła z boku
[img=http://img208.imageshack.us/img208/3840/crim0029el9.th.jpg]
Widok od przodu
[img=http://img208.imageshack.us/img208/7716/crim0030rf6.th.jpg]
To samo z innego ujęcia
[img=http://img208.imageshack.us/img208/1741/crim0031jk2.th.jpg]
Patrz wyzej
[img=http://img174.imageshack.us/img174/6756/czujnik2fr1.th.jpg]
Widok na czujnik z wyciętym fragmentem orginalnej obudowy rozrz?du ohv. Dziury nalezy dowiercic we własnym zakresie
[img=http://img224.imageshack.us/img224/3459/czujnikbz9.th.jpg]
To samo z drugiej strony(od koła)
[img=http://img223.imageshack.us/img223/8100/razem2pw0.th.jpg]
Czujnik z boku z tyłu widac blaszany wspornik za pomoca ta konstrukcje przykrecamy do bloku silnika dohc
[img=http://img224.imageshack.us/img224/5458/razemqm7.th.jpg]
Widok z boku
[img=http://img224.imageshack.us/img224/5875/uchwyt5pk9.th.jpg]
Sam wspornik
[img=http://img205.imageshack.us/img205/9554/uchwytfl2.th.jpg]
To samo, widac ze w dolnej czesci jest wypilowane miejsce na obudowe czujnika magnetycznego. Wymiarów tej blaszanej czesci niestety nie posiadam, wieczorem dorzuce jeszcze wiecej fotek(3lub 4)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #186 dnia: Październik 05, 2006, 15:17:02 pm »

Bodzioo

  • Gość
nie żebym jęczał, fajnie że s? fotki tylko szkoda ze strasznie nie ostre:(

btw mogliby?cie się zorientować ile u Was w sklepach kosztuj? 3 bieżniowe koła do plusa? bo u mnie nowka 180zł czyli troche zaporowo

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #187 dnia: Październik 05, 2006, 21:03:59 pm »

Piotrek_

  • Gość
3-biezniowe do abimexa 100 we wrocku. lezy w sklepie i sie kurzy ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #188 dnia: Październik 05, 2006, 21:30:51 pm »

Bodzioo

  • Gość
na allegro było za 45 ale musiałbym jeszcze dorwac kolo z plusa, pociac, roztaczać oba i jako? to zespawac więc nieopłacalna zabawa. Jak bedzie sytuacja podbramkowa a jak na razie się na ni? zapowiada to bede musiał kupić nowe koło i podtoczyć

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #189 dnia: Kwiecień 03, 2007, 09:59:50 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dawno nic nie bylo :)
Foto z przekładki 2,0 do GLI Bosch :)

http://www.toya.net.pl/~hrumak/
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #190 dnia: Kwiecień 03, 2007, 11:49:46 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
ja zawsze zapominam porobić fotek jak coś robię - oczywiście moje prace mają poziom trudności typu otwarcie puszki z mielonką ... ale i tak zapominam  :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #191 dnia: Kwiecień 09, 2007, 11:47:35 am »

Chudson

  • Gość
Nie orientujecie sie w jakim późniejszym fiacie montowali ten sam aparat zapłonowy elektroniczny co w naszych dohc ?? troszke mnie denerwuje stykowy zapłon i zastanawiam sie nad zmianą ale jakoś nie chce mi sie grzebać z polonezowskim.

Pozatym co jest nie tak jeśli silnik zaczyna gubić obroty i wogóle chodzi jakby nie mógł po podłączeniu kabelka od obrotomierza do cewki ??

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #192 dnia: Kwiecień 09, 2007, 20:03:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Postanowiłem sklecic w koncu jakis opis odnosnie przekładki dohc do caro plus aby opisac jak powstał 2,0 DOHC GLI.Bosch. Montaż silnika przebiegał bez problemu.(pomijając za krótki wał napędowy który jak sie okazało nie pochodził od 132 tylko niewiadomo od czego –najprawdopodobniej od starej 131 i był nazwyczajniej w swiecie za krótki o 3 centymetry) Poduszki silnika argenta, skrzynia fiat 132, łapa tylnia pod skrzynie biegów została wykonana z poduszki i łapy polonezowskiej z górna czescia poduszki przespawana na mocowanie skrzyni od 132 które jest inne. Jedyny problem to taki iz w plusie w okolicach łapy od sprzęgła jest  zamontowane jakies okrągłe gówno najprawdopodobniej od układu hamulcowego które przeszkadza w naciagnieciu linki sprzegła –trzeba ciac srube na koncu linki gdyz inaczej zawadza. Drazek skrzyni skosny z odpowiednio przycietym drazkiem zmiany biegów od poloneza który trzeba będzie troche nagiac i przespawac gdyz wyskakuja biegi 1,3,5 z powodu haczenia o górna czesc otworu w konsoli srodkowej.
Montaż wtrysku bosch w dohc wymagał wielu przeróbek w osprzecie silnika dohc. Najpierw nalezało odpowiednio przetoczyc koło pasowe od silnika ohv aby dało się zamontowac na wał korbowy silnika dohc. Nastepnie nalezało ustawić w tej samej lini koła pompy wody i alternatora .W przypadku pompy wody wystarczyło dorobic 2 podkładki (kazda o grubosci 2 mm) i zastosowac odrobine dłuzsze sruby. W przypadku alternatora nalezalo odciac troche łape mocujaca aby cały alternator przesunac w przód samochodu. Pompa wspomagania układu kierowniczego została zamontowana zapomoca dorobionych łap na skosnym wsporniku filtra oleju w miejscu mocowania alternatora w wersji 2000 IE. Jeżeli będziecie wymieniac u siebie taki wspornik na skosny będziecie potrzebowac 2 srub dłuzszych –pasuja sruby glowicy od opla. Wymaga jednak również poprawki- dorobienia grubszego wspornika- orginalny okazał się za słaby –typowa usterka wieku dziecięcego. Kompletny układ wtrysku bosch zamontowano na kolektorze od wersji gaznikowej za pomoca specjalnie dorobionej redukcji z płaskownika aluminiowego o grubosci 10mm odpowiednio pocietego i powierconego. Poszczególne elementy wtrysku i mikser gazu zostały tez odpowiednio poprzekrecane w stosunku do serii aby to jakos upchnac. Zamiast orginalnej puchy zastosowano nakładke od Vw i stozek który będzie zamontowany w miejscu gdzie obecnie jest parownik – ten będzie przeniesiony na druga strone aby zrobic troche miejsca i zmiejszyc platanine rur z woda. Czujnik temperatury wtrysku wkrecono w trójnik na kominku glowicy- pasuje idealnie. Drobny problem z mocowaniem czujnika polozenia walu w orginale wypada on na 10 zabku liczac od pionu, a w mocowaniu ukladu zaplonowego digiplexa na 7 wiec trzeba wykonac odpowiednia łape wykorzystujac mocowanie czujnika i otwory w pokrywie przedniej wału korbowego. Tutaj mała uwaga- zamiast bawic się w mocowanie orginalnego czujnika od poloneza należy poszukac czujnika od Uno na wtrysku bosch(tez 3 przewodowego) – czujnik jest mniejszy pasuje idealnie i ma te same parametry –jedna z łatwijszych rzeczy w tym montazu. W ogóle montaz czy to boscha czy abimexa bardzo ułatwia posiadanie trójnika z dziura na czujnik i przedniej pokrywy wału korbowego z mocowaniem czujnika układu zaplonowego digiplex z wtryskowej argenty. Zwykła pokrywa wału ma inny kształt i nie posiada zadnych otworów do przykrecenia ale równiez da się tam zamocowac czujnik jest to po prostu bardziej pracochłonne wiec po co sobie zyciu utrudniac. Kable od czujników z wiazki wtrysku wymagaja pociecia i wydluzenia w zaleznosci od potrzeby. Na zdjeciach widac moduł zapłonu zamontowany na szybko na pompie wspomagania ale będzie to także zmienione jak również poprowadzenie orginalnej instalacji wtryskowej gdyz kable sa obecnie na styk. Wydech wykonano tradycyjnymi metodami: górna czesc dwururki od silnika dohc dolna z miejscem na sonde od poloneza. Tutaj przerobiono krótka  dwururke od caro. W przypadku montazu wtrysku bez sondy lepiej wykorzystac portki starego typu – odpada wówczas jeden tlumik lub katalizator. Wymaga to również zakupienia tej długiej rury od starego typu układu wydechowego do drugiego tlumika lub przedłuzenia posiadanej. Weze od wody –wykorzystano weze od silnika ohv odpowiednio spasowane i przyciete. Mały zonk nastąpił podczas wymiany chlodnicy na nowa – okazało się ze nowa niby orginał z DELHI jest wykonana strasznie partacko –nieposiada otworów do przykręcenia wentylatorów tylko jakies zgrzane blaszki przez które ciezkojest przecisnac nawet opaske od kabla. O wkreceniu srubki czy czegos możecie zapomniec –pod spodem jest już uzebrowanie chlodnicy.Kabel plusowy do rozrusznika bedacego po drugiej stronie silnika wykorzystano od malucha
W samym silniku wymieniono sporo częsci na nowe, wyszlifowano także kanały w głowicy  i kolektory, wypolerowano komory spalania i tloki oraz odchudzono przycięzkie koło zamachowe. Oczywiście w trakcie montazu wynikło tez kilka innych mało przyjemnych rzeczy jak wspomnianejuz przedluzanie walu za pomoca rur gazowych, padniety podczas pierwszego odpania rozrusznik w którym skonczyly się szczotki gdyz silnik po złozeniu chodził bardzo cięzko, woda lejaca się w miejscu połaczen wezów gumowych z metalowymi koncówkami, sruby mocujace gasnice które wypadaly akurat dziwnym trafem w przegubie elastycznym wału napędowego, koniecznosc wymiany pompy paliwa która akurat na dwa dni przed przekładka padłą, godzinna walka ze zdjeciem a pózniej zalozeniem drazka zmiany biegów, upychanie przewodów od wspomagania układu kierowniczego i pare innych drobiazgów.

[ Dodano: 2007-04-09, 20:09 ]
Cytat: "Chudson"
Nie orientujecie sie w jakim późniejszym fiacie montowali ten sam aparat zapłonowy elektroniczny co w naszych dohc ?? troszke mnie denerwuje stykowy zapłon i zastanawiam sie nad zmianą ale jakoś nie chce mi sie grzebać z polonezowskim.

Temat chyba troche nie ten :?
W zadnym innym nie montowali gdyz przednionapedówki nie miały juz aparatów w bloku  tylko na wałku rozrządu ale nie tak jak w argencie tylko na przedłuzeniu wałka rozrządu z tylu glowicy. Byc moze elementy typu palec czy kopułka, moduł elektroniczny i cewka sa zamienne. Nowsze dohc miały tez juz elektroniczne układy zaplonowe bez rozdzielacza
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #193 dnia: Kwiecień 10, 2007, 07:27:18 am »

Hrumak

  • Gość
Jak to pieknie opisales , tu wyglada na luzna przekladke ... chociaz nia nie bylo ;)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #194 dnia: Kwiecień 10, 2007, 20:50:32 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
chłodnica zgadza się ma takie lipne mocowania ale mocno sciete sruby wkrecają się lekko w użebrowanie nie uszkadzając rurek i u mnie nie cieknie a wiatraków mam 2 :)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #195 dnia: Maj 03, 2007, 17:30:59 pm »

SerU#408

  • Gość
Skoro sie szykujesz do powaznej wyczynowej jazdy to szykuj na fure minimum 10 tys PLN-bez takich pieniedzy nie przygotujesz Poldka do sportu. Zaznaczam, ze w/w kwota dotyczy przypadku, kiedy wiekszosc rzeczy robisz sam...

Samo przygotowanie silnika pod wyczyn bez turbiny to jakies 6 tysiecy (remont+kute tloki+nowe czesci). Jak juz bedzie moc, to musi hamowac, zeby hamowac, to musi sie drogi trzymac wiec i zawias i hamulce trzeba robic. O kublach, klatce i reszcie nie wspomne  :mrgreen:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #196 dnia: Czerwiec 03, 2007, 13:24:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.toya.net.pl/~hrumak/fso_PC.avi

Filmik ze swapu 2,0 - przedłuzanie wału napędowego  :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #197 dnia: Luty 05, 2008, 22:10:05 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
a co powiecie panowie o podlaczniu ukladu wtryskowego z 1.6 GSI do fiatowskiej 2.0???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #198 dnia: Luty 05, 2008, 22:14:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "mateokrzyku"
a co powiecie panowie o podlaczniu ukladu wtryskowego z 1.6 GSI do fiatowskiej 2.0???

juz dawno proponowalem takie rozwiazanie ,nawet do roverka 1.6
ktos moglby sie wziac i sprawdzic jak to wyjdzie ,bo sa spore szanse na powodzenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #199 dnia: Luty 05, 2008, 23:24:55 pm »

vox+241

  • Gość
Cytat: "mateokrzyku"
a co powiecie panowie o podlaczniu ukladu wtryskowego z 1.6 GSI do fiatowskiej 2.0???

SerU zamontował to do jakiejś dwójki, podobno super jeździło. Gdzieś na forum jest opis