Autor Wątek: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.  (Przeczytany 5854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« dnia: Sierpień 13, 2013, 13:33:33 pm »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Witam, właśnie podpiąłem się pod Autronica, to co ujrzałem przeraziło mnie, "złe" emulacje, progi, tpsy, ustawienia cewek itd.

Proszę Was o podzielenie się odpowiednimi ustawieniami z zakresu podłączenia TPS oraz poniższych opcji - co ustawić.

PRZEŁĄCZNIK
(czy po włączeniu opcji Awaryjne zamiast "Automatycznie" wszystko będzie tak jak w tej opcji + możliwość uruchomienia na LPG przykładowo poprzez przytrzymanie przełącznika czy będzie startować tylko z LPG?)

-  Automatycznie – przełączanie automatyczne z benzyny na
gaz ( tło zielone)
-  Benzyna – praca wyłącznie na benzynie ( tło czerwone)
-  Awaryjne LPG– uruchamianie bezpośrednio z gazu ( tło
ciemno niebieskie)

Zakładka przełączanie:


PRZEŁĄCZANIE (obecnie ustawione na zwalnianie - sprawuje się nawet ok)
Umożliwia ustalenie momentu przełączania z benzyny na gaz :
-  Przyspieszanie – przełączenie podczas przyspieszania
-  Zwalnianie – przełączenie podczas zwalniania

AWARYJNE LPG (jak w opisie wyżej, są dwie opcje - aktywne i nie aktywne, miałem wyłączone, ale włączyłem)
Włącza/wyłącza możliwość uruchomienia silnika bezpośrednio na gazie

CUT – OFF (jakie wartości poustawiać)
Umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji cut-off oraz edycje jej
parametrów poprzez :
-  określenie liczby kroków zamknięcia atuatora. W momencie
zadziałania funkcji atuator zamknie się o wpisaną liczbę kroków
-  czasu opóźnienia ( w [msec] ) jej zadziałania ( od zamknięcia
przepustnicy, czyli zdjęcia nogi z gazu, do zamknięcia
atuatora )
-  oraz obrotów przy których następuje wyłączenie cut-off czyli
powrót do normalnego otwarcia atuatora.

TYP SYGNAŁU OBROTÓW (obecnie miałem 4 cylindry - 2 cewki, mimo jednej fizycznej)
Umożliwia określenie rodzaju układu zapłonowego samochodu poprzez
zmianę kombinacji liczby cylindrów i cewek. Odpowiednia konfiguracja
tego elementu bezpośrednio wpływa na właściwy odczyt prędkości
obrotowej silnika. Powinien on być  zgodny ze wskazaniem obrotomierza.

PRÓG PRZEŁĄCZANIA (obecnie 2000 obrotów)
Określa obroty przy których następuje przełączenie na gaz

OGRANICZNIK (obecnie 6500 obrotów)
Włącza/wyłącza ograniczenie maksymalnych obrotów silnika podczas
zasilania gazem oraz umożliwia określenie ich wartości. Aktywacja tej
funkcji powoduje automatyczne przełączenie na benzynę  po
przekroczeniu określonych obrotów silnika.

CZUJNIK TEMPERATURY (było wyłączone - ustawiłem 45*C)
Włącza/wyłącza czujnik temperatury oraz umożliwia określenie wartości
powyżej której możliwe jest przełączenie.

Zakładka parametry:


RODZAJ TPS (obecnie rosnący, próg 1,8V - czy nie za wysoki?)
Pozwala określić  rodzaj czujnika TPS (rosnący/malejący) oraz wartość
jego sygnału dla zamkniętej przepustnicy. Jest to próg TPS, którego
ustawienie określa wyjście z biegu jałowego. Zaleca się  ustawienie progu
wyższego o 0,2 – 0,5 V z powodu możliwych zakłóceń  w połączeniach
elektrycznych.

EMULACJA SONDY
(chyba najważniejsze - obecnie miałem włączoną opcję standard 0-0,8V, auto miało problemy z pracą na benzynie, stąd i ten wątek, czym się różni otwarty obwód od masy? jaka powinna być ustawiona dla Boscha?)
Pozwala określić  rodzaj emulacji sygnału sondy lambda oraz parametry
fali prostokątnej dla emulacji typu standard ( czas trwania ( w [msec] )
poziomu górnego i dolnego fali konstruowanej )

USTAWIENIE WYJŚCIOWE ATUATORA (obecnie oba progi to 80-90)
Umożliwia określenie otwarcia wyjściowego atuatora w zakresie od 0 do
200 kroków na biegu jałowym (MINIMUM) oraz na wysokich obrotach
(MAXIMUM).
UWAGA : zaleca się nie zmieniać  sugerowanych wartości, a w przypadku
zmian, różnica pomiędzy wartościami nie powinna być większa niż  10
kroków.

SONDA LAMBDA (obecnie ustawione 0-0,8V - pierwsza opcja, raczej dobrze)
Określa typ sondy lambda ( zakres pracy w [V])

CZAS NAGRZANIA SONDY ( obecnie 4s )
Jest to czas potrzebny na rozgrzanie sondy lambda do temperatury pracy
( w naszym przypadku czas od momentu przejścia na gaz do momentu
rozpoczęcia sterowania dawką gazu), podczas którego silniczek krokowy
ustawiany jest w pozycję wyjściową, a skład mieszanki nie jest
regulowany.

TYP JAZDY (obecnie ekonomiczny)
Wybór stylu jazdy ma wpływ na skład mieszanki, co wiąże się  z dynamiką
jazdy i zużyciem paliwa jednak nie wpływa znacząco na emisję  spalin.
Zmiana jest realizowana poprzez przestawienie progu sondy lambda na
bogatszą  lub uboższą  mieszankę .
Sport – zalecany do samochodów z automatyczną  skrzyni  biegów

ZAKRES PRACY ATUATORA (obecnie chyba duży)
Funkcja ta pomaga dostosować  zakres pracy atuatora do pojemności
silnika, oraz może skompensować  duże odległości pomiędzy
przepustnicą, a mikserem lub mikserem a reduktorem. Im te odległości są
większe tym zakres musi by  większy.

WZBOGACENIE (tutaj całkowicie nie wiem, obecnie osobista)
„Zastrzyk” dodatkowej ilości gazu. Określamy liczbę kroków, które
wykonuje jednorazowo atuator, w trakcie „skoku” oraz czas trwania
atuatora w pozycji „skoku” [msec]. Wzbogacenie odbywa się zawsze od
położenia wyjściowego MAXIMUM.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2013, 13:36:55 pm wysłana przez morozaw »

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2013, 15:25:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
CUT – OFF (jakie wartości poustawiać)
Umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji cut-off oraz edycje jej
parametrów poprzez :
-  określenie liczby kroków zamknięcia atuatora. W momencie
zadziałania funkcji atuator zamknie się o wpisaną liczbę kroków
-  czasu opóźnienia ( w [msec] ) jej zadziałania ( od zamknięcia
przepustnicy, czyli zdjęcia nogi z gazu, do zamknięcia
atuatora )
-  oraz obrotów przy których następuje wyłączenie cut-off czyli
powrót do normalnego otwarcia atuatora.

niech zamyka o jakieś 30kroków, powyżej 2500, opóżnienie około 1-2s

TYP SYGNAŁU OBROTÓW (obecnie miałem 4 cylindry - 2 cewki, mimo jednej fizycznej)
Umożliwia określenie rodzaju układu zapłonowego samochodu poprzez
zmianę kombinacji liczby cylindrów i cewek. Odpowiednia konfiguracja
tego elementu bezpośrednio wpływa na właściwy odczyt prędkości
obrotowej silnika. Powinien on być  zgodny ze wskazaniem obrotomierza.

Przecież dobrze miałeś-masz dwie cewki, tylko w jednej obudowie.

PRÓG PRZEŁĄCZANIA (obecnie 2000 obrotów)
Określa obroty przy których następuje przełączenie na gaz

OGRANICZNIK (obecnie 6500 obrotów)
Włącza/wyłącza ograniczenie maksymalnych obrotów silnika podczas
zasilania gazem oraz umożliwia określenie ich wartości. Aktywacja tej
funkcji powoduje automatyczne przełączenie na benzynę  po
przekroczeniu określonych obrotów silnika.

daj na 6000

CZUJNIK TEMPERATURY (było wyłączone - ustawiłem 45*C)
Włącza/wyłącza czujnik temperatury oraz umożliwia określenie wartości
powyżej której możliwe jest przełączenie.

Tu co kto lubi, ja na lato wyłączył bym tą opcję zupełnie. na zimę ustawić jakieś 30-35st. 45 to za dużo.
Zakładka parametry:


RODZAJ TPS (obecnie rosnący, próg 1,8V - czy nie za wysoki?)
Pozwala określić  rodzaj czujnika TPS (rosnący/malejący) oraz wartość
jego sygnału dla zamkniętej przepustnicy. Jest to próg TPS, którego
ustawienie określa wyjście z biegu jałowego. Zaleca się  ustawienie progu
wyższego o 0,2 – 0,5 V z powodu możliwych zakłóceń  w połączeniach
elektrycznych.

próg tps i związane z nim wzbogacenie mieszanki ustawia się bądz nie w zależności od konkretnego przypadku. W skrócie chodzi o to, by przy wdepnięciu w gaz z wolnych obrotów nie krztusił się, tylko jechał.
Dobrze się przejechać z włączonym rejestratorem i obserwować wykres lambdy i tps. Na tej posdtawie można to dobrze ustawić.

EMULACJA SONDY
(chyba najważniejsze - obecnie miałem włączoną opcję standard 0-0,8V, auto miało problemy z pracą na benzynie, stąd i ten wątek, czym się różni otwarty obwód od masy? jaka powinna być ustawiona dla Boscha?)
Pozwala określić  rodzaj emulacji sygnału sondy lambda oraz parametry
fali prostokątnej dla emulacji typu standard ( czas trwania ( w [msec] )
poziomu górnego i dolnego fali konstruowanej )

dla boscha zwarty do masy ( jak się myle, nich ktoś poprawi)

USTAWIENIE WYJŚCIOWE ATUATORA (obecnie oba progi to 80-90)
Umożliwia określenie otwarcia wyjściowego atuatora w zakresie od 0 do
200 kroków na biegu jałowym (MINIMUM) oraz na wysokich obrotach
(MAXIMUM).
UWAGA : zaleca się nie zmieniać  sugerowanych wartości, a w przypadku
zmian, różnica pomiędzy wartościami nie powinna być większa niż  10
kroków.
 
ustawić tak, by dobrze odpalał i chłodny silnik w miarę jakoś chodził.

SONDA LAMBDA (obecnie ustawione 0-0,8V - pierwsza opcja, raczej dobrze)
Określa typ sondy lambda ( zakres pracy w [V])

CZAS NAGRZANIA SONDY ( obecnie 4s )
Jest to czas potrzebny na rozgrzanie sondy lambda do temperatury pracy
( w naszym przypadku czas od momentu przejścia na gaz do momentu
rozpoczęcia sterowania dawką gazu), podczas którego silniczek krokowy
ustawiany jest w pozycję wyjściową, a skład mieszanki nie jest
regulowany.

TYP JAZDY (obecnie ekonomiczny)
Wybór stylu jazdy ma wpływ na skład mieszanki, co wiąże się  z dynamiką
jazdy i zużyciem paliwa jednak nie wpływa znacząco na emisję  spalin.
Zmiana jest realizowana poprzez przestawienie progu sondy lambda na
bogatszą  lub uboższą  mieszankę .
Sport – zalecany do samochodów z automatyczną  skrzyni  biegów

ZAKRES PRACY ATUATORA (obecnie chyba duży)
Funkcja ta pomaga dostosować  zakres pracy atuatora do pojemności
silnika, oraz może skompensować  duże odległości pomiędzy
przepustnicą, a mikserem lub mikserem a reduktorem. Im te odległości są
większe tym zakres musi by  większy.

WZBOGACENIE (tutaj całkowicie nie wiem, obecnie osobista)
„Zastrzyk” dodatkowej ilości gazu. Określamy liczbę kroków, które
wykonuje jednorazowo atuator, w trakcie „skoku” oraz czas trwania
atuatora w pozycji „skoku” [msec]. Wzbogacenie odbywa się zawsze od
położenia wyjściowego MAXIMUM.
[/quote]
łania (
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2013, 15:45:08 pm »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Dzięki za rady, z cewką od razu wróciłem, bo obroty się nie zgadzały.
Niestety koledze chyba coś ucięło wiadomość? Jeśli tak, czy może kolega edytować i poprawić posta?

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2013, 15:53:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ło jezu,jakie to dlugie,
wiec w skrocie dla BOSCHa :
TPS 0-5v ,prog elpigaz wymyslil sobie 2v
lambda 0-1v (czyli moze byc ta opcja 0-0.8v)
temp. 20*C
prog obortow dla przelaczenia np. 1500
czas rozgrzewania sondy 15s

ustawienia krokowca ,czyli wartosc PWA i zakres pracy ,w tym wzbogacenie i zubozenie to kwestia strojenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 13, 2013, 16:01:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Te obroty to zdecydowanie za niskie, 2000-2500 obr/min są OK.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2013, 08:46:16 am »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Dzięki wielkie za odpowiedź.
1. Mam jeszcze pytanie odnośnie opcji cut-off. Jest sens to włączać?
Jak powinny wyglądać wartości ustawione +/-?

2. Kolejne pytanie, nie mogę znaleźć oficjalnej instrukcji montażu i działania.
Jedni piszą by się podpinać do potencjometra TPS ścieżka nr 1 (0*-26,9* uchylenia przepustnicy przyjmuje wartości o 0-5V przy czym przy ~11* uchylenia ma słynne ~2V), a inni by do ścieżki nr 2, która w moim odczuciu powinna być lepsza do tego celu (0-90* uchylenia przepustnicy przyjmuje wartości 0-5V, wzrost liniowy od zera przynajmniej u mnie)
Która i dla czego? Przecież w przypadku ścieżki nr 1 powyżej 27* uchylenia przepustnicy komputer nie dostaje już żadnych informacji jakie by dostawał przy ścieżce nr 2 od 0*-90* i myśli ,że przepustnica jest w pełni otwarta? Otwierając ją dalej dostarczamy więcej powietrza i zubożamy mieszankę, a komputer LPG pewnie musi się ratować wskazaniami sondy.


3. Ostatnie pytanie już bardziej odnośnie Boscha.
Emulacja obwód otwarty czy masa oraz dlaczego?
Czy mimo sondy do masy komputer Boscha będzie się uczyć LPG i zmieniać mapy zapłonu? Takie opinie gdzieś wyczytałem, że i tak potrzebny jest przekaźnik kasujący pamięć.
Jak zinterpretuje Bosch brak sondy? (obwód otwarty?)
Jakie wartości czasu dolnego i górnego, którego chyba nie powinno wtedy być?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2013, 08:50:48 am wysłana przez morozaw »

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 16, 2013, 08:49:05 am »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Pozwolę sobie podbić temat.

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2013, 14:39:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1. nie ma sensu
2. TPS podlaczasz pod pin nr 2 - daje to odczyt od ~0.7v do 4.8v
3. emulacja MASĄ lub obwodem otwartym to to samo z jednym malym wyjatkiem,
jezeli podasz mase ,to zawsze bedzie odczyt 0v ,a jak rozewrzesz obwod to moga sie pojawic jakies smieci w postaci 0.01 ,0.02 v i ECU moze je zinterpretowac jako sygnal,
a chodzi o to,zeby wprowadzic ECU w tryb awaryjny caly czac ,wiec emulacja masa jest pewniejsza,
w praktyce praktycznie nie ma znaczenia jaki system zastosujesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2013, 09:33:19 am »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Dzięki KGB
Czy ma ktoś doświadczenia z Autronikiem?
ustawiłem emulację na masę, żaden check nie wyskakuje oraz mam wrażenie, że po jednym dniu jechał tak jakby chciał, ale nie mógł.
Pojeżdżę kilka dni, zresetuje i jeszcze raz pojeżdżę kilka dni. To wina autronica czy zbiera jakieś zakłócenia po drodze?

Czy Wam od razu wyskakuje check po przełączeniu na LPG?

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2013, 10:18:22 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Czy Wam od razu wyskakuje check po przełączeniu na LPG?
nieeeeeeee ! zaprogramuj sobie automatycznie wszystko w programie i powinno być dobrze ,ja tak zawsze robię i nie mam problemów i tak jak ci wyjdzie nic nie zmieniaj i po jeździj ,a ewentualnie później koryguj
ja mam emulację sondy ustawiona na standart  !
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 21, 2013, 10:35:12 am »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Mardas dzięki za odpowiedź, ale coś dziwnie, że nie masz problemów z tą emulcją.
Masz może przekaźnik resetujący ECU Boscha, ewentualnie zasilanie podtrzymania pamięci po stacyjce?
Jakie masz wartości przy emulacji czasu i przebiegu przy autronicu?

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2013, 11:22:38 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
a masz emulator sondy ? to takie dodatkowe badziewie które współpracuje ze sterownikiem Al 700 jak go nie masz to masz problem
Jakie masz wartości przy emulacji czasu i przebiegu przy autronicu?
Zgłoś
nie pamiętam ? ale chyba po wyżej 500 ???? to ci samo wyjdzie przy programowaniu automatycznym , ijeszcze jedno ! wartość kroków atuatora powinna byc taka   że wartość max jest mniejsza od wartości min  !!!! i jest ona mniejsza o 10!!!! i przy korekcie kroków zawsze musi być zachowana ta różnica inaczej silnik będzie ci się dławił,muła miał ,żebym  mógł ci wszystkie moje parametry podać i nastawy to bym musiał się podłączyć  i spisać i dawno tego nie robiłem bo nie mam potrzeby ,skoro poldek śmiga bez problemów
 
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 21, 2013, 11:43:00 am »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Mardas, zaskakujesz mnie - piszesz wszystko inaczej i odwrotnie niż inni do tej pory :D
Przecież podobno Autronic ma emulator oraz min powinno być mniejsze o 10 od max? :)

Odp: Ustawienia Autronic AL700 dla polonezów.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 21, 2013, 13:11:34 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
haha  <lol> no to jeździj tak jak inni hehe  ;p ja jeżdżę tak jak piszę i nie mam problemów !!!!!!!! Powiem ci że jak jeździłem tak jak wszyscy jak mówisz to bez przerwy miałem problemy ,nie szło normalnie jeździć ,dopiero teraz mogę sie nie wkurzać i jeździć normalnie bez problemów  <ok> trochę poczytałem kiedyś na innych forach motoryzacyjnych jak miałem problemy i wielu pisało że tak jak mam w tej chwili to jest właściwie  <ok> także twój wybór ? i jak to mówią "miej łeb i "gęś" to kombinuj "hehe  :P
800 to ma ale nie 700 !!!!! emulator

http://allegro.pl/emulator-wtryskiwaczy-4-cyl-autronic-ae-304-i3458137633.html to link do tego emulatora
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2013, 13:19:21 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123