Autor Wątek: Gumowa osłona atrapy - efekty  (Przeczytany 6656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gumowa osłona atrapy - efekty
« dnia: Wrzesień 19, 2013, 16:33:24 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Witam, udało mi się kupić nową osłonę chłodnicy do mojego akwarium. Pytanie do ludzi, którzy tego używali, czy naprawdę silnik się szybciej grzeje, lepiej utrzymuje temperaturę? Czy jest sens zakładania osłony przy +6 na dworze?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2013, 16:56:10 pm »

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
Używałem, ale w OHVce. Działa, jak najbardziej, motor szybciej się grzeje i dobrze trzyma temperaturę... Tyle, że ten wynik może nie być do końca miarodajny, bo nie wiem na ile sprawny jest mój termostat.

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2013, 17:22:28 pm »

piciek

  • Gość
Używam w plusie, silnik lepiej łapie temperature, jednak w korku częściej chodzą wiatraki, dodatkowym plusem jest, że dzięki tej osłonie nie leci tak syf i sól z drogi do komory silnika. Zakładam zawsze, jak temperatury są bliskie 0.

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2013, 17:27:35 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Też potwierdzam, w GLD mi ogromnie pomagała zimą (ale tam to trzeba by jeszcze płytę pod silnik zapakować jako osłonę), w Roverku też jest szybciej. :)

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2013, 22:08:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nic nie daje lepszego efektu niż karton przed samą chłodnicą.
W zderzaku i obok chłodnicy masz kierownicę powietrza które powodują że atrapy wcale nie potrzebujesz.....


Przykład : Atrapka Ori z halogenami.....

Trzeba by zasłonić chłodnicę... albo zainwestować w dobry termostat.. który nie ma prawa puścić wody na chłodnicę przed 88 stopniami.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2013, 22:17:26 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Nic nie daje lepszego efektu niż karton przed samą chłodnicą.
to sie zgadza, kartonik idealnie wchodzi w szczelinę między chłodnicę a pas przedni, i nawet się nie buja, a w razie przegrzania odchylasz go i jedziesz dalej z dobrą temperaturą ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2013, 22:39:55 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Nie wiem w którym miejscu u mnie widzisz kierownice powietrza w zderzaku :) Nie mam innej możliwości dostania się powietrza do chłodnicy niż przez przedni grill.
Byłem pojeździć z osłoną, działa świetnie, 3km i na silniku 90, ciekawe czy nie będzie się przegrzewał. Okaże się.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2013, 23:08:46 pm »

myambo

  • Gość
Nie mam innej możliwości dostania się powietrza do chłodnicy niż przez przedni grill.
E tam jest, pas przedni :P


Co do osłony gumowej, przydaje się, sprawdzone w zimę, ale na obecną pogodę ? Nieporozumienie, jeszcze za ciepło :)

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 21, 2013, 02:14:15 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
W Caro przez otwory w zderzaku idzie więcej powietrza na chłodnicę, niż przez grila.

U siebie na zimę całkowicie je zasłaniałem. Wyciąłem z cienkiego czarnego plastiku odpowiedni kształt, i mocowałem trytytkami. Mam minusa, więc na nielakierowanym zderzaku nic nie było widać.

Gumową osłonę atrapy stosowałem równolegle, jest bardzie praktyczna niż Heko. Nawet w środku zimy zdarza się ciepły słoneczny dzień, i jazda w gęstym ruchu miejskim. Wtedy dosłownie na światłach można wysiąść i usunąć ją jednym ruchem.

Tylko ten wygląd... Brzydka jest do wyrzygania <nie powiem>
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2014, 07:25:36 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie wiem w którym miejscu u mnie widzisz kierownice powietrza w zderzaku :) Nie mam innej możliwości dostania się powietrza do chłodnicy niż przez przedni grill.
Byłem pojeździć z osłoną, działa świetnie, 3km i na silniku 90, ciekawe czy nie będzie się przegrzewał. Okaże się.
No cóż. W nie-Caro zderzak zasłania wsio. :) A co do osłony, to ja zimą jeżdżę na ogół z dwoma kartonami (można w ten sposób regulować stopień przysłonięcia i różnica jest znaczna. Zwłaszcza jak na dworze jest sporo poniżej zera.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2014, 22:25:14 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
to sie zgadza, kartonik idealnie wchodzi w szczelinę między chłodnicę a pas przedni, i nawet się nie buja, a w razie przegrzania odchylasz go i jedziesz dalej z dobrą temperaturą

Testuje osłonę gumową od kilku tygodni. Sprawdza się świetnie, od nawet grubo powyżej 0 nie trzeba jej ściągać. Ma tą przewagę między kartonami i innymi cudami, że w razie korków i skoku temperatury włącza się wentylator i ładnie ssa powietrze z między zderzaka a pasa przedniego i szybko schładza silnik - nie ma tej siary że w korku trzeba latać po kartonik.

Nawet nie muszę już zakładać podgrzewacza do listwy wtryskowej - kilka kilometrów i ma powyżej 20stopni.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Gumowa osłona atrapy - efekty
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2014, 23:25:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja miałem wycięty kawałek jakiegoś "gumoleum" i wsadzałem przed samą chłodnicę. Zaleta w stosunku do kartonu taka, że nie rozlatuje się przy kontakcie z wodą. I z zewnątrz nie widać, a ta osłona gumowa, to jak dobrze kojarzę jest na atrapę zakładana.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)