Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« dnia: Październik 27, 2013, 16:09:36 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Przypadkiem zaczął się mój drugi projekt , o którym od jakiegoś czasu myślałem ale nie było kiedy (remont szarego) oraz nie było bazy, tyle że aż do poniedziałku. Dostałem od kolegi ze szrotu telefon że starszy gość zamierza całkiem sensownego poloneza zezłomować - odpowiedź była prosta, jedziemy oglądać. W ten oto sposób stałem się właścicielem "dziadka" z 1990 roku , w dość nietypowym kolorze za śmieszne pieniądze - wartość złomowa :)
Starszy Pan jak się okazało kupił go z przebiegiem niecałe 10 000 i jeździł nim ponad 20 lat, dbając i trzymając w garażu :)  Co ciekawe buda się nawet dość kupy i dupy trzyma, doły drzwi standard korozja, uszkodzona była nagrzewnica oraz gaźnik - co zostało już naprawione. Środek zadbany (jak to u starszego Pana) - niestety z wierzchu listwy odpadaja oraz pan w wieku 85 lat trochę go poobijał.
Teraz kilka fotek:







wnętrze:







i na koniec ciekawostka - trochę mnie obaliło :)



teraz więcej o planach - docelowo ma zagościć tutaj 2.0 16vt z lancii delty HF , posiadam taki silnik w częściach i przez zimę ma być poskładany - zatem to będzie odpowiednia "Viagra" dla dziadka
taki mały przedsmak silnika:



Z wierzchu ma zostać taki jak jest - niepozorny a kolor ma mylić przeciwnika. Jedyna zmiana to felgi 15" zakrywające hamulce 284 z fiata coupe, które czekają:



do tego prawdopodbnie szeroka stal oraz komin z tyłu do odprowadzenia spalin.
Co do samego silnika - chcę w niego dmuchać ponad 1 bara więc się okaże co to będzie miało do powiedzenia. Mam nadzieje że update wkrótce...

Na koniec wspólne zdjęcie:






« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2013, 16:12:45 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 27, 2013, 21:10:35 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
No ciekawie sie zapowiada:)
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2013, 21:19:48 pm »

Offline KubaPsk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 515
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ '98r. 1.6GLI
Będzie kolejny niepozorny dziadunio :D
Trzy genialne stwierdzenia które idealnie do siebie pasują :D
Basta - "Nic się nie ryj"
Zoltan#1930 - "Będzie dobrze"
Stingerek - "Dogadamy się" :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2013, 21:20:11 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ciekawy kolor, mógłbyś odczytać jego kod z tabliczki?


No i widać zmianę podejścia, już nie wiertarka ; ) Chyba słuszna zmiana koncepcji ; )
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 27, 2013, 21:43:35 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Wiertarki są ekstra :D
Powodzenia w modach :)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 27, 2013, 22:59:58 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jutro sprawdzę numer lakieru ale o ile dobrze pamiętam to albo L50 albo L60.  Tutaj zmiana koncepcji z jednego tylko powodu - to ma być mocny dupowóz, po za tym mam już taki silnik kiedyś przypadkiem kupiony , turbo zawsze mnie pociągało i tak oto jest pomysł na prawdziwie męski silnik. Ten się nie musi wysoko kręcić bo będzie jechał momentem a niestety 2.0T powyżej 6500 nie bardzo lubi.Wiertarki są fajne ale po mieście przyjemniej się jeździ czymś co ciągnie z dołu i nie trzeba wysoko kręcić.
W tym akurat  jest jeszcze "kurek szczęścia" - czyli LPG co pozwoli na stosunkowo tanie przemieszczanie się do pracy (z takim zamiarem też go kupiłem) i przy okazji może uda się połączyć 2 w 1.
Czas pokaże co z tego wyjdzie ale przynajmniej plan jest bardziej ambitny niż wrzucenie kolejnego smutnego 1.4 rovera ;)
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 28, 2013, 02:43:42 am »

Offline Szymon

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • B01AAA
No to będzie kolejny zawał jak zobaczę ten wóz na żywo. :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 28, 2013, 10:19:32 am »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
No no no, kolorek zacny. Zycze powodzi na w pracach :)
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 28, 2013, 12:48:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Podobne do mojego, poza kolorem, silnikiem i wnętrzem. Ta sama buda, rok i lpg.
Trzymam kciuki i życzę szybkiej realizacji planów.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 28, 2013, 18:29:57 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Już mi się to podoba  <lol>

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 28, 2013, 19:27:38 pm »

piciek

  • Gość
OOO taki sam, jak rozwalony przez Clarksona, tyle, że bez szyberka :)
fajny, 3mam kciuki za nowy projekt, oby skończył tak, jak EFI

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 28, 2013, 20:16:51 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Bajeczka kolor mógł by być ładniejszy, ale to przecież nie salon. Stylowe felgi od lancii HF ja bym mu chyba założył, by za mocno nie biły po oczach z zewnątrz ;) Wkładasz jeden z sensowniejszych silników, jeździłem już jednym takim Polonezem i do dziś pamiętam tą przejażdżkę  ]:-> Święty dasz radę tak trzymać <spoko>

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 28, 2013, 23:30:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Plany są ambitne, trochę gratów mam - liczę powoli co muszę dokupić i za ile. Tak samo jak z doborem sprężarki - marzy mi sie td05 lub td06 z lancera , ale chyba na początek poleci k04 z Z20LET - teoretycznie do 250 km powinna dać radę - na tyle robią programy do leta. Będzie rzeźba z zamontowaniem tego ale turbinę mam i zostanie kwestia flanszy między głowicą a turbem ;)



druga kwestia czy wejdzie w błotnik między fartuch - to sie przymierzy przy okazji ;)
Teoretycznie na tej turbinie powinienem uzyskać 1.2-1.3 bara co przy wałkach z wolnossącej themy na VISie powinno dać ok 260-270km (o ile sprężarka wydoli)

pompa oleju została przeglądnięta i wymieniłem simeringi



kolejny etap to blok do planowania oraz pasuje poprawić honowanie
 
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2013, 23:32:17 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 31, 2013, 21:44:52 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Wszystko zależy jak bardzo rozwojowo myślisz o projekcie, mi na początek w zupełności wystarczył by taki seryjny silnik, może nie ogrom mocy, ale w Polonezie dużo pracy nad całą resztą sprzętu ;).

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2013, 22:11:40 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
Łukasz nie znasz świętego on jeszcze nigdy nie zbudował silnika seryjnego w 100% :P jak on zaczyna to zawsze coś poprawi... a jak jeszcze padnie słowo "celuje w 150KM i ma krecić honda tak będzie :P 1.6 16vEFi jest tego przykładem :)
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 31, 2013, 22:47:17 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Projekt początkowo zakłada 220-240km , docelowo celuję w okolice 250-300km - seryjny motor zniesie ponoć 350 ale seryjna uszczelka pod głowicą jakieś 270 więc myślę że to pozwoli sprawnie się przemieszczać do pracy oraz ew straszyć innych kierowców w halloween ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2013, 23:05:23 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Grunt by zachować przy tym granice bezpieczeństwa

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 01, 2013, 10:59:06 am »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Widzę że nie tylko mi się marzy w 2.0 16VT z turbiną od Evo z potencjałem do 370 koników <lol>. Blok będzie od 16-stki czy od 8-ki z Cromy jak w tym linku.
http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t41747-0.html
Ja będę kombinował jak w tym linku tylko że z inną dmuchawką.     
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2013, 17:11:24 pm wysłana przez MrVspec1 »
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 01, 2013, 17:11:01 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Hehehe na to wygląda - ale mi starczy 240-260km myślę :) Blok będzie z 8v ale też hf turbo z balancerami niestety. Z cromy dość ciężki temat.
Zakupiłem jakiś intercooler ale chyba będzie trochę mały więc poszukam większego, chłodnicę oleju też już posiadam - tak że coś się dzieje w temacie :)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 05, 2013, 23:55:38 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no to czymam kciuki.. bo ja caly czas mysle o takim silniku.. mimo iz zrobilem "remont" mojemu.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk