Autor Wątek: Silnik krokowy-Abimex  (Przeczytany 3645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik krokowy-Abimex
« dnia: Listopad 07, 2013, 08:51:20 am »

Offline micho83

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI+LPG "96
Witam.Wiele wskazuje,że będe musiał wymienić silnik krokowy.Objawy to wejście od razu na 2500-3000 obr.po odpaleniu i ewentualne powolne zejście na ok.1000 obr.ale to nie zawsze.Zawsze spadną natomiast jak przełącze z benzyny na gaz.Później jak juź jadę to np.przy zatrzymaniu na światłach obroty są często poniżej 1000,chodzi nie równo i często zapala się check engine.Krótko po ruszeniu lampka gaśnie.Oczywiście sprawdziłem i jest to bląd 35.Co do silnika krokowego do Abimexa czy są one produkowane przez różne firmy czy raczej nie ma wyboru?Cena?Jakość?Co najłatwiej dostępne?   

Odp: Silnik krokowy-Abimex
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2013, 09:49:12 am »

Offline jacek37

  • 1.6 GLI ABIMEX Polonez Atu 1996 r. 231000 km
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 159
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI ABIMEX
witam
Na początku weż go wyjmij umyj i zobaczać czy chodzi. Trzeba podłaczyć i właczyc zapłon w stacyjce i czy się wysuwa czy nie.
Ale bład ten może wynikać z czego innego :).
Tylko dokładnie go umyj. Jak będziesz kupował to musi być do abimexa bo w gsi jest już inny dziubek.
pozdr

Odp: Silnik krokowy-Abimex
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2013, 09:56:14 am »

Offline jacek37

  • 1.6 GLI ABIMEX Polonez Atu 1996 r. 231000 km
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 159
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI ABIMEX
Sprawdz jeszcze wszystkie przewody podciśnieniowe.
Takie jaja może jeszcze robić czujnik prędkosći.
pozdr

Odp: Silnik krokowy-Abimex
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 07, 2013, 19:05:20 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Od siebie skromnie dodam (z autopsji) że problemy z krokowcem (moze nie akurat tu ale...) powoduje też za wysokie napięcie (>16V, przy uszkodzeniu regulatora, lub skończeniu szczotki). Powyżej pewnej wartości napięcia silnik krokowy sie zawiesza i przestaje (W OGÓLE) działać (aż do ponownego włączenia silnika).
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Silnik krokowy-Abimex
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2013, 12:18:25 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Sprawdz jeszcze wszystkie przewody podciśnieniowe.
Takie jaja może jeszcze robić czujnik prędkosći.
pozdr

Czujnik prędkości nie ma tu nic do gadania,sam mam wypięty już 3 lata i nawet komp tego nie wyłapuje,a auto lepiej z obrotów schodzi

Odp: Silnik krokowy-Abimex
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2013, 00:36:15 am »

Offline micho83

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI+LPG "96
Silniczek wymyty i wygląda na to że jest dobrze-zobaczymy jak długo.Wężyki były w porządku.A jak by co to w warsztacie który mi to robił proponują mi zakup krokowca od nich za 70 zł(leży od jakiegoś czasu bo klient chciał a potem się nie zgłosił).Dzięki za podpowiedzi! 

Odp: Silnik krokowy-Abimex
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2013, 06:13:35 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3146
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Z autopsji dodam, że niegdyś mając problem z wolnymi obrotami (wysokie nawet po nagrzaniu silnika, zwłaszcza na dojeżdzaniu do świateł) winny był czujnik temp w kol ssącym, a raczej niedrożność kanału wodnego w którym był umieszczony. Po przepchaniu syfu obroty wróciły do normy.


Ja bym uważał na taką okazję z warsztatu... chyba, że to nowa cześć w pudełku i z gwarancją. Jeśli używka to nie ma pewności, że sprawny.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .