Autor Wątek: Alternator z C+ w DOHC by FIAT  (Przeczytany 1707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« dnia: Listopad 10, 2013, 18:08:10 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Sprawa ma się tak ...

Do swojego DOHC wrzuciłem alternator z C+ (70A) z racji na zapotrzebowanie prądowe. Wszystko by było ok, żeby nie lampka od ładowania. Po odpaleniu silnika pali się do momentu gdy silnik nie przekroczy ok 1500 obr/min. Założyłem nowy regulator ze szczotko-trzymaczem. Napięcie po "przeładowaniu" (przekroczenie progu 1500 obr/min) z obciążeniem (światła itp) waha się w granicach 14V.

Czy jest jakiś sposób - modyfikacja alternatora by wzbudzenie następowało zaraz po odpaleniu ???

Z góry dzięki za wskazówki.

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2013, 18:34:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz trefny alternator,albo cos nie tak podlaczyles (zbyt duza rezystancja na wzbudzeniu)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2013, 19:07:28 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
albo trzeba zmienić żarówkę w zegarach z 1,2W na 3W
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2013, 21:10:33 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Może głupie pytanie ... ale co ma do tego moc żarówki ??? Wiem jedynie, ze jej brak powoduje brak wzbudzenia ;/

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2013, 22:11:07 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
musi być 3W nie pytaj dlaczego poprostu musi ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2013, 23:36:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zarowka 3W ma mniejszy opor niz 1.2W ,wiec polacz to z moja wczesniejsza wypowiedzia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2013, 23:45:53 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
ale co ma do tego moc żarówki

sprawa związana z prądami. Wzbudzenie potrzebuje określonej wartości prądu a mocą żarówki ( żarówka działa tutaj jako opornik)regulujesz ten prąd

Odp: Alternator z C+ w DOHC by FIAT
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2013, 10:28:27 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Może głupie pytanie ... ale co ma do tego moc żarówki

Bo alternator potrzebuje 4 V do samowzbudzenia.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.